PracaGrupypl.praca.dyskusje › SIMPLE SA

  • 11. Data: 2002-07-09 08:21:05
    Temat: Re: SIMPLE SA
    Od: mnemonik <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-07-09 09:46, Użytkownik Tytus napisał:

    > garniturze,

    > I to mi się podoba :o))))) Szkoda, że ja ściąłem swoje :o( Ale chociaż w
    > garniturze nie chodzę i do pracy przyjeżdżam na rowerze.
    >
    > Tytus

    Wiem, wiem informatyk ma swoje prawa, ale znam takiego, który wyleciał z
    dużej firmyt, bo spodnie nosił tak opuszczone, że było mu widać bladość
    skóry, poniżej krzyża :-)

    Jacek

  • 12. Data: 2002-07-09 11:33:16
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

> [...]

    Nie tylko z Toyotą.

    > Mogą się chwalić, że biorą się za SAPa, ale poprzedni ich partner od
    > systemu ERP (ROSS) podziękował im za bezowocną współpracę

    Szczegóły współpracy z ROSS Systems komentuje Prezes Spółki
    na łamach CRN nr 26/2001 na stronie 52.

    > (własnego oczywiście nie mają i nawet z dopracowaniem windowsowej
    > wersji mniejszego systemu nie bardzo im idzie).

    Oczywiście jest to nieprawdą.
    SIMPLE S.A. posiada własny nowoczesny, graficzny system, działający
    w oparciu o MS-SQL Server.
    W zakres funkcjonalności wchodzą:
    Obrót Towarowy V
    Finanse i Księgowość V - uważany za jeden z najlepszych na rynku
    systemów
    FK (wieloplan kont, symulacje wyników finansowych firmy na podstawie
    próbnych
    księgowań, wielowalutowość, wielojęzyczność i masa innych - NTG po
    prostu)
    Funkcjonalność rzadko spotykana w tym segmencie.
    Bardzo złożony Analizator wyników - różnej maści, Narzędzia analityczne
    w postaci
    biblioteki funkcji do MS Excel.
    Finanse i Księgowość V były pierwszym w Polsce modułem tej klasy
    zgodnym z nową ustawą o rachunkowości.
    Konkurencja z wieloma problemami z tym związanymi nie poradziła sobie do
    dziś.
    Majątek Trwały V z obsługą urządzeń do zdalnej inwentaryzacji.
    Bardzo złożony Analizator wyników - różnej maści, Narzędzia analityczne
    w postaci
    biblioteki funkcji do MS Excel.
    Od 2 miesięcy w ofercie znajduje się Moduł produkcji (Procesy Produkcji
    V)
    Dla bardziej wymagających - moduł produkcji z mechanizmem wersjonowania
    wyrobu (nie ma takiego rozwiązania w Polsce) pewnej amerykańskiej firmy.
    Produkt zintegrowany z SSV.
    Controlling - InForum
    SIMPLE CRM
    SYSTEM Akademia - specjalizowane rozwiązanie dla Szkół Wyższych.
    Na zamówienie hurtownie danych w technologii OLAP.

    Ilość wdrożeń ww. rozwiązań objęta jest tajemnicą handlową.
    Wtrącę tylko - portfel klientów, złożoność wdrażanych rozwiązań i ilość
    projektów zarówno zakończonych, jak i w toku budzi szacunek.

    > Nie mają do tego ludzi i nie
    > bardzo ich stać na zatrudnienie doświadczonych ani tym bardziej
    > szkolenie własnych konsultantów.

    :-D

    Firma od wielu lat współpracuje z:
    Fundacją Rozwoju Rachunkowości
    Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce
    Polskim Towarzystwem Ekonomicznym
    Instytutem Zarządzania

    Jeśli chodzi o kondycję finansową firmy:

    SIMPLE S.A. podlega takim samym prawom i wahaniom koniunktury na rynku
    jak cała branża IT. Osobiście trudno byłoby mi wskazać firmę, która
    nie przechodzi trudności związanych z załamaniem gospodarczym.
    W mojej ocenie, sytuacja SIMPLE S.A. jest dość stabilna w porównaniu
    z innymi firmami z jej półki, gdzie średnio co pół roku wymienia się
    połowę
    kadry zarządzającej, a sztuczne wpompowanie pieniędzy przez inwestora
    strategicznego nie przyniosło spodziewanych rezultatów.

    Zagrywki związane z ROSS Systems nie przyniosły
    autorom zamętu spektakularnych sukcesów. Wręcz przeciwnie.
    Wiadomości na ww. temat w prasie biznesowej i IT
    Polecam tematykę restrukturyzacji oraz wydzielaniu ze struktur
    deficytowych spółek :-)

    Smaczku dodaje fakt, że od początku zostania Master Distributor
    ROSS Systems, Optimus Enterprise sprzedał jedno słownie jedno
    wdrożenie. Proponuję dodatkowo wziąć pod uwagę poniższy
    komentarz Optimus Enterprise:

    " System iRenesans jest używany we wszystkich światowych
    oddziałach grupy Menarini i ta referencja zaważyła na tym,
    iż system ten został również wybrany przez oddział polski."

    :-D

    Źródło:
    http://www.e.optimus.pl/

    Jeśli chodzi o zwolnienia pracowników...
    Każdy rozsądny człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że w dobie
    ogólnego kryzysu redukuje się koszty na różnych poziomach.
    Nieuniknione są zatem redukcje kosztów związane ze zwolnieniami
    pracowników o gorszych kwalifikacjach.

    Strategia firmy SIMPLE S.A. dot. planów rozwoju jest jawna.
    W poniższych mediach znejdują się szersze informacje na ten temat.
    10.05.2002 Computerworld
    10.05.2002 Parkiet
    14.05.2002 Puls Biznesu
    14.05.2002 Parkiet
    20.05.2002 TeleInfo

    Informacja na temat współpracy z SAP w dzisiejszym "Parkiecie".

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 13. Data: 2002-07-09 12:42:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 9 Jul 2002 13:33:16 +0200, "Chester EM"
    <c...@w...kki.net.pl> zakodował:

    >Oczywiście jest to nieprawdą.

    Oczywiście, że SSV w żadnej mierze nie można nazwać systemem ERP.
    Co do SSV, to jest niedopracowany, powolny, i wywala się przy większej
    ilości danych (oczywiście nie jest to kwestia bazy, tylko samej
    aplikacji). W dużej mierze był wzorowany na iRenesansie, ale to nie
    znaczy, że jest to produkt dokończony i działa poprawnie.

    >Finanse i Księgowość V - uważany za jeden z najlepszych na rynku
    >systemów

    Ciekawe tylko, dlaczego ich lista referencyjna świeci pustkami? Ten
    produkt nazywał się SS99 - wiesz co to oznacza? Miał być gotowy w
    1999r, ale przez poblemy kadrowe i techniczne (firma nie miała do tego
    czasu doświadczenia z tworzeniem programów windowsowych).

    >Konkurencja z wieloma problemami z tym związanymi nie poradziła sobie do
    >dziś.

    Chyba za bardzo wierzysz w marketing ;)
    Owszem, wiele założeń jest niezłych (głównie te podpatrzone w iR), ale
    ciągle wykananie nie to, problemy ze niezawodnością, niedopracowanie
    drobiazgów to bolączka tego systemu. Jak napisałem - on ciągle (od
    kilku lat) znajduje się w fazie beta, ale jest sprzedawany jakby był
    super, hiper, naj dotarty i dopracowany.
    Ciągle brakuje KP.

    >Od 2 miesięcy w ofercie znajduje się Moduł produkcji (Procesy Produkcji
    >V)

    Szumna nazwa, jak dla jego funkcjonalności.

    >SIMPLE CRM

    A ilu wdrożeniowców zna CRM? W chwili obecnej praktycznie żaden.

    >Ilość wdrożeń ww. rozwiązań objęta jest tajemnicą handlową.

    Bo jest bardzo skromna i nie bardzo jest się czym chwalić. Żadne
    _pełne_ wdrożenie SSV AFAIK nie zostało zakończone, a już na pewno
    żaden klient nie zgodził się na udzielenie referencji (ciekawe
    dlaczego). Na stronie Simple jest tylko jedna lista referencyjna - bez
    wyszczególnienia, którego produktu dotyczy referencja.

    >Wtrącę tylko - portfel klientów, złożoność wdrażanych rozwiązań i ilość
    >projektów zarówno zakończonych, jak i w toku budzi szacunek.

    To ciekawe, dlaczego w ciągu ostatniego roku zmniejszyło się
    zatrudnienie o kilkadziesiąt procent.

    >Firma od wielu lat współpracuje z:
    >Fundacją Rozwoju Rachunkowości
    >Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce
    >Polskim Towarzystwem Ekonomicznym
    >Instytutem Zarządzania

    I co z tego? Nikt w tej firmie nie zna SAP R/3. Z ludzi zajmujących
    się IR zostało 3 "konsultantów" (przy czym 2 z nich jest bardziej
    programistami, a 3 marketingowcem - tylko dlatego jeszcze tam
    pracują). Więc de facto nie mają ludzi znających duże systemy i mieli
    coś wspólnego z ERP.

    >SIMPLE S.A. podlega takim samym prawom i wahaniom koniunktury na rynku
    >jak cała branża IT. Osobiście trudno byłoby mi wskazać firmę, która
    >nie przechodzi trudności związanych z załamaniem gospodarczym.

    SAP, Computerland i jeszcze parę innych by się znalazło.

    >Zagrywki związane z ROSS Systems nie przyniosły
    >autorom zamętu spektakularnych sukcesów. Wręcz przeciwnie.

    W ciągu kilku lat współpracy z Rossem mieli AFAIK 1 poważny projekt
    (do tego 2 mniejsze i trzeci, który nie doszedł w zasadzie do skutku).
    W ciągu ostatnich kilku lat podpisali tylko 1 kontrakt na IR - nie ma
    się co dziwić Rossowi, że wolał za partnera strategicznego TCH a potem
    Optimusa - działali dużo prężniej, byli lepiej zorganizowany.

    >Smaczku dodaje fakt, że od początku zostania Master Distributor
    >ROSS Systems, Optimus Enterprise sprzedał jedno słownie jedno
    >wdrożenie. Proponuję dodatkowo wziąć pod uwagę poniższy
    >komentarz Optimus Enterprise:

    Za to to jedno wdrożenie jest większe, od wszystkich wdrożeń Simple
    razem wziętych. Referencje z tego wdrożenia zresztą mogą być świetnym
    materiałem dla marketingowców - w końcu Agora to spora i znana firma.

    >W poniższych mediach znejdują się szersze informacje na ten temat.

    Chyba za bardzo wierzysz w papkę marketingową, piękne hasła, szczytne
    idee itp. Życie znacząco od nich odbiega.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 14. Data: 2002-07-09 14:31:19
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > Oczywiście, że SSV w żadnej mierze nie można nazwać systemem ERP.

    Moim zdaniem jesteś w błędzie.

    " ERP II jest zbiorem specyficznych dla danej branży aplikacji, które
    generują wartości dla klientów i udziałowców poprzez udostępnienie i
    optymalizację procesów zarówno wewnętrz przedsiębiorstwa jak i pomiędzy
    przedsiębiorstwami - partnerami. Wśród tych procesów wyróżnia się
    procesy operacyjne i procesy finansowe w zakresie, co najmniej:
    księgowości, zakupów, rejestracji zamówień sprzedaży, kosztorysowania.
    Wśród procesów operacyjnych powinny znajdować się te, które umożliwiają
    współpracę z partnerami przedsiębiorstwa na drodze udostępniania im
    kluczowych informacji."

    SSV spełnia powyższe założenia.

    > Co do SSV, to jest niedopracowany, powolny, i wywala się przy większej
    > ilości danych

    Większej ilości?
    Większej od czego?

    > W dużej mierze był wzorowany na iRenesansie, ale to nie
    > znaczy, że jest to produkt dokończony i działa poprawnie.

    SIMPLE SYSTEM V nie ma nic wspólnego z Promixem
    zwanego w Polsce iRenesansem.
    Począwszy od baz danych VMS w przypadku iRenesansu
    po założenia, funkcjonalność, interfejs.
    Również segment docelowy jest inny.
    Moim zdaniem porównywanie obu systemów jest wynikiem
    braku znajomości obu. :)

    > Ciekawe tylko, dlaczego ich lista referencyjna świeci pustkami?

    Dostarczana jest klientom.
    Czy Twoim Zdaniem firmy takie jak Toyota, JVC, E.Leclerc kupiłyby
    produkt bez referencji i potwierdzenia jakości?
    Kolejne referencje, jak sądzę, będą pojawiały się wraz z ukończeniem
    poszczególnych wdrożeń.

    > Ten produkt nazywał się SS99 - wiesz co to oznacza?
    > Miał być gotowy w 1999r,

    Produkt zwany SS99 został wycofany z dystrybucji właśnie w 1999r.
    W to miejsce, na bazie tegoż produktu powstał SSV o innej jakości,
    szerszej funkcjonalności. Funkcjonalność produktu jest nadal rozwijana,
    system podlega bieżącym modyfikacjom w zakresie dostosowania
    do warunków polskiego ustawodawstwa.

    > ale przez poblemy kadrowe i techniczne (firma nie miała do tego
    > czasu doświadczenia z tworzeniem programów windowsowych).

    Nic mi na ten temat nie wiadomo.

    > Chyba za bardzo wierzysz w marketing ;)

    Nie. Wierzę w opinie niezależnych konsultantów, porównania funkcjonalne
    systemu i odpowiedzi udzielane przez prezenterów w trakcie oficjalnych
    prezentacji systemów. Staram się nie opuszczać najważniejszych z nich.

    > Owszem, wiele założeń jest niezłych (głównie te podpatrzone w iR),

    Mam wrażenie, że nie znasz ani SSV ani iRenesans (Promix) i posługujesz
    się zasłyszaną opinią niezadowolonego byłego pracownika SIMPLE S.A.
    Zastrzegam - to moje osobiste wrażenie.

    > ale ciągle wykananie nie to, problemy ze niezawodnością,
    niedopracowanie
    > drobiazgów to bolączka tego systemu.

    Jak w każdym dużym systemie, pojawiają się błędy. Nie ustrzegł się ich
    żaden ze znanych mi producentów systemów na Świecie.
    Wszystkie uwagi klientów są starannie rejestrowane i w przypadku
    wystąpienia usterek z winy producenta, pojawiają się odpowiednie
    modyfikacje. Tak działają chyba wszystkie firmy oferujące własne
    oprogramowanie?

    > Jak napisałem - on ciągle (od kilku lat) znajduje się w fazie beta,

    Jak już napisałem - Twoja wypowiedź jest nieprawdziwa.

    > ale jest sprzedawany jakby był super, hiper, naj dotarty i
    dopracowany.
    > Ciągle brakuje KP.

    Kaizen brakuje?
    KP - Księga przychodów? heheheh :-DDDD
    czy KPL - kadry-płace

    W obecnej wersji Klient ma do wyboru kupno systemu w dostępnej
    funkcjonalności + zintegrowany moduł Kadrowo - Płacowy SQL w wersji
    znakowej.
    Lub integrację z dowolnym innym systemem KPL dostępnym na rynku.

    Produkcji

    > Szumna nazwa, jak dla jego funkcjonalności.

    IMO nie wiesz nic na ten temat. Z prostego powodu produkt jest nowy.
    Jeśli chodzi o funkcjonalność - napisałem czego nie ma.
    IMO opisywanej przeze mnie funkcjonalności nie ma 95% systemów
    oferowanych w Polsce. (Dane się zmieniają, więc przyjmijmy pewien
    margines błędu)

    > A ilu wdrożeniowców zna CRM? W chwili obecnej praktycznie żaden.

    Nie wiem.
    Nie podałbym tej informacji publicznie nawet, gdybym ją znał.

    > Bo jest bardzo skromna i nie bardzo jest się czym chwalić.

    Jesteś w błędzie.

    > Żadne
    > _pełne_ wdrożenie SSV AFAIK nie zostało zakończone, a już na pewno
    > żaden klient nie zgodził się na udzielenie referencji (ciekawe
    > dlaczego).

    Absolutna nieprawda w obu przypadkach.
    W wielu firmach warunkiem podpisania umowy jest wizyta referencyjna.
    Najchętniej w branży zainteresowanego lub pokrewnej.

    > Na stronie Simple jest tylko jedna lista referencyjna - bez
    > wyszczególnienia, którego produktu dotyczy referencja.

    Na stronie SIMPLE S.A. są 3 referencje bez wyszczególnienia produktu:
    http://www.simple.com.pl/home/lista_referencyjna.htm
    Dodatkowo wyświetlana jest informacja o 170 referencjach.

    Z moich informacji wynika, że informacje o referencjach udzielane
    są w trakcie konkretnego etapu w procesie sprzedaży.
    Problematyka związana z ujawnianiem referencji jest dość złożona
    i nie sądzę, żeby kogokolwiek na tej grupie to interesowało.

    > To ciekawe, dlaczego w ciągu ostatniego roku zmniejszyło się
    > zatrudnienie o kilkadziesiąt procent.

    Dane o zatrudnieniu są jawne, publikowane w raportach, zatem:
    w wyniku restrukturyzacji, zatrudnienie w SIMPLE S.A. zredukowano
    o 7% słownie siedem procent.
    (Okres od 01.01.2002 do 01.07.2002)

> [...]
    > programistami, a 3 marketingowcem - tylko dlatego jeszcze tam
    > pracują). Więc de facto nie mają ludzi znających duże systemy i mieli

    Podany przez Ciebie argument nie jest żadnym wymiernym wskaźnikiem
    poziomu kwalifikacji konsultantów ani projektantów systemów.
    Pomijając fakt, że są nieprawdziwe.
    Fakt, że SIMPLE nie sprzedaje i nie wdraża R/3 nie ma żadnego znaczenia.
    Temat w moim przekonaniu wykracza zarówno poza moje jak i Twoje
    kompetencje.

    > SAP, Computerland i jeszcze parę innych by się znalazło.

    To nie są firmy z półki SIMPLE S.A. Zarówno pod względem obsługiwanego
    segmentu rynku, jak i oferowanych rozwiązań.

> [...]
    > się co dziwić Rossowi, że wolał za partnera strategicznego TCH a potem
    > Optimusa - działali dużo prężniej, byli lepiej zorganizowany.

    Nie jestem upoważniony do rozwijania tego tematu.
    Jak już wspomniałem wcześniej, na temat współpracy z ROSS Systems
    oraz zachowań byłego partnera SIMPLE SA publicznie wypowiadał się
    Prezes Spółki.

    > Za to to jedno wdrożenie jest większe, od wszystkich wdrożeń Simple
    > razem wziętych.

    Nie jest ono zasługą O.E. ani upadłej TCH Systems.
    Wynika to wyraźnie z komentarza na stronie O.E. oraz kulisów tego
    kontraktu.

    > Referencje z tego wdrożenia zresztą mogą być świetnym
    > materiałem dla marketingowców - w końcu Agora to spora i znana firma.

    Miałem na myśli Berlin Chemie / Menarini Polska sp. z o.o.
    nie Agorę. Zatem nie jesteś nawet w temacie :-).

    Jeśli chodzi o Agorę, używającą Promixa (nie iRenesans) proponuję
    odłożyć
    dyskusję na 8 - 12 miesięcy.

    > Chyba za bardzo wierzysz w papkę marketingową, piękne hasła, szczytne
    > idee itp. Życie znacząco od nich odbiega.

    Powyższe zdanie ma się nijak do podanych przeze mnie informacji.
    Podałem oficjalne źródła zawierające wiążące wypowiedzi Prezesa
    Zarządu.

    Proponuję EOT
    Z uwagi na tematykę i brak kompetencji po obu stronach
    do rozwijania tematu.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 15. Data: 2002-07-09 17:37:30
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    Tak sobie czytam te marketingowe teksty i sie zastanawiam, czy kolega
    tam pracuje, czy tez obkupil sie akcjami...
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Tak swoja droga ustosunkuje sie do paru spraw...
    >SIMPLE S.A. posiada własny nowoczesny, graficzny system, działający
    >w oparciu o MS-SQL Server.
    Bo jest tanszy niz. DB2 czy Oracle; czy dla tego ze stabilniejszy?
    :P.
    >Na zamówienie hurtownie danych w technologii OLAP.
    OLAP to OnLine Analyst Processing, czyli klasa systemów (nie
    transakcyjnych) sluzacych do robienia analiz na bazach danych (zalicza
    sie: Data Warehouse, Data Marts, etc...) technologii jest kilka np.
    MOLAP, ROLAP (platek sniegu, gwiazda), etc...
    Ta wypowiedz mozna by przetlumaczyc (pozwole sobie skorzystac z
    metafory do budownictwa) "Budujemy domy w technologii budowlanej".
    Reasumujac tresc tego posta, musze uczciwie przyznac, ze taka forma
    reklamy zdecydowanie odnosi przeciwny skutek (przynajmniej u mnie...)

    (bajerantów nie pozdrawiam :P )
    Artur

  • 16. Data: 2002-07-09 18:43:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 9 Jul 2002 16:31:19 +0200, "Chester EM"
    <c...@w...kki.net.pl> zakodował:
    >" ERP II jest zbiorem specyficznych dla danej branży aplikacji, które

    Nie pomyliłeś ERP z MRPII?
    Przyznam się, że pierwsze słyszę, o ERPII :(

    >SSV spełnia powyższe założenia.

    ERP to MRPII poszerzone o pewne funkcjonalności. Już MRPI wymaga
    planowania i prognozowania potrzeb materiałowych. Automatycznego
    wystawiania zamówień na podstawie plany produkcji i sprzedaży
    korygowanego o spływające zamówienia klienta. MRP jest dosyć dokładnie
    opisane przez APICS, ale to sie robi NTG - SSV nie ma nawet namiastki
    ERP.

    >Większej ilości?
    >Większej od czego?

    Kilkaset faktur dziennie u pewnego klienta było dla niego przeszkodą
    nie do pokonania.

    >SIMPLE SYSTEM V nie ma nic wspólnego z Promixem
    >zwanego w Polsce iRenesansem.

    Jak nie, jak tak. Wiele planów kont, wiele sald i wiele innych
    rozwiązań zostało podpatrzonych w iR.

    >Począwszy od baz danych VMS

    Jeżeli już, to system operacyjny Open VMS, a nie baza danych.

    >Moim zdaniem porównywanie obu systemów jest wynikiem
    >braku znajomości obu. :)

    Tak się przypadkiem składa, że znam obydwa ;)

    >Dostarczana jest klientom.

    Tak jest, jak chciałem coś u nich kupić, to dostałem listę
    referencyjną - jedną, wielką, wspólną. Jak zapytałem, które referencje
    dotyczą SSV, to dowiedziałem się, że w sumie to nowy system i jeszcze
    nie ma referencji ;)

    >Czy Twoim Zdaniem firmy takie jak Toyota, JVC, E.Leclerc kupiłyby
    >produkt bez referencji i potwierdzenia jakości?

    A czy one kupiły SSV?
    Zresztą sprzedawcy i pieniądze czynią cuda ;)

    >Produkt zwany SS99 został wycofany z dystrybucji właśnie w 1999r.

    AFAIK SS99 nigdy nie znalazł się w dystrybucji ani nie został
    sprzedany :o

    >Nic mi na ten temat nie wiadomo.

    To dla Ciebie naturalne, że wycofuje się produkt (zakładając nawet, że
    SS99 był w sprzedaży) i przez 2 lata pozostajepo nim luka? Firma nie
    jest w stanie zmodyfikować produktu przez 2 lata? W tym czasie da się
    stworzyć kompletny system od podstaw.

    >Mam wrażenie, że nie znasz ani SSV ani iRenesans (Promix) i posługujesz
    >się zasłyszaną opinią niezadowolonego byłego pracownika SIMPLE S.A.

    A ja odnoszę wrażenie, że pracujesz w ich dziale marketingu - niby
    sporo wiesz, ale nie do końca się znasz (niby wiesz co to ERP, nawet
    II, niby coś słyszałeś o VMS, ale wydaje Ci się, że to baza danych
    itd)

    >Jak w każdym dużym systemie, pojawiają się błędy. Nie ustrzegł się ich
    >żaden ze znanych mi producentów systemów na Świecie.

    Zgadza się, ale tu ilość i istotność bagów powoduje, że w momencie
    wejścia na rynek system można było określić, jako w fazie alfa, a
    teraz beta.

    >Wszystkie uwagi klientów są starannie rejestrowane i w przypadku
    >wystąpienia usterek z winy producenta, pojawiają się odpowiednie
    >modyfikacje.

    Żywcem z ulotki reklamowej. I co z tego, że producent naprawi, jak
    przez kilka dni nie dało wystawić sie faktury - to są realne straty.

    >Jak już napisałem - Twoja wypowiedź jest nieprawdziwa.

    Już nie mam na Ciebie sił. Albo jesteś akcjonariuszem, albo
    marketingowcem

    >KP - Księga przychodów? heheheh :-DDDD
    >czy KPL - kadry-płace

    Kadry i Płace.

    >W obecnej wersji Klient ma do wyboru kupno systemu w dostępnej
    >funkcjonalności + zintegrowany moduł Kadrowo - Płacowy SQL w wersji
    >znakowej.

    "Jasne, może pan kupić Ferrari, ale w tej chwili mamy zawieszenie
    tylko od malucha. Możemy je panu zamontować."

    >Lub integrację z dowolnym innym systemem KPL dostępnym na rynku.

    "Jak pan coś sobie znajdzie, to możemy to panu zamontować. Oczywiście
    nie będzie to tanie, nie będzie też chodziło jak należy."

    >Problematyka związana z ujawnianiem referencji jest dość złożona
    >i nie sądzę, żeby kogokolwiek na tej grupie to interesowało.

    Większość firm ma listy referencyjne wyeksponowane.

    >Dane o zatrudnieniu są jawne, publikowane w raportach, zatem:
    >w wyniku restrukturyzacji, zatrudnienie w SIMPLE S.A. zredukowano
    >o 7% słownie siedem procent.

    To ostatnie pół roku. Do tego AFAIK statystyka dotyczy pracowników,
    zaś wielu "pracowników" Simple ma umowę o współpracę i własną
    działalność.

    >Podany przez Ciebie argument nie jest żadnym wymiernym wskaźnikiem
    >poziomu kwalifikacji konsultantów ani projektantów systemów.

    Chcesz powiedzieć, że ktoś bez bez doświadczenia jest w stanie wdrożyć
    SAPa? ROTFL

    >Pomijając fakt, że są nieprawdziwe.

    Kolejny raz nazywasz mnie kłamcą. Trochę kultury i rzeczowych
    argumentów byś może lepiej przedstawił, zamiast papki marketingowej.

    >To nie są firmy z półki SIMPLE S.A. Zarówno pod względem obsługiwanego
    >segmentu rynku, jak i oferowanych rozwiązań.

    Jak to, przecież to są dostawcy systemów ERP? A z półki Simpla -
    Exact, Navision/MS i jeszcze kilka też pewnie by się znalazło.

    >Nie jestem upoważniony do rozwijania tego tematu.

    A kto Cię upoważnia? Może wreszcie podasz, w czyim imieniu
    występujesz??

    >Miałem na myśli Berlin Chemie / Menarini Polska sp. z o.o.
    >nie Agorę. Zatem nie jesteś nawet w temacie :-).

    Ooops, to tego klienta też podebrali Simplowi, a to przykre ;)

    >Z uwagi na tematykę i brak kompetencji po obu stronach
    >do rozwijania tematu.

    Zgadzam się, z EOT, ale ze względu na brak kompetencji i posiadania
    "muzgó" po praniu po jednej ze stron.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 17. Data: 2002-07-09 20:41:01
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Tue, 9 Jul 2002 13:33:16 +0200, "Chester EM"
    <c...@w...kki.net.pl> wrote:

    [ciach...]
    >Informacja na temat współpracy z SAP w dzisiejszym "Parkiecie".

    Wierzysz we wszystkie wydrukowane slowa ?
    Wiesz jak to jest, roznica miedzy ulotka reklamowa a zyciem czesto
    jest oooooogromna, nieprawdaz?

    Pzdr
    Limfo

  • 18. Data: 2002-07-10 07:38:46
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d2b1a31.385430@news.gazeta.pl...

    > Ta wypowiedz mozna by przetlumaczyc (pozwole sobie skorzystac z
    > metafory do budownictwa) "Budujemy domy w technologii budowlanej".

    Ok. Gafa - zdarza się.

    > Reasumujac tresc tego posta, musze uczciwie przyznac, ze taka forma
    > reklamy zdecydowanie odnosi przeciwny skutek (przynajmniej u mnie...)

    Uczę się na błędach.

    Chester EM

  • 19. Data: 2002-07-10 07:39:41
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Limfo" <spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a> napisał w
    wiadomości news:3d2b49cb.7539409@news.dialog.net.pl...
    > On Tue, 9 Jul 2002 13:33:16 +0200, "Chester EM"
    > <c...@w...kki.net.pl> wrote:
    >
    > [ciach...]
    > Wierzysz we wszystkie wydrukowane slowa ?

    Limfo - czytałeś?

    Chester EM

  • 20. Data: 2002-07-10 08:51:45
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > Nie pomyliłeś ERP z MRPII?

    Nie.

    > Przyznam się, że pierwsze słyszę, o ERPII :(

    ERPII jest odmłodzonym standardem ERP
    Skróconą definicję podałem w poprzednim poście.

    > ERP to MRPII poszerzone o pewne funkcjonalności.

    Nie.
    Informacje na temat standardów systemów wspierających
    zarządzanie znajdziesz w sieci.
    Dowolna przeglądarka - hasło ERP lub ERPII

    > Już MRPI

    Mylisz pojęcia.
    Nigdzie nie pisałem o MRP

    > SSV nie ma nawet namiastki
    > ERP.

    A jednak :-)

    > Kilkaset faktur dziennie u pewnego klienta było dla niego przeszkodą
    > nie do pokonania.

    No cóż...
    Informacja jest tak niewiarygodna i tak nieprawdziwa, że...
    Pora chyba zakończyć jałową dyskusję :)

    > Jeżeli już, to system operacyjny Open VMS, a nie baza danych.

    zabrakło "na", względnie przecinka. Skróciłem skrót myślowy ;-)
    Oczywiście, że VMS jest systemem operacyjnym, wg moich skromnych
    informacji jednym z najlepszych na Świecie :)
    Jeśli ktoś ma inne zdanie, ma do tego pełne prawo ;-)))
    A bazy to oczywiście RDB, MSSQL, Oracle, Sybase pewnie
    coś jeszcze.

    > Tak się przypadkiem składa, że znam obydwa ;)

    Jestem pod wrażeniem. :-D
    Trzeba mieć naprawdę "łeb", żeby poznać oba :)

> [...]
    > referencyjną - jedną, wielką, wspólną. Jak zapytałem, które referencje
    > dotyczą SSV, to dowiedziałem się, że w sumie to nowy system i jeszcze

    Lista, jak już wcześniej pisałem istnieje :)

    > A czy one kupiły SSV?

    Myślałem, że wiesz :)

    > Zresztą sprzedawcy i pieniądze czynią cuda ;)

    :)

    > AFAIK SS99 nigdy nie znalazł się w dystrybucji ani nie został
    > sprzedany :o

    Błąd.
    Był w dystrybucji i był sprzedawany.

> [...]
    > SS99 był w sprzedaży) i przez 2 lata pozostajepo nim luka? Firma nie
    > jest w stanie zmodyfikować produktu przez 2 lata? W tym czasie da się

    Zaczynasz mieszać. Napisałem jak według moich informacji wyglądała
    historia SSV

    > II, niby coś słyszałeś o VMS, ale wydaje Ci się, że to baza danych
    > itd)

    Wyjaśnienie napisałem wyżej - zabrakło przecinka.

    > Żywcem z ulotki reklamowej.

    Z życia wzięte. Gdybyś miał cokolwiek wspólnego z systemem
    wiedziałbyś o tym rozwiązaniu.

    > I co z tego, że producent naprawi, jak
    > przez kilka dni nie dało wystawić sie faktury - to są realne straty.

    Operujesz ogólnikami, nie odnosząc się ani do wersji systemu ani
    do konkretnego wdrożenia. Trudno więc odnieść się jakkolwiek
    do Twojej opinii.

    > "Jasne, może pan kupić Ferrari, ale w tej chwili mamy zawieszenie
    > tylko od malucha. Możemy je panu zamontować."

    Napisałem - "klient ma do wyboru".
    Istnieje szereg dobrych rozwiązań KPL na rynku.

    > "Jak pan coś sobie znajdzie, to możemy to panu zamontować. Oczywiście
    > nie będzie to tanie, nie będzie też chodziło jak należy."

    Zaczynasz być cyniczny.

    > Większość firm ma listy referencyjne wyeksponowane.

    Tylko tych, które zgodziły się na ich eksponowanie.
    Coraz więcej firm starannie rozwarza ujawnianie swoich rozwiązań,
    będących częścią know-how firmy. Myślałem, że o tym także wiesz...

    > To ostatnie pół roku. Do tego AFAIK statystyka dotyczy pracowników,
    > zaś wielu "pracowników" Simple ma umowę o współpracę i własną
    > działalność.

    Przestań spekulować. :)

    > Chcesz powiedzieć, że ktoś bez bez doświadczenia jest w stanie wdrożyć
    > SAPa? ROTFL

    Czytanie tekstu ze zrozumieniem wielokrotnie chroniło dyskutantów
    przed wyciąganiem błędnych wniosków.
    Spróbuj. Wierzę, że facet który zna na wylot iRenesans, SSV i sytuację
    w SIMPLE S.A. lepiej niż ktokolwiek inny poradzi sobie z problemem.

    > Jak to, przecież to są dostawcy systemów ERP? A z półki Simpla -
    > Exact, Navision/MS i jeszcze kilka też pewnie by się znalazło.

    To nie ta półka Kaizen.
    Podkreślę byś mógł przyswoić sobie tą informację.

    > A kto Cię upoważnia? Może wreszcie podasz, w czyim imieniu
    > występujesz??

    Swoim.
    Nie lubię kiedy ktoś posługując się metodami - półprawd,
    domniemań i kiepskiej jakości informacjami wprowadza w błąd
    pozostałych.

    Do tej pory miałem Cię za kogoś, kto trzyma się faktów.

    > Ooops, to tego klienta też podebrali Simplowi, a to przykre ;)

    Znowu naciągane półprawdy.
    Kaizen wiesz coś na ten temat czy spekulujesz?

    BTW obśmiałem się jak norka czytając informacje na temat
    wdrożenia w Agorze. Chłopie przesadziłeś :-DDD
    Raz, że to prehistoria, dwa... chyba nie zakończyło się to super
    wdrożenie jeszcze...?
    Do tematu jak już wspomniałem wcześniej proponuję wrócić
    za niespełna rok :-)

    > Zgadzam się, z EOT, ale ze względu na brak kompetencji i posiadania
    > "muzgó" po praniu po jednej ze stron.

    taa...
    Typowe :)
    Chyba Cię przeceniłem.