PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skrócony okres wypowiedzenia.?

  • 1. Data: 2005-08-16 17:55:21
    Temat: Skrócony okres wypowiedzenia.?
    Od: "jurek" <j...@f...onet.pl>

    Czy coś się zmieniło w przepisach?
    Do tej pory było ( jak myślę ):Okres wypowiedzenia 3 miesiące ( powyżej 3
    lat stażu) liczony od 1-wszego dnia następnego miesiąca z mozliwością
    skrócenia do 1 m-ca i 2-wu miesięcznym odszkodowaniem.

    Czy teraz można liczyć okres wypowiedzenia np od 16 danego miesiąca

    Z góry dziękuję
    Jurek

  • 2. Data: 2005-08-16 20:20:36
    Temat: Re: Skrócony okres wypowiedzenia.?
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    szczególnie zwróć uwagę na art.30 §21

    Art. 34 [Okres wypowiedzenia umowy na okres próbny]
    Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:
    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    Art. 36 [Umowy bezterminowe]
    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony
    jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    § 11. Do okresu zatrudnienia, którym mowa w § 1, wlicza się pracownikowi
    okres zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy, jeżeli zmiana pracodawcy
    nastąpiła na zasadach określonych w art. 231, a także w innych
    przypadkach, gdy z mocy odrębnych przepisów nowy pracodawca jest
    następcą prawnym w stosunkach pracy nawiązanych przez pracodawcę
    poprzednio zatrudniającego tego pracownika.
    § 2. (skreślony)
    § 3. (skreślony)
    § 4. (skreślony)
    § 5. Jeżeli pracownik jest zatrudniony na stanowisku związanym z
    odpowiedzialnością materialną za powierzone mienie, strony mogą ustalić
    w umowie o pracę, że w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, okres
    wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, a w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt
    2-3 miesiące.
    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną z
    nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie
    zmienia trybu rozwiązania umowy o pracę.

    oraz:
    Art. 30. [Podstawy i forma]
    § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.
    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego okresu,
    a przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc
    albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim
    dniu miesiąca.
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy
    o pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.
    § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę zawartej na
    czas nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinna być wskazana przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie lub
    rozwiązanie umowy.
    § 5. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę lub jej
    rozwiązaniu bez wypowiedzenia powinno być zawarte pouczenie o
    przysługującym pracownikowi prawie odwołania do sądu pracy.

  • 3. Data: 2005-08-18 06:05:04
    Od: "jurek" <j...@f...onet.pl>

    Dzięki