PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rekrutacja w jezykach obcych

  • 31. Data: 2005-08-18 09:08:05
    Temat: Re: Rekrutacja w jezykach obcych
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał :
    > zlej baletnicy....
    >
    > widocznie firmie nie zalezy na pracowniku, ktory na rozmowe
    > kwalifikacyjna przychodzie zmeczony po osmiogodzinnej podrozy;
    > i jeszcze na glodniaka; widocznie sa ludzie, ktorzy potrafia
    > przyjechac dzien wczesniej i przyjsc na rozmowe wypoczeci i syci;

    Tos mnie pocieszyl, wielkie dzieki. Wiem, powinienem mieć prywatny
    odrzutowiec i nim latać na rozmowy kwalifikacyjne. Bo na PKP nie można
    polegać, pociągi się spóźniają.

  • 32. Data: 2005-08-18 09:16:24
    Od: Rjak <r...@o...pl>

    w <news:de1j64$6ma$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Efendi napisał(a):

    > Tos mnie pocieszyl, wielkie dzieki. Wiem, powinienem mieć prywatny
    > odrzutowiec i nim latać na rozmowy kwalifikacyjne. Bo na PKP nie
    > można polegać, pociągi się spóźniają.

    Szukanie pracy to ciezka praca.

  • 33. Data: 2005-08-18 09:26:56
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości

    > Wiem, powinienem mieć prywatny odrzutowiec i nim latać na rozmowy
    kwalifikacyjne. Bo na PKP nie można polegać, pociągi się spóźniają.

    Można też przyjechac dzień wcześniej i nocować w miejscowości rozmowy.

    vertret

  • 34. Data: 2005-08-18 09:43:19
    Od: Andrzej Krasuski <e...@t...com>

    Użytkownik Efendi napisał:

    > Wcześniej była rozmowa przez telefon z konsultantką i przy okazji
    > sprawdzenie angielskiego, ot kilka pytań i prośba o udzielenie odpowiedzi.

    Rozmowa z Polką to co innego, niż rozmowa z obcokrajowcem. A Ty masz
    się skutecznie dogadać z kimś, dla kogo ten język jest językiem ojczystym.

    > W takiej pracy spodziewałbym się wynagrodzenia w wysokości powiedzmy 4-ech
    > średnich krajowych. Mam rację?

    Za co? Za to tylko, że potrafisz rozmawiać po angielsku? Daj spokój...
    A swoją drogą, o jakiej średniej krajowej myślisz? O średniej
    krajowej płacy dla programisty? No to Cię rozczaruję - częściej niż
    średnio wymagana jest znajomość języów obcych.

    Pozdrawiam
    AKC

  • 35. Data: 2005-08-18 10:34:52
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Rjak" <r...@o...pl> napisał :

    > Szukanie pracy to ciezka praca.

    A jak dobrze płacą... Mi firma nawet zaoferowała zwrot kosztów podróży...
    Ale wolałem podanie sensownych powodów odmowy i nie skorzystałem. Nie zniżę
    się do takiego poziomu.

  • 36. Data: 2005-08-18 10:35:33
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał :

    > Można też przyjechac dzień wcześniej i nocować w miejscowości rozmowy.

    Odrywcze bardzo, gratulacje.

  • 37. Data: 2005-08-18 10:43:21
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Andrzej Krasuski" <e...@t...com> napisał :

> [...]
    > krajowej płacy dla programisty? No to Cię rozczaruję - częściej niż
    > średnio wymagana jest znajomość języów obcych.

    Za to, że w pracy są takie międzynarodowe kontakty i klient też jest
    zagraniczny. Czyżby wdrożeniowiec z RPA i support z UK zarabiali tyle co
    polscy programiści? Wątpię.
    Jak już wspomniałem nie jestem programistą, więc nie znam średniej krajowej
    dla programisty. Miałem na myśli zwykłą średnią krajową. To może chociaż
    dwie średnie krajowe?
    Prawdopodobnie ta superatrakcyjna praca dla programistów to dla młodziaków,
    którzy chętnie zrobią z siebie białych murzynów i to w swoim kraju.
    Rozumiem, takie realia. Albo to albo nic.

  • 38. Data: 2005-08-18 10:57:33
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com>

    > Za to, że w pracy są takie międzynarodowe kontakty i klient też jest
    > zagraniczny. Czyżby wdrożeniowiec z RPA i support z UK zarabiali tyle co
    > polscy programiści? Wątpię.

    Ni po to zagraniczna firma zakłada swoją siedzibę w Polsce, żeby płacić
    pracownikom tyle, co w RPA albo UK.

    > Jak już wspomniałem nie jestem programistą, więc nie znam średniej
    krajowej
    > dla programisty. Miałem na myśli zwykłą średnią krajową. To może chociaż
    > dwie średnie krajowe?

    Możesz oczekiwać, a nawet żądać, ile tylko chcesz. Ale nie możesz też
    odmówić pracodawcy prawa do zatrudnienia kandydata o mniejszych wymaganiach.

    Czytając twoje skargi odnoszę wrażenie, że tak naprawdę, to ty byś chciał,
    żeby to pracodawca przyjechał do ciebie, oczywiście mówił biegle po polsku -
    podobnie wszyscy jego klienci - zapłacił ci tyle, ile zażądasz.... chyba
    niczego nie pominąłem?

  • 39. Data: 2005-08-18 11:26:10
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Rjak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .
    >w <news:de0f3v$8g7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    > Immona napisał(a):
    >
    > A to ciekawe, bo na czesci uczelni mozna bronic sie po angielsku i pisac
    > prace
    > po angielsku. No i sa programy studiow gdzie jezykiem wykladowym jest
    > angielski.
    > Troche bez sensu byloby ograniczenie jezykowe na prace
    > dyplomowe/magisterskie,
    > skoro pewna czesc (z roku na rok rosnaca) owych anglojezycznych studentow
    > stanowia obcokrajowcy (zarowno Ci, ktorzy przybyli na caly kurs, jak i
> [...]

    Zajrzyj do ustawy, tam sa opisane wszelkie edukacyjne wyjatki, a poniewaz
    nie ma tego duzo, to kazda realnie wystepujaca sensowna sytuacja w zyciu
    jest usankcjonowana takim wyjatkiem :).

    I.

  • 40. Data: 2005-08-19 18:59:23
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja znam biegle dwa języki i zdarzyło mi się nawet na jednej romowie
    > rozmawiać w obu językach, jeden po drugim. Tyle że mnie uprzedzono i byłam
    > na to przygotowana psychicznie.

    Sorry za szczerośc, ale wydaje ci sie tylko, że znasz te języki biegle.

    W jakiej pracy obcojęzyczni kontrahenci uprzedzają wcześniej, że zadzwonią?
    I w jaki sposób uprzedzają? I w jakim języku mogą uprzedzić?

    Mam znajomych, które odbieraja telefon, rozmawiają, odkładają słuchawkę i
    nie pamietaja w jakim europejskim języku rozmawiali.
    Powiem im, że się nie szanują.

    vertret