PracaGrupypl.praca.dyskusje › .doc, .rtf, czy .pdf

  • 1. Data: 2005-08-16 16:42:14
    Temat: .doc, .rtf, czy .pdf
    Od: "Marco" <m...@b...pl>

    Witam,

    W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
    najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że wszyscy
    mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest niemożliwe) ?

    Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i zdać
    się na .doc ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-16 17:04:19
    Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 16-08-2005 o 18:42:14 Marco <m...@b...pl> napisał:

> [...]
    > najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że
    > wszyscy mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest

    (swoją drogą, offtopicznie: Adobe Reader jest do niczego - należy używać
    Foxita, który zamiast 30 sekund uruchamia sie w 3 i zamiast 20MB waży 1,
    oraz nie potrzeba go instalować; istnieją podobno jakieś
    super-duper-wypasione-z-bajerami PDFy zrobione hipernajnowszymi wersjami
    Acrobata, z którymi Foxit sobie nie radzi, ale żadnych takich PDFów
    jeszcze na oczy nie widziałem)

    > Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i
    > zdać się na .doc ?

    Było wałkowane wiele razy na tej grupie, niestety wychodzi na to, że DOC,
    ze standardowymi czcionkami Windowsa (Arial, Verdana, Tahoma, Times New
    Roman) - tabela z najmniejszą możliwie (czyli =0) ilością bajerów typu
    kolumny i sekcje, jest najbezpieczniejszy w sensie dotarcia do odbiorcy,
    czyli pani Kasi z sekretariatu. Ale PDFa, moim zdaniem, nie zaszkodzi
    dorzucić.

  • 3. Data: 2005-08-16 17:38:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2005 18:42:14 +0200, "Marco" <m...@b...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest niemożliwe) ?
    >
    >Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i zdać

    RTF(A) :)

  • 4. Data: 2005-08-16 18:12:54
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marco" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ?

    JPG :-)
    da się otworzyć, prawie wszędzie

  • 5. Data: 2005-08-16 19:37:15
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.svl1phwefrn0ri@donkichot...
    najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć
    > (swoją drogą, offtopicznie: Adobe Reader jest do niczego - należy używać Foxita,
    który zamiast 30 sekund uruchamia sie w 3 i
    > zamiast 20MB waży 1,
    [...]

    Adobe Reader SpeedUp (wyłącza 'nadmiarowe' wtyczki)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2005-08-16 20:43:04
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 16-08-2005 o 21:37:15 DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>
    napisał:

    > [...]
    >
    > Adobe Reader SpeedUp (wyłącza 'nadmiarowe' wtyczki)

    Jasne, kobylasty soft + drugi soft, który kastruje tamtego - dziękuję
    bardzo :>

  • 7. Data: 2005-08-16 23:37:40
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.08.2005 # 17:42:14, Marco napisał:

    > Witam,

    Hej

    > W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
    > najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że wszyscy
    > mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest niemożliwe) ?

    No więc... ja wszystkie CV od kilku miesięcy wysyłam w formacie pdf.
    Swoją drogą - na jakieś kilkadziesiąt firm - odpowiedziały 4, może 5.
    Zaczynam się zastanawiać, czy powodem tak małego zainteresowania nie
    był właśnie format :(. Z drugiej strony - szukam pracy jako informatyk
    i nie wyobrażam sobie jak w firmie informatycznej możnaby nie znać tego
    formatu, chociaż kto wie...

    > Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i zdać
    > się na .doc ?

    Spróbuję kilka następnych - jeśli takie będę wysyłał - dołączyć jako .doc -
    zobaczymy...

    > pozdrawiam

    ja również ;)
    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-08-17 06:37:07
    Od: "Marco" <m...@b...pl>

    Użytkownik "Galathea" <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > był właśnie format :(. Z drugiej strony - szukam pracy jako informatyk
    > i nie wyobrażam sobie jak w firmie informatycznej możnaby nie znać tego

    Myślę, że absurdem byłoby, gdyby w branży informatycznej .pdf był czymś
    nieznanym, choć, jeśli aplikacje odbiera ktoś związany z branżą jedynie
    poprzez zatrudnienie w firmie o takim profilu, tak właśnie może być, chociaż
    w szanującej się firmie program do odczytu pdf i innych formatów, powinien
    być zainstalowany na każdym komputerze.

    Swoją drogą : też wysyłam od kliku miesięcy - na razie w .doc i zastanawia
    mnie, że na ~30 wysłanych ofert, odpowiedź uzyskałem tylko w przypadku 2.
    Aplikacje wysyłam jedynie na stanowiska, na które spełniam w 100% wymagania.
    Posiadam 5-letnie doświadczenie zawodowe ; wyższe studia (mgr) ; dobrą
    znajomość języka ang.

    Nie wiem : czy posiadam za wiele / za mało, czy tez ogłoszenia zamieszcza
    się "pro forma"

    pozdrawiam
    MM

  • 9. Data: 2005-08-17 07:13:29
    Od: "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl>

    Marco <m...@b...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? {...]

    wyslij w .txt :-)

  • 10. Data: 2005-08-17 09:55:45
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    17.08.2005 # 07:37:07, Marco napisał:

> [...]
    > w szanującej się firmie program do odczytu pdf i innych formatów, powinien

    W poprzedniej firmie pytanie "a co to jest pdf?" zdarzało się - kilka osób
    nie znało formatu :|. Ale byli to elektronicy - konstruktorzy. Co do
    informatyków - to format był im w miarę znany. Z kolei osoba
    przeprowadzająca rekrutację itp, już nie miała zielonego pojęcia o innym
    formacie, niż .doc (nie była informatykiem - właściwie sam nie wiem, kim
    była z wykształcenia).

    > Swoją drogą : też wysyłam od kliku miesięcy - na razie w .doc i zastanawia
    > mnie, że na ~30 wysłanych ofert, odpowiedź uzyskałem tylko w przypadku 2.

    Ja wysłałem dokładnie 39 ofert mailem - sprawdziłem :(. Ostatnio nawet
    wybrałem się do Katowic (mieszkam niedaleko) z wydrukowanymi CV. Roznosiłem
    po wszystkich firmach, które się "nawinęły" (te większe informatyczne
    oczywiście). Zobaczymy, czy ktoś się odezwie - obliczyłem, że zostawiłem
    około 15 w różnych firmach.

    > Aplikacje wysyłam jedynie na stanowiska, na które spełniam w 100% wymagania.

    Ja również - a nawet zdarza się, że moje kwalifikacje są o wiele większe,
    niż wymagane na dane stanowisko.

    > Posiadam 5-letnie doświadczenie zawodowe ; wyższe studia (mgr) ; dobrą
    > znajomość języka ang.

    Cóż, ja mam 1 rok doświadczenia w zawodzie, prawie ukończone studia,
    również dobrze znam ang. i średnio francuski.

    > Nie wiem : czy posiadam za wiele / za mało, czy tez ogłoszenia zamieszcza
    > się "pro forma"

    Ja też zaczynam się zastanawiać :(. Kumpel - który ukończył właśnie studia
    - wysłał CV do firm, do których ja aplikowałem - na te same stanowiska. On
    nie ma doświadczenia zawodowego - żadnej praktyki, stażu itp. Wyobraź
    sobie, że jemu odpowiedzieli natychmiast odmownie, natomiast do mnie _nic_.
    Żadnej odpowiedzi. Rozumiem, że może być wielu kandydatów itp, że proces
    rekrutacji może potrwać, ale ... to już miesiąc. Wiem wiem... może im się
    "przypomni" za tydzień/miesiąc/rok. Ale ten brak odpowiedzi trochę irytuje.

    Zaczynam się zastanawiać, czy nie jest tak, jak sugerował już ktoś na tej
    grupie - może to jest "pseudo-rekrutacja" w celu pozyskania danych
    osobowych, poznania rynku itp. Ale jeśli jest to aż na taką skalę... mam
    nadzieję, że się mylę ;).

    > pozdrawiam

    ja również ;)
    --