PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rotacja w firmie

  • 1. Data: 2006-06-22 15:01:31
    Temat: Rotacja w firmie
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnosnie rotacji pracownikow: jaki jej poziom uwazany jest
    za wysoki i szkodliwy, a jaki uwazany jest za normalny?

    pzdr

  • 2. Data: 2006-06-22 15:40:17
    Temat: Re: Rotacja w firmie
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Jun 2006 17:01:31 +0200, o`rety <o`rety@pl.pl> wklepał(-a):

    >Witam,
    >
    >Mam pytanie odnosnie rotacji pracownikow: jaki jej poziom uwazany jest
    >za wysoki i szkodliwy, a jaki uwazany jest za normalny?

    Przy zbieraniu truskawek akceptowalna jest rotacja 100% co sezon. W wytwórni
    papierów wartościowych - tu trzeba dążyć do zerowej rotacji. Cieszę się, że
    mogłem pomóc. ;)

  • 3. Data: 2006-06-22 15:49:18
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Sławomir Szyszło napisał:
> [...]
    > papierów wartościowych - tu trzeba dążyć do zerowej rotacji. Cieszę się, że

    Czyli srednio 50%...

  • 4. Data: 2006-06-22 18:45:57
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    o`rety napisał(a):

    > Czyli srednio 50%...

    o, tak. Jesli dla czlowieka optymalna temperatura otoczenia to ok. 20
    st, to spokojnie powinien wytrzymac dobe w -200 st C i dobe w 240 st C.
    Srednio wychodzi przeciez 20 st C....

    --

    glos

  • 5. Data: 2006-06-22 19:38:13
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik glosnetu napisał:

    > o, tak. Jesli dla czlowieka optymalna temperatura otoczenia to ok. 20
    > st, to spokojnie powinien wytrzymac dobe w -200 st C i dobe w 240 st C.
    > Srednio wychodzi przeciez 20 st C....

    albo jak jeden gosc ma dwoje oczu a drugi dwoje uszu, to srednio maja po
    jednym oku i uchu? zalapalem. dzieki ci.
    A powaznie: moze podalem za malo szczegolow, firma liczy okolo 300
    pracownikow, branza informatyczna, rotacja na poziomie 30% czy to wg was
    duzo czy w normie?

    pozdr

    --
    (ps delimiter to: kreska kreska spacja)

    pozdr

  • 6. Data: 2006-06-22 19:49:59
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    o`rety napisał(a):
> [...]
    > A powaznie: moze podalem za malo szczegolow, firma liczy okolo 300
    > pracownikow, branza informatyczna, rotacja na poziomie 30% czy to wg was

    Niemalo, obojetne czy to rotacja miesieczna ;) czy roczna.

    Przyjrzalbym sie jednak, na jakich stanowiskach jest taka rotacja i
    dlaczego - niewykluczone, ze dzieje sie tak np. na stanowiskach
    wymagajacych niewielkich kwalifikacji (helpdesk? testerzy?), a w
    zwiazku z tym nisko platnych. Jesli jednak to zjawisko "ogolnofirmowe"
    - unikalbym takiej firmy.

    --

    glos

  • 7. Data: 2006-06-22 21:29:36
    Od: "Domin" <d...@p...onet.pl>

    > albo jak jeden gosc ma dwoje oczu a drugi dwoje uszu, to srednio maja po
    > jednym oku i uchu? zalapalem. dzieki ci.

    No przeciez to sie zgadza :-) wiec nie wiem co w tym dziwnego.
    Co do tematu:
    Wszytsko chyba raczej zalezy od ..... hmmmm nie wiem od czego, ale znam
    firme z 3 pracownikami, ktora od kilku lat ma ten sam sklad, i tak firme co
    ma rotacje 100% co 1-2 lata i to najczesciej prawie na raz wszyscy odchodza.
    Jako ciekawy dodatek: w tej drugiej firmie pracownikom jest o wiele lepiej
    niz w pierwszej. Obie z sektora IT

    Pozdrawiam
    Domin

  • 8. Data: 2006-06-23 06:14:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    glosnetu wrote:

> [...]
    > wymagajacych niewielkich kwalifikacji (helpdesk? testerzy?), a w
    > zwiazku z tym nisko platnych. Jesli jednak to zjawisko "ogolnofirmowe"

    Fakt, ze ciężko o dobrych testerów, ale nie pisałbym, że testerzy
    powinni miec niskie kwalifikacje, wrecz odwrotnie... Pisze to z punktu
    widzenia programisty... Przez pewien okres czasu wspołpracowałem z
    kompetentnymi testerami, to na prawdę jest zupełnie inna praca, że nie
    wspomnę już o fakcie, że i produkt wychodzi o niebo lepszy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2006-06-23 07:25:34
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > kompetentnymi testerami, to na prawdę jest zupełnie inna praca, że nie
    > wspomnę już o fakcie, że i produkt wychodzi o niebo lepszy.

    z moich obserwacji wynika, ze w Pl zawod testera jest z jednej strony
    bardzo zacofany technologicznie i metodycznie, a z drugiej kiepsko
    wynagradzany. Na swiecie uzywa sie narzedzi do przeprowadzania
    automatycznych testow, a tester zajmuje sie pisaniem tych testow i
    analiza wynikow. U nas - klepie klawisze w aplikacji. Dobrze, jesli
    dostaje chociaz scenariusz testow. Czesto - to praca sezonowa lub w
    ramach praktyk, a zdarza sie, ze z" lapanki" z Urzedu Pracy...

    --

    glos

  • 10. Data: 2006-06-23 07:55:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    glosnetu wrote:

> [...]
    > dostaje chociaz scenariusz testow. Czesto - to praca sezonowa lub w
    > ramach praktyk, a zdarza sie, ze z" lapanki" z Urzedu Pracy...

    U nas tez sie pisuje testy automatyczne, ale testy automatyczne nie
    wylapia bledow merytorycznych, a takich w programach czesto jest
    najwiecej. Tu bez bardzo dobrej wiedzy z dziedziny z jakiej jest program
    sie nie obejdzie, inaczej powstaja potworki, z ktorymi nie wiadomo co
    zrobic, bo w sumie bardziej wprowadzenie tych rozwiazan utrudnia niz
    ulatwia zycie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl