PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dowcipnisie czy naciągacze ?!

  • 41. Data: 2002-04-30 07:25:12
    Temat: Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Od: "taksoofka" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jesli masz watpliwosci, czy Au-pair podpada pod posrednictwo pracy,
    zajrzyj
    > sobie np. pod: http://www.kup.gov.pl/Npp/_po.htm i przyjrzyj sie, ktore
    > posrednictwa z woj. wielkopolskiego (lub odpowiednio innych) stosowne
    > zezwolenia posiadaja.

    Eh, szkoda z Wami gadać ale na koniec dodam, że w/w firmy (z linku który
    podałeś) od niedawna zajmują się pośrednictwem pracy. Oprócz oczywiście
    pośrednictwa Au-Pair, które prowadzą już od kilku lat. Z resztą na stronie
    jednego z nich pisze:
    'Podstawą przebywania w zagranicznej Rodzinie (...)jest zaakceptowanie przez
    Kandydatkę Au Pair formuły, iż wykonywane przez Nią obowiązki nie stwarzają
    podstaw do rozumienia tych czynności jako stosunków wynikających z umowy o
    pracę.'
    !!!!!!

    http://www.aupairpl.com.pl/main.htm

    wybacz, ale jesteś kolejnym nie zorientowanym

    taksoofka

  • 42. Data: 2002-04-30 08:27:49
    Temat: Re: Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Od: No Name <v...@w...pl>

    taksoofka fm wrote:

    > (...)
    > 1) Au-Pair to program kulturalny, w którym biorą udział młodzi ludzie z
    > całego świata.
    > Wyjazd jako Au-Pair to wyjazd zarobkowy.
    (...)

    > 2) Organizatorzy wyjazdów Au-Pair nie pośredniczą w załatwianiu pracy!!!!
    >(...)
    > W tedy rodzina musi z dnia na dzień zatrudnić inną opiekunkę.

    (...)

    faktycznie lepiej zrezygnować i szukać pracy w kraju.
    (...)

    Praca, czy program kulturalny? Wyjazd zarobkowy, zatrudnić, zrezygnować
    z pracy, szukać pracy, nie pośredniczyć w załatwianiu pracy?
    Przez nazwanie domu publicznego agencją towarzyską nie zmienia się jego
    przeznaczenia.

    Dogbert

  • 43. Data: 2002-04-30 10:56:26
    Od: "agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    a ja byłam w holandi jako operka, no i co? i wróciłam cała i zdrowa, nikt
    mnie na nic nie naciagnał ani nie wyzyskał. bez przesady. tak czytam słucham
    i krew mnie zalewa. kazdy chciałby wyjechac, zarobic nic nie robiac i sie
    nauczyc, i jescze to w szystko dostac za darmo.
    dajcie spokój. jest tyle mozliwosci sprawdzenia danej firmy ze naprawde to
    nei jest problem.
    ja za posrednictwo zapłaciłam 800 zł. chyba 4 lata temu. w sumie te osoby
    które szukaja rodzin tez musza z czegos zyc, opłacic telefony itd.
    a co do jezyka...
    ja sobie wyobrazasz- wyjezdzasz do obcego kraju i co??? siedzisz i czekasz
    na rebusy co masz zrobic. jakies podstawowe formy komunikacji musza istniec,
    oprócz jezyka migowego.
    ja błyam z Mikroserwisu, z Krakowa.

  • 44. Data: 2002-04-30 15:27:23
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > !!!!!!
    >
    > http://www.aupairpl.com.pl/main.htm
    >

    > wybacz, ale jesteś kolejnym nie zorientowanym

    doprawdy?

    pare cytatow z w/w strony:

    I.
    "Realizacja i zasady programu Au Pair zostały ujęte w Międzynarodowej Konwencji
    nr 68 "European Agreement on Au Pair Placement" z dnia 24.10.1969 r. Konwencja
    określa pobyt Au-Pair w Rodzinie Goszczącej, jako formę pośrednią między
    pobytem studenckim, a pobytem związanym z wykonywaniem pracy. Program
    organizowany jest w konsultacji z Międzynarodową Organizacją IAPA -
    International Au Pair Association, której członkiem est nasze Biuro."

    1. poprosze o sygnature ustawy sejmowej, ratyfikujacej w/w konwencje.
    Przypominam, ze nieratyfikowane konwencje miedzynarodowe nie maja w Pl zadnej
    mocy prawnej.

    2. nie przegladalem w/w konwencji (choc moze to zrobie, jesli mnie dodatkowo
    zachecisz), ale byloby to niespotykane zjawisko na skale miedzynarodowa, zeby
    wylaczac osoby, korzystajace z niej, z lokalnych ustawodawstw pracy. Takie cos
    nazywaloby sie niewolnictwem ew. prawnym sankcjonowaniem pracy na czarno.

    II.
    "W Ambasadzie Irlandii w Polsce przed wyjazdem, po ustaleniu zakresu obowiązków
    i ilość godzin pracy w zależności od potrzeb rodziny, otrzymuje Au Pair
    zezwolenie na pracę. Ministerstwo zezwala na pracę od 20 godzin i więcej na
    tydzień"

    ciekawostka.... cos, co w Pl praca nie jest, znienacka staje sie nia w
    Irlandii. Cud! cud! a moze teoria wzglednosci prawa?

    III.
    "wypłata kieszonkowego w wysokości 4,40 IEP na godzinę"

    kieszonkowe liczone na godzine... czego godzine, prosze? snu moze?

    wystarczy.

    Odnosnie zastrzezenia na stronie posrednictwa:
    W Pl mozna dzialac na rynku pracy w dwojaki sposob: jako posrednictwo pracy
    oraz jako doradztwo personalne. Zasadnicza roznica miedzy nimi jest to, ze
    posrednictwa pracuja na rzecz pracobiorcow (a nie pracodawcow), wymagaja
    zezwolen ministerialnych oraz maja zakaz pobierania za to wynagrodzenia (-
    >Ustawa o zatrudnieniu i zapobieganiu bezrobociu) i stad wlasnie w/w
    zastrzezenia firm chcacych zarabiac na naiwnych. Problem w tym, czy sa one
    skuteczne - sadze, ze dla ew. sad orzeklby przeciwnie. Zreszta, mozna zrobic
    test - poinformowac dowolny Urzad Pracy o podejrzanej dzialalnosci wybranej
    agencji, a Urzad moze go sprawdzic, bo:

    Art. 60. ust. 1. w/w ustawy:
    Urzędy pracy sprawują kontrolę przestrzegania przepisów ustawy.
    (...)
    ust. 3. Kontrolą mogą być objęte jednostki, wobec których zachodzi podejrzenie,
    że prowadzą pośrednictwo pracy lub kierują obywateli polskich do pracy za
    granicą u pracodawców zagranicznych bez wymaganych upoważnień

    Dla jasnosci - nie kwestionuje idei au-pair - jest b. interesujaca i sensowna
    zapewne dla wielu osob, ale... Dobrymi checiami jest wybrukowane... Istota
    problemu polega na tym, ze zawsze znajda sie nieuczciwi, chcacy zarobic na
    naiwnych i naiwni, ktorzy beda ich finansowac.

    A odnosnie niezadowolnych z au-pair (choc ponoc takich nie ma):
    http://www.praca.korba.pl/index.php?menu=art&idart=9
    84&idkat=490

    pozdrawiam,

    glos

  • 45. Data: 2002-04-30 17:54:15
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "taksoofka" <t...@N...poczta.gazeta.pl> napisał

[...]
    : !!!!!!

    Czyli, tłumacząc z polskiego na nasze, kandydatka (a dlaczego nie kandydat)
    pracuje za darmo, albo też nie ma żadnych obowiązków. Ale pisałeę, że
    kandydatka ma jednak obowiązek świadczenia pracy dla tej rodziny.
    Wynagrodzeniem jest utrzymanie, kieszonkowe oraz możliwość uczenia się
    języka. Formuła tego rodzaju w ogóle nie ma mocy prawnej, tyle powinieneś
    wiedzieć. Niestety, koleś - ujawniłeś się do końca - gratuluję :-)))

    --
    Jag