PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pro forma - prezesi za 1 $

  • 1. Data: 2002-12-07 16:40:18
    Temat: Pro forma - prezesi za 1 $
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Troche musialem poszukac i znalazlem:

    http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,1049694.htm

    Jezeli ktos jest zainteresowany - polecam przeczytac (dosyc krotkie),
    puki nie zasili platnego archiwum GW.

    Flyer

  • 2. Data: 2002-12-07 21:49:18
    Temat: Re: Pro forma - prezesi za 1 $
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,1049694.htm
    >
    > Jezeli ktos jest zainteresowany - polecam przeczytac (dosyc krotkie),
    > puki nie zasili platnego archiwum GW.

    A ile ma na juz na koncie ;)
    D.

  • 3. Data: 2002-12-07 21:55:39
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,1049694.htm
    >
    > Jezeli ktos jest zainteresowany - polecam przeczytac (dosyc krotkie),
    > puki nie zasili platnego archiwum GW.

    W ostatnim "Proficie" jest o tym, że "tam" tzn. nie u nas kadra
    kierownicza dostaje symbolicznego dolara, o ile firma ma straty lub
    dopóki się nie podniesie. Miliony są później. W "naszych" spółkach firma
    potrafi iść w dół lub mieć zysk "enron mode", przy jednoczesnym wzroście
    zarobków zarządu. AP rulez. Ważne, by umieć dostosować się do oczekiwań
    i możliwości otoczenia.

    Pzdr: Dogbert

  • 4. Data: 2002-12-08 00:08:18
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    tml

    > A ile ma na juz na koncie ;)

    Ten kawalek dalem z dwoch powodow:
    - uzylem go w dyskusji bez przytoczenie zrodla (wiedzialem tylko, ze
    GW), co niniejszym poprawiam;
    - jest to kawalek rozszerzajacy wiedze o postawach kadry zarzadzajacej;

    Co do pytania - duzo + pensja uznaniowa za prace po pewnym okresie.
    Jestem tego swiadom - nie chodzi tu o pokazanie - patrzcie, biedak
    zgodzil sie pracowac za darmo. Po prostu podoba mi sie postawa w stylu -
    kase juz mam - zarzadzanie jest moim wyzwaniem - jezeli mi sie uda mam
    nadzieje, ze zostane doceniony. Z decyzji tych ludzi nie przebija
    pazernosc, oni podejmuja pewne wyzwanie, na ktore ich stac i chyba
    wierza w swoje mozliwosci. Ale - zeby nie lac wody na mlyn "byznesmenow"
    - nie jest to nawolywanie do gremialnego pojscia w ich slady.

    Flyer

  • 5. Data: 2002-12-08 01:35:19
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > wierza w swoje mozliwosci. Ale - zeby nie lac wody na mlyn "byznesmenow"
    > - nie jest to nawolywanie do gremialnego pojscia w ich slady.

    Racja. Mnie tez podobaja sie ludzie, ktorzy moga robic to co lubia, a i tak
    w razie czego maja zabezpieczenie...
    Hmm w sumie chyba nawet do tego daze :D
    Polecam tez ksiaze Semlera 'Na przekor stereotypom' tam jest opisana nie
    wprost podobna postawa.

    D.

  • 6. Data: 2002-12-08 18:16:00
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Darek wrote:

    > Polecam tez ksiaze Semlera 'Na przekor stereotypom' tam jest opisana nie
    > wprost podobna postawa.

    Z ciekawosci poszperalem w sieci i tez znalazlem fajne kawalki:

    Wirus Tayloryzmu
    http://www.psychologia.uj.edu.pl/old/stocki/wirusy/w
    irtaylo.html
    Wirus komputeryzacji
    http://www.psychologia.uj.edu.pl/old/stocki/wirusy/w
    irkompu.html
    Wirus natychmiastowej konsumpcji
    http://www.psychologia.uj.edu.pl/old/stocki/wirusy/w
    irdgw.html
    Wprowadzenie do wirusologii przedsiebiorstw
    http://www.psychologia.uj.edu.pl/old/stocki/wirusy/w
    irwpro.html

    Flyer

  • 7. Data: 2002-12-08 18:50:39
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Z ciekawosci poszperalem w sieci i tez znalazlem fajne kawalki:

    > Flyer

    Tja... Dr. Ryszard Stocki i jego teorie... W sumie to on polecil mi te
    ksiazke, na swoich cwiczeniach :D Ufam, ze wlansnie konczy swoja
    habilitacje...

    D.

  • 8. Data: 2002-12-08 21:49:50
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Darek wrote:

    > Tja... Dr. Ryszard Stocki i jego teorie... W sumie to on polecil mi te
    > ksiazke, na swoich cwiczeniach :D Ufam, ze wlansnie konczy swoja
    > habilitacje...

    Wcale nie takie zle. Kilka lat praktyki
    i bedziesz wiedzial, ze gada prawde. Na przyklad znam firme gieldowa,
    ktora wdrozyla ISO 900x i wszystko oprocz ilosci wypelnianych kartek
    pozostalo u nich tak samo (wczesniej mieli jedna A5, teraz maja 4 A4).

    Flyer

  • 9. Data: 2002-12-09 13:24:39
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    flyer wrote:

> [...]
    > ktora wdrozyla ISO 900x i wszystko oprocz ilosci wypelnianych kartek
    > pozostalo u nich tak samo (wczesniej mieli jedna A5, teraz maja 4 A4).

    Znow dorzuce. Klopot z rynkiem polega na tym, ze jest to zwierze
    irracjonalne i racjonalnosci zachowan go sie nie nauczy (do sukcesu
    dochodzi przewaznie przez przypadek). Owszem mozna wymyslac rozne nowe
    rozwiazania, ale to w czlowieku istnieje glowna przeszkoda do ich
    zastosowania - potrzeba kontroli i mozliwosci matematycznej oceny
    rozwiazan (wg zasad logiki klasycznej 0-1). Takie przedsiebiorstwa jak w
    wymienionej literaturze nigdy nie beda dominowaly. Ich sila jest wlasnie
    to - brak dominacji. W przypadku rozpowszechnienia beda tak samo
    nieefektywne jak klasyczne organizacje Taylorowskie. To jest wlasnie to,
    co piewcy rynku nazywaja zwyciestwem najlepszych. Zeby zwyciezyc trzeba
    sie wyrozniac wsrod grona szarakow no i nie dac sie zatopic przez uklady
    z nimi (sam irracjonalizm - nim wiecej szarakow tym trudniej uniknac
    kontaktow z nimi i ewentualnych strat wynikajacych z ich nieefektywnosci
    i zadluzania sie).

    Swoja droga uwazam, ze psychologia zachowan konsumenckich jest calkiem
    ciekawym dzialem zarzadzania. Gdyby ktos pomyslal, to prawdopodobnie w
    odniesieniu do internetu stwierdzilby, ze owszem ludzie wybieraja
    internet bo nie ma tam nad nimi kontroli, ale pewnych dzialan
    dotyczacych potrzeby tej kontroli przez tych samych ludzi, nie przeniosa
    nigdy do internetu np. czesci oplat kwitowanych papierkiem.

    Tak z czystej ciekawosci - ciekawe jaki by wyszedl wynik (z poprawka na
    brak dostepnosci informacji i postrzeganie przez czesc osob wysylania
    poczta dokumentow jako quasi-kontrole) badania jak maja sie relacje osob
    wysylajacych podanie o paszport poczta do osob przynoszacych go
    osobiscie mimo kolejek (badanie oczywiscie musi dotyczyc okresu
    kolejkowego a wiec teoretycznie zniechecajacego do wizyty osobistej).

    Flyer