PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co z rodzina jak sie dostanie GREEN CARD w Niemczech?

  • 1. Data: 2002-04-24 11:44:37
    Temat: Co z rodzina jak sie dostanie GREEN CARD w Niemczech?
    Od: "Jarek Kuchcinski" <j...@d...pl>

    Witam Wszystkich grupowiczow,

    mam pytanie czy ktos wie jak wyglada procedura dla rodziny osoby
    zatrudnianej na zielona karte w Niemczech.
    Ja dostaje wize jako informatyk. Jak zalatwia sie formalnosci zwiazane z
    wiza pobytowa dla zony (nie mam dzieci).
    Jesli ktos wie jak to wyglada krok po kroku, bo infa na niemieckich stronach
    sa zbyt lakoniczne, to bylbym bardzo wdzieczny :-)

    I drugie pytanko jak wyglada pozniejsze rozliczenie podatkowe z zona. Czy
    moze znacie jakis kalkulator podatkowy w internecie?

    z gory dziekuje
    Jarek

  • 2. Data: 2002-04-24 11:56:05
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Jarek Kuchcinski" <j...@d...pl> wrote in message
> [...]
    stronach
    > sa zbyt lakoniczne, to bylbym bardzo wdzieczny :-)

    1. żona składa wniosek w pl w konsulacie niemieckim, tam dostaje wizę na 3
    mies
    2. żona melduje się w niemczech na podstawie tej wizy
    3. składa wniosek juz w niemczech o wizę na taki czas jak ty masz przyznaną
    (załatwia się to w 3 godz.)

    > I drugie pytanko jak wyglada pozniejsze rozliczenie podatkowe z zona. Czy
    > moze znacie jakis kalkulator podatkowy w internecie?

    masz wtedy trzecią grupę podatkową i płacisz ok 30%podatku (w niemczech nie
    ma progów jak w poslce, są tylko grupy podatkowe)

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 3. Data: 2002-04-24 21:44:01
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > 1. ?ona sk?ada wniosek w pl w konsulacie niemieckim, tam dostaje wiz? na 3
    > mies
    > 2. ?ona melduje si? w niemczech na podstawie tej wizy
    > 3. sk?ada wniosek juz w niemczech o wiz? na taki czas jak ty masz
    przyznan?
    > (za?atwia si? to w 3 godz.)

    otoz to z dokladnoscia do koniecznosci pojawienia sie ponownego po odbior
    wklejki do paszportu.

    Czy

    > masz wtedy trzeci? grup? podatkow? i p?acisz ok 30%podatku (w niemczech
    nie
    > ma progów jak w poslce, s? tylko grupy podatkowe)

    ale on nie ma dzieci to chyba sie nie lapie na trzecia?
    Byla fajna strona w Internecie z kalkulatorkiem, ale adres zostal na PC u
    poprzedniego pracodawcy (niech mu ziemia lekka bedzie).
    A adres dostalem od kogos tutaj....

    Pozdr.
    Beny

  • 4. Data: 2002-04-25 07:31:18
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

    > ale on nie ma dzieci to chyba sie nie lapie na trzecia?

    jak najbardziej sie lapie. Ja sie zalapalem :)

  • 5. Data: 2002-04-25 07:45:24
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > ale on nie ma dzieci to chyba sie nie lapie na trzecia?

    Lapie sie. Klasse - 3 Kinder - 0

    > Byla fajna strona w Internecie z kalkulatorkiem, ale adres zostal na PC u
    > poprzedniego pracodawcy (niech mu ziemia lekka bedzie).
> [...]

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 6. Data: 2002-04-25 13:24:15
    Od: "irek" <i...@y...com>

    "Jarek Kuchcinski" <j...@d...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > I drugie pytanko jak wyglada pozniejsze rozliczenie podatkowe z zona. Czy
    > moze znacie jakis kalkulator podatkowy w internecie?

    www.nettolohn.de
    irek