PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rotacja w firmie

  • 11. Data: 2006-06-23 08:02:58
    Temat: Re: Rotacja w firmie
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > U nas tez sie pisuje testy automatyczne, ale testy automatyczne nie
    > wylapia bledow merytorycznych, a takich w programach czesto jest
    > najwiecej. Tu bez bardzo dobrej wiedzy z dziedziny z jakiej jest program
    > sie nie obejdzie, inaczej powstaja potworki, z ktorymi nie wiadomo co
    > zrobic, bo w sumie bardziej wprowadzenie tych rozwiazan utrudnia niz
    > ulatwia zycie.

    jesli dobrze Cie rozumiem (bledy merytoryczne), to one nie powinny byc
    zmartwieniem testerow a projektantow. Tester ma sprawdzac zgodnosc
    zachowan i wlasciwosci prg z dokumentacja, a nie wglebiac sie w logike
    biznesowa.

    --

    glos

  • 12. Data: 2006-06-23 08:12:12
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    glosnetu wrote:

> [...]
    > zmartwieniem testerow a projektantow. Tester ma sprawdzac zgodnosc
    > zachowan i wlasciwosci prg z dokumentacja, a nie wglebiac sie w logike

    Kto w takim razie ma wyłapać błędy wynikające ze złego projektu?
    Poza tym testowanie 'używalności' programu też wymaga wiedzy biznesowej,
    choćby po to, by korzystać z programu tak jak będzie to robił jego
    docelowy użytkownik (o tym projektanci a jeszcze bardziej programiści
    mają często nader mgliste pojęcie)

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 13. Data: 2006-06-23 08:51:02
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Marek Barbaszyński napisał(a):
> [...]
    > choćby po to, by korzystać z programu tak jak będzie to robił jego
    > docelowy użytkownik (o tym projektanci a jeszcze bardziej programiści

    - w okresie tworzenia modelu - analityk (-cy), ktory opracowywal model
    biznesowy i systemowy.
    - po zakonczeniu iteracyjnego cyklu (kolejne release'y) -
    klient/uzytkownicy

    poza tym - o ktorych testach mowisz? Jednostkowych ;) ? integracyjnych?
    funkcjonalnych? akceptacyjnych?

    --

    glos

  • 14. Data: 2006-06-23 18:00:38
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 10:12:12 +0200, Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >choćby po to, by korzystać z programu tak jak będzie to robił jego
    >docelowy użytkownik (o tym projektanci a jeszcze bardziej programiści

    No to mnie teraz zaskoczyłeś. Kto ma posiadać wiedzę merytoryczną na temat
    programu, jeśli nie projektant? Mam na myśli szczegóły, a nie ogólniki typu
    "Moduł posiada możliwość powiązania faktury z dokumentem magazynowym".
    Jakoś nie za bardzo wyobrażam sobie projektanta bez wiedzy merytorycznej z
    danego zakresu.

  • 15. Data: 2006-06-26 10:16:08
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    > dokumentem magazynowym". Jakoś nie za bardzo wyobrażam sobie
    > projektanta bez wiedzy merytorycznej z danego zakresu.

    Między "ma" a "posiada" jest pewna luka :-)
    Ta wiedza się trochę rozkłada pomiędzy analityka (który wyciągał
    wymagania od klienta) i projektanta.
    Najczęściej wyglądało to tak, że projektant wiedział _co_ program
    ma zrobić, ale niekoniecznie - _jak_ użytkownik zechce z tej funkcji
    korzystać (i po co ona w ogóle jest).

  • 16. Data: 2006-06-26 18:47:32
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2006 12:16:08 +0200, Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>
    wklepał(-a):

    >Najczęściej wyglądało to tak, że projektant wiedział _co_ program
    >ma zrobić, ale niekoniecznie - _jak_ użytkownik zechce z tej funkcji
    >korzystać (i po co ona w ogóle jest).

    Łe, tego to czasem nawet użytkownik nie wie. :]