PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Komisji Europejskiej dla obywateli panstw kandydujacych - podsumowanie › Praca w Komisji Europejskiej dla obywateli panstw kandydujacych - podsumowanie
    From: Technokrata <t...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Praca w Komisji Europejskiej dla obywateli panstw kandydujacych -
    podsumowanie
    Date: Tue, 11 Feb 2003 12:10:28 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@56.64-136-217.adsl.skynet.be

    Witam!

    Przepraszam ze tak ni z gruszki ni z pietruszki, na grupie jestem
    obecny pierwszy raz, przejrzalem nowe watki, pogrzebalem w archiwum i
    nic na ponizszy temat nie znalazlem, wiec postanowilem skrobnac pare
    slow.

    Pod koniec zeszlego roku zostal rozpoczety nabor zgloszen na 300
    miejsc pracy w Komisji Europejskiej dla obywateli krajow
    kandydujacych.

    Termin naboru zgloszen uplynal 10 stycznia br.

    JEDYNYMI warunkami przyjecia zgloszenia do dalszej analizy bylo:
    - wyksztalcenie srednie
    - doskonala znajomosc conajmniej jednego jezyka urzedowego krajow
    kandydujacych
    - dobra znajomosc conajmniej jednego z jezykow obowiazujacych w
    komisji: angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

    Po uplynieciu powyzszego terminu na stronie www, gdzie znajda sie
    infiormacje o osobach ktore beda zakwalifikowane do dalszych etapow
    znalazla sie tabelka, a w niej informacja jaki procent populacji
    danego kraju wyslal zgloszenia.

    Dla Polski odsetek ten wynosi: 0,0259%! Zakladajac, ze mamy 3 miliony
    bezrobotnych, to zglosiloby sie siedmiuset siedemdziesieciu siedmiu!!
    (o ile dobrze licze - wyszlo mi nawet bez ulamka)

    A oczywiscie zglosilo sie zapewne bardzo wiele osob aktywnych
    zawodowo, ktorzy nie zasilaja kolejek w urzedach pracy (w tym i ja).

    Pozostale dane w skrocie: zgloszonych ofert z Polski: 10 062, w tym
    9 313 osob mowi po angielsku, 3 519 po niemiecku i 3225 po francusku.

    Wiecej szczegolow tu:
    http://europa.eu.int/epso/auxiliary/selection_en.htm

    Tabelka tu:
    http://europa.eu.int/epso/pdf/StatisticsGeneral.pdf

    Nie rozumiem dolnej czesci tabelki (z panstwami UE), moze chodzi o
    podwojna narodowosca i/lub miejsce zamieszkania.

    Zastanawiam sie, ile osob wsrod bezrobotnych spelnia powyzsze warunki?
    Czyzby nie wiecej niz feralne trzy siodemki? Jesli tak szukamy pracy
    (jako narod), to jej nie znajdziemy, nawet gdyby kazdy Polak dostal
    pozwolenie na prace w kazdym kraju swiata.

    Technokrata