PracaGrupypl.praca.dyskusje › Trochę teorii na temat przygotowywania aplikacji

  • 1. Data: 2005-10-19 07:30:00
    Temat: Trochę teorii na temat przygotowywania aplikacji
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Witam

    Oczywistym jest, że aplikacja na jakieś stanowisko powinna zawierać CV i
    list motywacyjmy napisany pod daną konkretną ofertę pracy. Ale w sumie to
    są tylko ogólniki. Chciałbym dopieścić na maxa moją propozycję pracy i w
    związku z tym chcę poznać Wasze opinie na następujące tematy:
    1. CV - czyli krótko i zwięźle, ale jak zwięźle?
    a) Czy wypisując w CV pracodawców powinna być tylko nazwa firmy czy też
    adres/telefon?
    b) Czy przy każdej firmie wypisywać coś oprócz stanowiska? Np. co
    robiłem, czy też ten temat przenieść raczej do LM?
    c) Jak szczegółowo opisywać doświadczenie i umiejętności? Możliwe jest
    napisanie na przykład: "znajomość sprzętu Cisco" [co może napisać każdy po
    kursie], lub "znajomość sprzętu Cisco (Routery, Switche, firewalle PIX,
    Cache Engine'y)" [a tych dwóch ostatnich na kursach CCNA chyba nie uczą]
    lub też można napisać "praktyczna znajomość sprzętu Cisco (doświadczenie
    obejmujące m.in. routing OSPF, BGP, firewalling, protokół WCCP)"

    2. Czy do aplikacji dorzucić kopie zaświadczeń od pracowadców o
    wykonywanych u nich pracach i ich pozytywne opinie?

    3. Czy w LM pisać o swoich zainteresowaniach? W sumie chętnie bym coś
    napisał, ale czy tylko wspomnieć o nich czy też napisać coś więcej (np
    osiągnięcia w sporcie itp).

    --
    Sebastian Rusek

  • 2. Data: 2005-10-19 08:04:21
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Sebastian Rusek wrote:

    > Oczywistym jest, że aplikacja na jakieś stanowisko powinna
    > zawierać CV i list motywacyjmy napisany pod daną konkretną
    > ofertę pracy.

    No nie zawsze, warto dokładnie przeczytać ogłoszenie ;) bo od
    czasu do czasu zdarzyć się może ktoś, kto wymaga zupełnie czego
    innego jako aplikacji...

    > 1. CV - czyli krótko i zwięźle, ale jak zwięźle?

    Tak, żeby zawierało konkrety, i to na dodatek istotne akurat
    dla tego stanowiska konkrety.

    > a) Czy wypisując w CV pracodawców powinna być tylko nazwa
    > firmy czy też adres/telefon?

    Sama nazwa wystarczy, kontakty dodawaj w referencjach dopiero.

    > b) Czy przy każdej firmie wypisywać coś oprócz stanowiska?
    > Np. co robiłem, czy też ten temat przenieść raczej do LM?

    Ja lubię mieć tak:
    Firma - branża - czas pracy
    stanowisko
    obowiązki - sukcesy / szczególne osiągnięcia (max. 3 punkty każde)

> [...]
    > można napisać "praktyczna znajomość sprzętu Cisco (doświadczenie
    > obejmujące m.in. routing OSPF, BGP, firewalling, protokół WCCP)"

    A to już oceń ze względu na stanowisko... Jeśli akurat znajomość
    tego konkretnego sprzętu jest istotna, to poświęć na niego więcej
    miejsca kosztem innych, mniej ważnych umiejętności.

    > 2. Czy do aplikacji dorzucić kopie zaświadczeń od pracowadców
    > o wykonywanych u nich pracach i ich pozytywne opinie?

    To się właśnie referencje nazywa :) I jest raczej mile widziane.
    Ewentualnie tam gdzie masz referencje, możesz w CV dopisać punkt
    albo w nawiasie "referencje na życzenie" i przyniesiesz je na
    rozmowę kwalifikacyjną.

    > 3. Czy w LM pisać o swoich zainteresowaniach? W sumie chętnie
    > bym coś napisał, ale czy tylko wspomnieć o nich czy też napisać
    > coś więcej (np osiągnięcia w sporcie itp).

    LM to nie jest wypracowanie na Twój temat. Powinien też być dość
    krótki, zwięzły i mówić o:
    - Twoich doświadczeniach których nie wymieniasz w CV, a które są
    istotne dla danej pracy
    - Twojej motywacji do podjęcia pracy na tym właśnie stanowisku
    - Twojej motywacji do podjęcia pracy w tej konkretnej firmie
    - obustronnych korzyściach wynikających z zatrudnienia właśnie
    Ciebie na tym stanowisku i w tej firmie

    Na zainteresowania jest miejsce w CV, na samym końcu, i tam jak
    najbardziej możesz napisać np:
    - pływanie (złoty medal na olimpiadzie)
    ;)

    Kira

  • 3. Data: 2005-10-19 08:17:07
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Sebastian Rusek" <z...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Oczywistym jest, że aplikacja na jakieś stanowisko powinna zawierać CV i
    > list motywacyjmy napisany pod daną konkretną ofertę pracy.
    Pod konkretną ofertę? - z pewnością. Czy aby jednak na pewno powinna
    zawierać CV i list motywacyjny?

> [...]
    > 1. CV - czyli krótko i zwięźle, ale jak zwięźle?
    > a) Czy wypisując w CV pracodawców powinna być tylko nazwa firmy czy też
    Powinna być nazwa firmy (pełna nazwa: Herbie Hancock Polska Sp. z o.o.,
    Malbork, Tromppetteria Poland Sp.z o.o., Gdynia etc.)

    Na dole możesz zawrzeć klauzulę, iż na życzenie udostępniasz numery do osób,
    mogących udzielić referencji. Możesz również je wypisać w osobnym dokumencie
    o nazwie 'referencje'.

    Powód tego jest prosty - aby CV nie odstraszało - musi być czytelne. Więc
    nadmiar informacji szkodzi. Aby pracodawca chciał skorzystać z referencji CV
    musi go zainteresować i nie odstraszyć (patrz: aby CV nie odstraszało...)

    > b) Czy przy każdej firmie wypisywać coś oprócz stanowiska? Np. co
    > robiłem, czy też ten temat przenieść raczej do LM?
    Zdecydowanie, absolutnie, jak najbardziej TAK. Jak pisałem - nie każda
    aplikacja wymaga przesyłania listu motywacyjnego. Napisz o sobie, najlepiej
    w osobie trzeciej (wykonywał..., kierował..., zarządzał...), bo działa tu
    wówczas zasada wiarygodności/autorytetu, czyli innymi słowy: wywierasz
    wpływ.

> [...]
    > lub też można napisać "praktyczna znajomość sprzętu Cisco (doświadczenie
    > obejmujące m.in. routing OSPF, BGP, firewalling, protokół WCCP)"
    Każda forma jest dobra. Kiedy którą formę zastosować - to zależy od
    stanowiska na jakie aplikujesz.
    Jeśli pracodawca pisze w ogłoszeniu: "mile widziana znajomość sprzętu
    Cisco", napisz: "znajomość sprzętu Cisco" i dodaj w jakim stopniu [dobry/bdb
    raczej nie może napisać każdy po kursie]

    Jeśli znajomość sprzętu jest ujęta w ogłoszeniu szerzej, jest umiejętnością
    priorytetową wśród wymaganych lub nawet tylko ważną - rozpisz się, ale wtedy
    pamiętaj o zasadzie lapidarności - nadmiar info szkodzi. Więc rozpisuj się
    tylko tam, gdzie jest to niezbędne.

    > 2. Czy do aplikacji dorzucić kopie zaświadczeń od pracowadców o
    > wykonywanych u nich pracach i ich pozytywne opinie?
    Możesz, chociaż nie polecam. Mail będzie miał dużą objętość; Poczta Polska
    zedrze z Ciebie za gabaryt/objętość listu a pani z rekrutacji pogubi się w
    100 kartkach. Najlepiej wyślij te dokumenty, które są wymagane. Ewentualnie
    możesz zaznaczyć fakt posiadania opinii w cv lub osobnym dokumencie
    'referencje' (tylko niech on wówczas nie składa się z jednego zdania - "na
    życzenie udostępnię pozytywne opinie od dotychczasowych pracodawców").

    > 3. Czy w LM pisać o swoich zainteresowaniach? W sumie chętnie bym coś
    > napisał, ale czy tylko wspomnieć o nich czy też napisać coś więcej (np
    > osiągnięcia w sporcie itp).
    Napisz o tych, które są pokrewne ze stanowiskiem, na jakie aplikujesz.
    A jeśli uważasz, że masz osiągnięcia, którymi możesz i chcesz się
    pochwalić - zrób to. To nie grzech. Ale nie rozpisuj się nadmiernie.

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2005-10-19 08:19:49
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Kira" <c...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Na zainteresowania jest miejsce w CV, na samym końcu, i tam jak
    > najbardziej możesz napisać np:
    > - pływanie (złoty medal na olimpiadzie)
    > ;)

    mam debilne skojarzenie - dodać do tego: pobiłam też rekord prędkości jazdy
    samochodem... co nie udało się mojemu bratu

  • 5. Data: 2005-10-19 08:32:03
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 10:04:21 +0200, Kira napisał(a):

    > No nie zawsze, warto dokładnie przeczytać ogłoszenie ;) bo od
    > czasu do czasu zdarzyć się może ktoś, kto wymaga zupełnie czego
    > innego jako aplikacji...
    Zdaję sobie z tego sprawę ;)

    > Sama nazwa wystarczy, kontakty dodawaj w referencjach dopiero.
    no tak też myślałem.

    > Ja lubię mieć tak:
    > Firma - branża - czas pracy
    > stanowisko
    > obowiązki - sukcesy / szczególne osiągnięcia (max. 3 punkty każde)
    Nie pomyślałem o szczególnych osiągnięciach. A swoją drogą zastanawiałem
    się nad umieszczeniem gdzieś ścierzki podnoszenia kwalifikacji - czego
    konkretnie się nauczyłem i kiedy. Tyle, że w sumie tego by wyszło
    objętościowo strasznie dużo a i tak takie sprawy zwykle zostają na rozmowę.

    > To się właśnie referencje nazywa :) I jest raczej mile widziane.
    Nie no... przecież wiem jak to się nazywa ;)
    A swoja drogą muszę jeszcze przekopać segregator z papierami i wybrać co
    lepsze;)

    > Na zainteresowania jest miejsce w CV, na samym końcu, i tam jak
    > najbardziej możesz napisać np:
    > - pływanie (złoty medal na olimpiadzie)
    no i właśnie tak zwykle robiłem - chciałem się upewnić.

    Dzieki za komentarze:)

    --
    Sebastian Rusek

  • 6. Data: 2005-10-19 08:48:05
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 10:17:07 +0200, Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Pod konkretną ofertę? - z pewnością. Czy aby jednak na pewno powinna
    > zawierać CV i list motywacyjny?
    Wiem, wiem:) czytam ze zrozumieniem i jak będzie napisane innaczej to tak
    zrobię jak będą chcieli ;)

    > Na dole możesz zawrzeć klauzulę, iż na życzenie udostępniasz numery do osób,
    > mogących udzielić referencji. Możesz również je wypisać w osobnym dokumencie
    > o nazwie 'referencje'.
    Więc właśnie będzie to wyglądało mniej-więcej tak: w CV nazwa firmy,
    stanowisko, w dokumencie z referencjami firma, adres, telefon i info, że
    jak ktoś chce to mogę dokumenty od firm dostarczyć.

    > Powód tego jest prosty - aby CV nie odstraszało - musi być czytelne.
    hehe:) już ja się postaram żeby CV zainteresowało;)

    > Napisz o sobie, najlepiej
    > w osobie trzeciej (wykonywał..., kierował..., zarządzał...)
    No właśnie - o pisaniu w trzeciej osobie nie pomyślałem. Pomysł do
    wdrożenia ;)

    > A jeśli uważasz, że masz osiągnięcia, którymi możesz i chcesz się
    > pochwalić - zrób to. To nie grzech. Ale nie rozpisuj się nadmiernie.
    A pochwalę się - co mi tam ;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 7. Data: 2005-10-19 10:56:28
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > mam debilne skojarzenie - dodać do tego: pobiłam też rekord
    > prędkości jazdy samochodem... co nie udało się mojemu bratu

    Skojarzenie trafne, też się nie mogłam pozbyć i dlatego taki
    przykład mi samoczynnie wyskoczył...

    Kira

  • 8. Data: 2005-10-20 04:53:12
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Sebastian Rusek <z...@e...pl> wrote in

    [...]
> [...]
    > CCNA chyba nie uczą] lub też można napisać "praktyczna znajomość
    > sprzętu Cisco (doświadczenie obejmujące m.in. routing OSPF, BGP,

    mam wrazenie ze nie wiesz o czym piszesz; sugerujesz, ze CISCO nie
    oferuje kursow do niektorych swoich produktow?? swiat nie konczy sie
    na CCNA:

    http://cnap.ics.agh.edu.pl/kursy.html
    kurs: Network Security (Router i PIX);

    a w ogole jak mozesz posadzac producenta, ze nie oferuje kursow??
    moze nie oferuje ich dla motlochu z ulicy, ale KAZDA firma oferuje
    szkolenia ze swoich produktow;

    akurat w przypadku CISCO mozesz sobie pojsc na CCNP i FNS "z ulicy";

    pzdrv;
    adas;

  • 9. Data: 2005-10-20 06:50:15
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2005 04:53:12 +0000 (UTC), adasiek napisał(a):

    > mam wrazenie ze nie wiesz o czym piszesz; sugerujesz, ze CISCO nie
    > oferuje kursow do niektorych swoich produktow?? swiat nie konczy sie
    > na CCNA:
    Mam wrażenie, że nie umiesz czytać... nie chcę powielać wypowiedzi typu
    'znam się na Cisco, bo mam CCNA' - dziękuję już miałem okację ostatnio
    szukać sobie wsparcia i wszyscy przychodzili z kursem, ale bez wiedzy
    (elementarnej również). Poza tym to Ty to sugerujesz.

    Być może nie wyraziłem się jasno - cały czas pisząc o 'kursie' mam na mysli
    CCNA - czyli to dla tych, którzy w ten sposób 'podnoszą' swoje
    kwalifikacje. Tym bardziej pisząc o kursie CCNA mam na myśli kurs CCNA.

> [...]
    > szkolenia ze swoich produktow;
    >
    > akurat w przypadku CISCO mozesz sobie pojsc na CCNP i FNS "z ulicy";
    Nie wymądrzaj się.
    I nie odpowiadaj nie na temat.
    Nie nadinterpretuj.
    Gdzie wogóle uczyłeś się słuchać/czytać i przetwarzać informacje? Widzą, że
    masz z tym poważne problemy...

    To jest moja ostatnia odpowiedź w tej gałęzi.

    --
    Sebastian Rusek