PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ścieżki rozwoju studenta IT

  • 91. Data: 2005-10-19 21:12:18
    Temat: Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 14:50:29 +0200, Adrian napisał(a):

    > A wiem że ludzie zaraz po studiach, bez doświadczenia i szczególnych
    > kwalifikacji dostają od razu ponad 2000 na rękę np. w konsultingu

    Dostają. Ale dowiedziałeś się może jak wygląda ich dzień pracy? Jak nie to
    polecam się dowiedzieć.

    Adam

  • 92. Data: 2005-10-20 07:31:55
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adrian <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chodzi mi o to, jak dobierać przedmioty, aby miało to ręce i nogi, bo
    > wiadomo, że nie da się być specjalistą od wszystkiego tzn. np. programistą
    > Windows, Unix, administratorem baz danych, Unix, Windows i Novell,
    > programistą serwisów WWW, specjalistą od oprogramowania wbudowanego,
    > systemów automatyki itp. tylko trzeba coś wybrać
    >
    > Interesuje mnie szczególnie czego oczekuje się od profesjonalisty:
    > -od systemów wbudowanych i automatyki przemysłowej
    > -programista C++/Unix
    > -administrator Unix/administrator baz danych

    moim zdaniem:
    1. jesli jestes na II roku to jeszcze masz czas na scisla specjalizacje.
    IMO na tym etapie nalezy sie uczyc roznych rzeczy, ktore skladaja sie na
    wyksztalcenie informatyka. Pozniej bedzie Ci latwiej stwierdzic co Cie
    najbardziej interesuje.
    Bardzo trudno przewidziec co bedzie na topie za kilka lat. Dobre podstawy
    i otwarta glowa pozwola Ci dostosowac sie do nowych potrzeb.
    Nie trac duzo czasu na narzedzia, biblioteki, drobiazgi - to sie najczesciej
    zmienia.
    2. we wszystkich wymienionych przez Ciebie specjalnosciach (nie mam pojecia o
    automatyce) mozna przyzwoicie zarabiac. Wspomniane przez Ciebie zarobki
    gornika nie sa tutaj nadzwyczajna kwota.
    3. w tym fachu aby utrzymac sie w kursie trzeba sie uczyc nowych rzeczy caly
    czas. Kasa to moze nie byc wystarczajaca motywacja jak juz kupisz sobie to
    mieszkanie i samochod. Dlatego dobrze zajmowac sie czyms co Cie interesuje, w
    przeciwnym przypadku to faktycznie moze byc meczace.

    pozdrawiam, zycze powodzenia i odnalezienia wlasnej drogi
    Maciek

  • 93. Data: 2005-10-20 09:23:10
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Adrian wrote:

    > praca
    > na
    > bezpiecznych
    >
    > A co ci ludzie robili jak inni niedosypiali po nocach? NIC! Nie chciało im
    > się uczyć, takie są konsekwencje.

    Weź Ty się zastanów co piszesz. Przecież nie każdy ma zdolności pozwalające
    ukończyć studia.

  • 94. Data: 2005-10-20 10:46:09
    Od: "Piotr" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adrian <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak ktoś ma bogatych rodziców i przebalował sobie 5 lat na lekkich studiach
    > to mu dobrze mówić, informatyka to 5 lat wyrwane z życiorysu, nic dziwnego
    > że chcę zarabiać więcej, niż pracownik fizyczny, który po zawodówce pracował
    > 40h/tydzień a potem koledzy, panienki i TV

    Z takim lekceważącym podejściem do ludzi pracujących fizycznie odpuść sobie
    specjalizacje w automatyce, bo widzę że nie masz zupełnie pojęcia jak wygląda
    ta branża. Przede wszystkim znikomy procent programistów automatyki cały czas
    siedzi sobie w sterylnych biurach przed komputerami. Normalnie praca wygląda
    tak że swój genialny program prędzej czy później będziesz musiał uruchomić i
    debugować na obiekcie, czyli np. w kopalni, fabryce itp. a ci "fizole" będą
    końcowymi użytkownikami systemu. I od tego jak potrafisz się z nimi dogadać
    będzie zależeć czy staną się pomocni i raz dwa skończysz projekt czy też będą
    szukać dziury w całym.

    Piotr

  • 95. Data: 2005-10-20 10:51:10
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Wojciech Jaczewski wrote:

    > Weź Ty się zastanów co piszesz. Przecież nie każdy ma zdolności
    > pozwalające ukończyć studia.

    Pal licho zdolności; zauważ, że ci górnicy mimo braku studiów
    zarabiają jednak znacznie więcej, niż ten chłopak będzie mógł
    zaraz po swoich trudnych i męczących studiach ;> Wcale nie wiem
    czy tak fatalnie na ich braku wyszli ;)

    Kira

  • 96. Data: 2005-10-20 15:15:54
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i otwarta glowa pozwola Ci dostosowac sie do nowych potrzeb.
    > Nie trac duzo czasu na narzedzia, biblioteki, drobiazgi - to sie

    Tyle że jeszcze potrzebuję czegoś co pozwoli mi rozpocząć jakąś pracę
    (najlepiej na pół etatu) jak najszybciej - po prostu wszystko kosztuje

    > 2. we wszystkich wymienionych przez Ciebie specjalnosciach (nie mam
    pojecia o
    > automatyce) mozna przyzwoicie zarabiac. Wspomniane przez Ciebie zarobki
    > gornika nie sa tutaj nadzwyczajna kwota.

    Taką mam nadzieję. W końcu za 2000 zł/mieś można nieźle żyć, o ile się nie
    ma rodziny.

> [...]
    interesuje, w
    > przeciwnym przypadku to faktycznie moze byc meczace.

    To jest interesujące, co nie zmienia faktu że informatyka to studia które
    ciężko pogodzić z pracą na pełen etat, przynajmniej na początku (2-gi, 3-ci
    rok)

  • 97. Data: 2005-10-20 16:13:19
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >
    >Tyle że jeszcze potrzebuję czegoś co pozwoli mi rozpocząć jakąś pracę
    >(najlepiej na pół etatu) jak najszybciej - po prostu wszystko kosztuje

    Co niby az tak kosztuje, ze porzebujesz pracy na 2 roku?

    btw nie znajdziesz sensownej pracy na pol etatu. Jesli sie zastanowisz jak
    pracuje zespol programistow to zrozumiesz, ze nikt o zdrowych zmyslach nie
    potrzebuje studenta na pol etatu. Max na co mozesz liczyc to praca typu
    PHP/MySQL/HTML. Ale zadnych wielkich pieniedzy (ani ciekawych zadan) po tym
    sie nie spodziewaj. W mojej opinii taka praca bylaby wyjatkowa strata czasu na
    studiach.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 98. Data: 2005-10-20 16:20:56
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Adrian wrote:

    > To jest interesujące, co nie zmienia faktu że informatyka
    > to studia które ciężko pogodzić z pracą na pełen etat,
    > przynajmniej na początku (2-gi, 3-ci rok)

    Ale ja Cię mówiąc szczerze kompletnie nie rozumiem. Na kiego
    Ci ten etat teraz? Jako student 2 roku, bez doświadczenia, jak
    dostaniesz 1000 na rękę to i tak nieźle będzie. Robiąc natomiast
    zlecenia raz, zarobiłbyś ze 3x tyle, dwa, spokojnie mógłbyś to
    ze studiami czasowo pogodzić, trzy, zdobyłbyś doświadczenie,
    którego i tak będziesz po studiach potrzebował -- więc lepiej
    je teraz zacząć zdobywać jak jeszcze rodzice Cię finansują,
    niż czekać z tym do skończenia studiów.

    Etapu zdobywania doświadczenia i tak nie przeskoczysz. Tak że
    jeśli faktycznie w czymś jesteś dobry, a nie tylko opowiadasz
    że jesteś, to może zamiast zastanawiać się nad zarabianiem za
    3 lata, zacznij zarabiać teraz?

    Kira

  • 99. Data: 2005-10-20 16:35:39
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którego i tak będziesz po studiach potrzebował -- więc lepiej
    > je teraz zacząć zdobywać jak jeszcze rodzice Cię finansują,

    Praca na zlecenie - tak, bardzo chętnie, z tym że w tym momencie potrafię
    pisać logikę aplikacji, ale GUI praktycznie tylko w Javie, nie wiem na jakie
    zlecenia mógłbym liczyć; rodzice finansują, ale to niedługo się skończy -
    wyczerpują się ich zasoby :(

  • 100. Data: 2005-10-20 16:49:40
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Adrian wrote:

> [...]
    > tylko w Javie, nie wiem na jakie zlecenia mógłbym liczyć;
    > rodzice finansują, ale to niedługo się skończy - wyczerpują się

    To weź się za coś zanim się skończą. Przyklej się do jakiegoś
    projektu niekomercyjnego, poznasz pracę IRL a nie z wyobrażeń,
    zdobędziesz pierwszy konkretny wpis w CVce i potem, wiedząc już
    praktycznie co umiesz, łatwiej wymyślisz gdzie to sprzedać.

    Kira