PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sprytne pytanko: Ktoś wypowiada umowe o prace

  • 1. Data: 2002-04-24 15:15:33
    Temat: Sprytne pytanko: Ktoś wypowiada umowe o prace
    Od: "Zygmunt" <s...@w...pl>

    Czesc,
    Mam dylemat:)
    Z tego co wiem mozna wypowiedzieć umowe o prace na podstawie artykulu
    kodekksu pracy mówiacym o cięzkim naruszeniu kodeksu pracy przez
    pracowdawce.
    Jest tu ktoś kto to robił?

    Co to jest cięzkie naruszenie kodeksu pracy:
    a) czy mozna za takie naruszenie uznać nieterminowa wypąłcanie pensji od 6
    miesiecy
    b) zaleganie z wypłatami premii przyznanych,
    c) zaleganie ze składaami zus i us

  • 2. Data: 2002-04-24 16:34:49
    Temat: Re: Sprytne pytanko: Ktoś wypowiada umowe o prace
    Od: "Krzysztof" <K...@i...pl>

    Użytkownik "Zygmunt" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiecy
    > b) zaleganie z wypłatami premii przyznanych,

    Czesc! Mam identyczną sytuację - od ponad pół roku pensje są wypłacane z
    często miesięcznym opóźnieniem. Od ponad roku pracodawca nie płaci ani na
    ZUS ani do US (Komornik siedzi na kontach i majątku - ale nic nie zdziałał).

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 3. Data: 2002-04-25 09:59:00
    Od: "grzegorz" <g...@k...net.pl>

> [...]
    > miesiecy
    > b) zaleganie z wypłatami premii przyznanych,

    Cześć.
    W mojej poprzedniej pracy tez tak było - zwłoka przy wypłacie wynagrodzeń
    itd, itp.

    Po pewnym czasie niektórzy z tych co nie zostali zredukowani zaczęli się
    zwalniać sami, niektórzy z art. 55. O ile pamiętam pierwsza dała przykład
    kierowniczka kadr. No a dalej to już poszło.

    Generalnie zasady są takie:

    -wręczasz pracodawcy wypowiedzenie podając jako jego powód naruszenia
    kodeksu które wymieniłeś.

    -ponieważ pracodawca może próbować odwetu w postaci art.52 najlepiej
    wypowiedzenie wręczyć na 2 minuty przed końcem dniówki

    -następnego dnia już nie pracujesz, powinieneś zgłosić sprawę do
    najbliższego sądu pracy - masz prawo domagać się odszkodowania (inna sprawa,
    że na pieniądze poczekasz długo...).

    -pracodawca ma obowiązek wystawić świadectwo pracy, jeżeli będzie robił
    problemy to również jest to do załatwienia w sądzie pracy.

    Pozdrowienia.
    Grzegorz.

  • 4. Data: 2002-04-25 14:39:52
    Od: "Zygmunt" <s...@w...pl>

    Dzieki uprzejme.
    Zobaczymy jak pójdzie.

    Pozdrawiam

    Co do przeciw działania pracodawcy.
    Jeśli złożysz wypowiedzenie - za potwerdzeniem wymagajać podbicia pieczęcią
    i podpisem,
    trzeba podać pewnie godzinę, żeby było jednoznaczne kto złożył je pierwszy,
    będzie to jednoznaczne dla Sądu Pracy.