PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca jest, brakuje rąk... za 800zł to ja się nie dziwie

  • 1. Data: 2006-03-29 06:33:38
    Temat: Praca jest, brakuje rąk... za 800zł to ja się nie dziwie
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    http://www.gloskoszalinski.com.pl/apps/pbcs.dll/arti
    cle?AID=/20060329/SLUPSK/60328007

    Firma meblowała z podsłupskiej Damnicy od jesieni szuka 20 stolarzy do
    pracy. I znaleźć nie może. I to nie dlatego, że bezrobotnych stolarzy
    w powiecie słupskim nie ma. Są. Aż 800. Tylko, że do pracy im się nie
    pali.

    - Tylko przez trzy ostatnie miesiące wysłaliśmy do firmy CCI Tama w
    Damnicy ze skierowaniami do pracy 140 naszych bezrobotnych. Tylko
    trzech z nich podjęło pracę. Reszta wolała na trzy miesiące stracić
    ubezpieczenie i statut osoby bezrobotnej niż zarabiać najniższą
    krajową - nie ukrywa Małgorzata Furtak z Powiatowego Urzędu Pracy w
    Słupsku. Pracownicy pośredniaka twierdzą, że do pracodawcy wysyłają
    bezrobotnych z kwalifikacjami, które podali rejestrując się w
    urzędzie. Do firmy natomiast ze skierowaniem z PUP-u przychodzą tacy,
    którym pracować się nie chce. Przez brak pracowników, zakład który ma
    sporo zamówień, jest zmuszony non-stop przesuwać terminy dostaw
    produkowanych mebli.

    Więcej w papierowym wydaniu gazety.

    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-03-29 07:14:07
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    futszaK napisał(a):
    [...]

    tak, to powszechnie znane zjawisko i dotyczy calego kraju.
    Zachodzi tutaj bardzo ciekawe ale i smutne zjawisko:
    pracownik PUP wciska czlowiekowi prace za 899 zł bruto wiedzac, ze ten
    ma utrzymaniu cala kilkuosobowa rodzine i z tej legalnej pracy rodziny
    nie utrzyma. Wciska, bo musi, choc wie, ze
    ten pracuje na czarno za 2 razy tyle.
    Bezrobotny zaś olewa te pracę bo pracuje na czarno i przychodzi do PUP
    tylko po to "aby sie podpisać". I tutaj szok, bo dostaje ofertę pracy.
    Krotkie zawahanie i szybka kalkulacja oplacalnosci, po czym odrzuca
    ofertę. Wowczas panstwo polskie daje mu w dupe po raz kolejny: zawiesza
    go na 3 miechy w prozni: bez statusu bezrobotnego, bez ubezpieczenia
    zdrowotnego...
    Oto Polska wlasnie.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 3. Data: 2006-03-29 07:22:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    futszaK wrote:
> [...]
    > którym pracować się nie chce. Przez brak pracowników, zakład który ma
    > sporo zamówień, jest zmuszony non-stop przesuwać terminy dostaw

    I co w tym dziwnego... Jesli jest fachowcem na czarno zarobi pewnie 2
    razy tyle, wiec szkoda mu czasu na zabawe w firmie, ktora szuka taniej
    sily roboczej... Coz tania sila robocza to pod budka z piwem sie moze
    znajdzie, ale na fachowosc prosze nie liczyc.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2006-03-29 07:37:35
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 29 Mar 2006 09:22:01 +0200, użyszkodnik Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > sily roboczej... Coz tania sila robocza to pod budka z piwem sie moze
    > znajdzie, ale na fachowosc prosze nie liczyc.

    chyba nie byłeś pod budką z piwem z propozycją pracy, zaraz Ci
    odpowiedzą że trzeba się z nimi umówic bo oni nie wiedzą czy mają
    czas...

  • 5. Data: 2006-03-29 11:46:46
    Temat: Re: Praca jest, brakuje r+AQU-k+ICY- za 800z+AUI- to ja si+ARk- nie dziwie
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-03-29 08:33:38 +0200, futszaK <f...@p...pl> said:
    (...)Reszta wolała na trzy miesiące stracić
    > ubezpieczenie i statut osoby bezrobotnej niż zarabiać najniższą
    > krajową - nie ukrywa Małgorzata Furtak z Powiatowego Urzędu Pracy w
    > Słupsku.
    (...)

    Czyżby należało wyciągnąć wniosek, że za "najniższą krajową" dobrego
    stolarza już się nie znajdzie i zacząć płacić więcej? Chyba, że zyski
    firmy zjada leasing mercedesa i nie ma z czego... :)

    camel[OT]

  • 6. Data: 2006-03-29 12:09:52
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 29 Mar 2006 13:46:46 +0200, użyszkodnik camel
    <g...@f...gotdns.com> napisał:

> [...]
    > stolarza już się nie znajdzie i zacząć płacić więcej? Chyba, że zyski
    > firmy zjada leasing mercedesa i nie ma z czego... :)

    widziales zdjęcie tego "byznesmena", mleko mamusi ma pod nosem i się
    najwyraźniej nie policzył że tych najtańszych pracowników już nie ma

  • 7. Data: 2006-03-29 20:41:03
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > stolarza już się nie znajdzie i zacząć płacić więcej? Chyba, że zyski
    > firmy zjada leasing mercedesa i nie ma z czego... :)

    Taki wnioske pewnie już jest dawno wyciągnięty ale po co ? Może wreszcie
    jakieś UP frajera znajdzie.
    Nie każdy jak piszą poprzednicy musi pracować odrazu na czarno, ludzie
    zrozumcie innych ludzi !!!
    Ten większy "kuroń" jest ok 600 zł, teraz jeżeli ktoś ma dojeżdżać to te
    100 musi wydać, a więc pozostaje tylko 100 różnicy to raz. Po drugie mój
    dziadek pracował jako stolarz, miał własny zakładzik jednoosobowy i zarabiał
    2500, w sezonie lepiej, błazerie, schody - ogólnie wykończenia wnętrz, więc
    widziwiajcie dalej dlaczego nie ma fachowca za 800... To jest wolny rynek,
    każda moneta ma dwie strony !!! Tymczasem polscy pracodawcy chcieli by z
    tego czerpac a nic dać.

  • 8. Data: 2006-03-29 22:05:49
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > którym pracować się nie chce. Przez brak pracowników, zakład który ma
    > sporo zamówień, jest zmuszony non-stop przesuwać terminy dostaw

    Po co zakład bral więcej zamowień niż mógł zrobić. Liczyli że niewolników z
    łapanki trafią. To się przeliczyli bo woja się skończyła z 60 lat temu. A żeby
    było śmieszniej to już tak będzie że za najniższą krajową to ze sprzątaczką
    będzie trudno biznesmenom pogadać. Jeszcze moment i pracodawcy będą wysyłali
    swoje CV do potencjalnych kandydatów na pracowników. Tomek

  • 9. Data: 2006-03-29 23:26:42
    Od: "gghg" <s...@p...onet.pl>

    > Ten większy "kuroń" jest ok 600 zł, teraz jeżeli ktoś ma dojeżdżać to te
    > 100 musi wydać, a więc pozostaje tylko 100 różnicy to raz. >

    Nie ma 'kuroniaa' 600zl !!!

    Sa trzy stawki zasilku 80% - do 5lat pracy, 100%- 5-20 lat, 120% -powyzej
    20lat

    gdzie stawka 100% wynosi - 461 zl netto

    co komu po 'brutto' ? kazdego interesuje ile do raczki wezmie.

    3mta sie, jurek

  • 10. Data: 2006-03-30 10:13:59
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
> [...]
    > wysyłali
    > swoje CV do potencjalnych kandydatów na pracowników. Tomek

    Hahaha, optymista, albo fantasta;) BTW - znajoma sprzataczka pracujaca w
    niejakim pucusiu - 500 zeta na reke na miech. To nawet nie jest juz
    smieszne...
    pozdr
    /p