PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Komisji Europejskiej dla obywateli panstw kandydujacych - podsumowanie

  • 1. Data: 2003-02-11 11:10:28
    Temat: Praca w Komisji Europejskiej dla obywateli panstw kandydujacych - podsumowanie
    Od: Technokrata <t...@n...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Przepraszam ze tak ni z gruszki ni z pietruszki, na grupie jestem
    obecny pierwszy raz, przejrzalem nowe watki, pogrzebalem w archiwum i
    nic na ponizszy temat nie znalazlem, wiec postanowilem skrobnac pare
    slow.

    Pod koniec zeszlego roku zostal rozpoczety nabor zgloszen na 300
    miejsc pracy w Komisji Europejskiej dla obywateli krajow
    kandydujacych.

    Termin naboru zgloszen uplynal 10 stycznia br.

    JEDYNYMI warunkami przyjecia zgloszenia do dalszej analizy bylo:
    - wyksztalcenie srednie
    - doskonala znajomosc conajmniej jednego jezyka urzedowego krajow
    kandydujacych
    - dobra znajomosc conajmniej jednego z jezykow obowiazujacych w
    komisji: angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

    Po uplynieciu powyzszego terminu na stronie www, gdzie znajda sie
    infiormacje o osobach ktore beda zakwalifikowane do dalszych etapow
    znalazla sie tabelka, a w niej informacja jaki procent populacji
    danego kraju wyslal zgloszenia.

    Dla Polski odsetek ten wynosi: 0,0259%! Zakladajac, ze mamy 3 miliony
    bezrobotnych, to zglosiloby sie siedmiuset siedemdziesieciu siedmiu!!
    (o ile dobrze licze - wyszlo mi nawet bez ulamka)

    A oczywiscie zglosilo sie zapewne bardzo wiele osob aktywnych
    zawodowo, ktorzy nie zasilaja kolejek w urzedach pracy (w tym i ja).

    Pozostale dane w skrocie: zgloszonych ofert z Polski: 10 062, w tym
    9 313 osob mowi po angielsku, 3 519 po niemiecku i 3225 po francusku.

    Wiecej szczegolow tu:
    http://europa.eu.int/epso/auxiliary/selection_en.htm

    Tabelka tu:
    http://europa.eu.int/epso/pdf/StatisticsGeneral.pdf

    Nie rozumiem dolnej czesci tabelki (z panstwami UE), moze chodzi o
    podwojna narodowosca i/lub miejsce zamieszkania.

    Zastanawiam sie, ile osob wsrod bezrobotnych spelnia powyzsze warunki?
    Czyzby nie wiecej niz feralne trzy siodemki? Jesli tak szukamy pracy
    (jako narod), to jej nie znajdziemy, nawet gdyby kazdy Polak dostal
    pozwolenie na prace w kazdym kraju swiata.

    Technokrata

  • 2. Data: 2003-02-11 21:26:38
    Od: "news.tpi.pl" <u...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Technokrata" <t...@n...poczta.onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:7ukh4vcrn1virtulnrj6f9kk10vs7917c9@4ax.com...
    [cut]
> [...]
    > (jako narod), to jej nie znajdziemy, nawet gdyby kazdy Polak dostal
    > pozwolenie na prace w kazdym kraju swiata.

    Prosze wez pod uwage ze nie wszyscy maja takie pragnienie by pracowac w
    Komisji Europejskiej.
    Ja :) np nie.
    Mam inne marzenia i tylko posrednio lacza sie one z wejsciem Polski do Uni.
    Raczej z ewentualna mozliwoscia latwiejszego wyjazdu...ale to sie akurat
    jeszcze zobaczy.

    Pozdrawiam
    Ula

  • 3. Data: 2003-02-12 12:09:45
    Od: "tribeca" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Prosze wez pod uwage ze nie wszyscy maja takie pragnienie by pracowac w
    > Komisji Europejskiej.
    > Ja :) np nie.

    słuszna uwaga:)
    a Technokrata zamiast cieszyc sie z mniejszej konkurencji, jednak
    narzeka...:)

    niezainteresowana pracą w Komisji Europejskiej
    TriBeCa

  • 4. Data: 2003-02-12 12:50:57
    Od: Technokrata <t...@n...poczta.onet.pl>

    On Wed, 12 Feb 2003 13:09:45 +0100, "tribeca"
    <t...@p...gazeta.pl> wrote:

    >słuszna uwaga:)
    >a Technokrata zamiast cieszyc sie z mniejszej konkurencji, jednak
    >narzeka...:)

    E tam, zaraz narzeka - zadalem czysto retoryczne pytania, rozbroila
    mnie ta tabelka. Oczywiscie propozycja Komisji (komisji?) nie rzuca na
    kolana - ale 0,0259% populacji?

    >niezainteresowana pracą w Komisji Europejskiej

    Alez ja sie niezmiernie ciesze! Jestem jak najbardziej za tym, aby jak
    najwiecej produktywnych osob pracowalo i/lub zylo w Polsce - przy
    odplywie "mozgow" z kraju trudno liczyc na polepszenie sytuacji. Ale z
    drugiej strony taki huk w mediach o bezrobociu - nie ma pracy czy sie
    nie chce szukac/pacowac?

    Technokrata

  • 5. Data: 2003-02-12 12:57:38
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Technokrata" <t...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:34gk4vgo89dl1o9thsgpr3mear2umn6rvb@4ax.com...
    > Ale z
    > drugiej strony taki huk w mediach o bezrobociu - nie ma pracy czy sie
    > nie chce szukac/pacowac?

    A może po prostu nie każdy ma "ambicję" powiększania rzeszy urzędników? Ja
    na przykład wolę zajmować się czymś produktywnym i rozwijać się, uczyć się
    czegoś nowego, co mnie interesuje, a nie przekładać papierki z kupki na
    kupkę ;)

    --
    Addy
    Powered by caffeine.

  • 6. Data: 2003-02-12 13:43:15
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

    > A może po prostu nie ma się na internet?
    Jak juz tak lubisz statystyki, to zobacz przekrój bezrobotnych pod kontem
    wykształcenia, wśród tych, co zostaną następnie oszacuj jakoś
    prawdopodobieństwo dobrej znajomości przez nich języka obcego. Tych co
    zamieszkują tereny wiejskie i miasta do 100tyś. podziel conajmniej przez 10-
    na tyle szacuje ich szanse na to, że się o takiej możliwości pracy
    dowiedzieli i co ci wtedy wyjdzie?
    Myśle, że odsetek zwiększy się około 100 razy!!
    Wpradzie i tak niebędzie to powalać, ale zawsze lepiejbrzmi 2,59% niż
    0,0259% i będzie to 2,59% spośród bezrobotnych spełniających kryteria.

  • 7. Data: 2003-02-12 14:05:07
    Od: "tribeca" <t...@p...gazeta.pl>

> [...]

    > Ale z
    > drugiej strony taki huk w mediach o bezrobociu - nie ma pracy czy sie

    zapewne jedno i drugie - obok tych, którzy nie mogą znaleźć, są tacy, którym
    nawet nawet nie chce się szukać

    TriBeCa

  • 8. Data: 2003-02-12 20:19:41
    Od: Technokrata <t...@n...poczta.onet.pl>

    On Wed, 12 Feb 2003 13:57:38 +0100, "-addy-" <f...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >czegoś nowego, co mnie interesuje, a nie przekładać papierki z kupki na

    A takie podejscie wlasnie tworzy armie urzednikow = bezproduktywnego
    towarzystwa wzajemnie adoracji. Komisja to chyba najwiekszy
    biurokratyczny moloch Europy?

    Ale mozna chyba sprobowac innego podejscia? :P A nawet jesli nie
    zmienie swiata ;) to w CV nie bedzie wygladalo zle.

    Technokrata

  • 9. Data: 2003-02-13 08:27:17
    Od: "Beri" <b...@w...pl>

    pewnie jak bys napisala o tym wczesniej na grupie to znacznie wiecej osob by
    zlozylo swoje papierki...
    niestety wiekszosc pewnie nic o tym nie wiedziala....