PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odwolanie do sadu pracy pracodawcy

  • 1. Data: 2006-03-28 22:48:28
    Temat: Odwolanie do sadu pracy pracodawcy
    Od: "ROBSON" <R...@R...RR>

    Czesc

    Wypowiedzenie dostalem 3 marca, 18 marca skonczyla mi sie umowa. Umowe
    podpisalem 1 stycznia 2006 na czas okreslony (5 lat). Moje pytanie dotyczy
    czasu w jakim moge podac pracodawce do sadu bo np. nie pacil mi za
    nadgodziny, zwolnil mnie mimo ze mialem najlepsze wyniki w pracy bez
    uzasadnienia a przyjal inna osobe itp.

    Dzieki za odpowiedzi.
    Pozdro
    ROBSON

  • 2. Data: 2006-03-29 00:13:47
    Temat: Re: Odwolanie do sadu pracy pracodawcy
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0ceg2$ssi$1@julia.coi.pw.edu.pl ROBSON <R...@R...RR>
    pisze:

> [...]
    > czasu w jakim moge podac pracodawce do sadu bo np. nie pacil mi za
    > nadgodziny, zwolnil mnie mimo ze mialem najlepsze wyniki w pracy bez
    To stek bzdur, ale spróbujmy dojść prawdy.
    Jeśli 1.01.2006 otrzymałeś umowę na czas określony wynoszący 5 lat, to nie
    mogła sie ona skończyć 18.03 tego roku (jak rozumiem).
    Umowa na czas określony dłuższy niż 6 m-cy nie może być rozwiązana za
    wypowiedzeniem chyba, że w tej umowie przewidziano możliwość wypowiedzenia
    (wynosi ono wtedy 2 tygodnie - art. 33 KP z zastrzeżeniem art. 33^1).
    Domniemywam, że taka możliwość w Twojwj umowie została przewidziana i
    pracodawca z niej skorzystał.
    To jest OK.
    Zgodnie z art. 30 KP §4 uzasadnienie wymagane jest w przypadku wypowiedzenia
    umowy na czas nieokreślony oraz rozwiązania umowy bez wypowiedzenia.
    Zatem brak uzasadnienia na Twoim wypowiedzeniu też jest prawnie OK.
    Pozostaje kwestia płatności za nadgodziny.
    Możesz dochodzić swoich praw w tym zakresie. Musisz udowodnić, że je
    wypracowałeś (pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy i
    musi Ci ją udostępnić - art. 149 §1 KP).
    Okres przedawnienia tego roszczenia to ogólnie 3 lata liczone od momentu,
    kiedy roszczenie stało się wymagalne (art. 291 KP).
    I to tyle.

    Jeśli gdzieś popełniłem błąd to proszę, niech mnie ktoś poprawi, jest poźno,
    a ja mam jeszcze troche pracy na jutro. ;)

    Jotte

  • 3. Data: 2006-03-29 05:58:05
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > To stek bzdur, ale spróbujmy dojść prawdy.

    Jestem tego samego zdania.
    Przez cała okres zatrudnienia pracownik siedzi cicho ... a po ustaniu
    stosunku pracy dopiero zaczyna dochodzić roszczeń

    a dodałbym jeszcze, że rozwiązujac z Tobą umowę na czas określony ...
    pracodawca nie musi podawać przyczyny ...

    pozdrawiam
    fart

    ps
    a z umową na czas określony .. dłuższy niż pół roku i bez art 33 KP, bo
    zapomniał pracodawca wstawić, też sobie poradziłem.

  • 4. Data: 2006-03-29 06:32:11
    Od: "psd" <t...@o...pl>

> [...]
    > czasu w jakim moge podac pracodawce do sadu bo np. nie pacil mi za
    > nadgodziny, zwolnil mnie mimo ze mialem najlepsze wyniki w pracy bez

    Skoro przyjął inną osobę, widocznie uważa, że ta osoba bardziej odpowiada,
    niekoniecznie chodzi o wyniki pracy.
    Dlaczego do tej pory siedziałeś cicho, jak ci nie płacił za nadgodziny? Może
    jesteś za cichy i to mu nie odpowiada?
    Musisz się zastanowić, czy iść do Sądu, bo następny pracodawca raczej
    niechętnie patrzy na taki punkt w CV. Skoro musisz wszystko załatwić przez
    Sąd, to brakuje ci sztuki negocjacji. Chyba, że chcesz nagłośnić sprawę i
    zostać obrońcą uciskanych, a później kandydować do Sejmu. Moim zdaniem,
    lepiej z nim negocjować odprawę i poszukać innej pracy.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-29 08:23:30
    Od: " " <k...@g...pl>

> [...]
    > zostać obrońcą uciskanych, a później kandydować do Sejmu. Moim zdaniem,
    > lepiej z nim negocjować odprawę i poszukać innej pracy.
    Twoja odopwiedź jest nie na temat.
    Jeśli umowa skończyła się 18 marca, to za nadgodziny powinien zapłącić ci
    sprawdź w KP do chyba 15 kwietnia (nie do 31 marca, bo nadgodziny to składnik
    ruchomy płacy, a takie mogą być płącone z określonym w przpisach opóźnieniem,
    by pracodawca mógł dobrze policzyć).
    Dodaj do tego 3 lata i masz termin zwrócenia się do sądu.

  • 6. Data: 2006-03-29 08:25:12
    Od: "ROBSON" <R...@R...RR>

    Dzieki za odpowiedz. Wydaje mi sie ze nie znacie panujacych dzis realjow.
    Negocjacje z pracodawca w wiekszosci koncza sie zdaniem "jak ci sie nie
    podoba to" i tu nawet nie ma znaczenia stanowisko. Pozatym mysle ze w pracy
    licza sie wyniki a nie np. to ze mam fajny samochod bo dojdziemy w koncu do
    apsurdow. Jezeli chodzi o to niby lepsza osobe odemnie to jest ona
    rodzina... i chyba wiadomo czemu mnie wystawiono do wiatru. Dlatego chcialem
    z tym cos zrobic i pytalem o rade.

    Pozdro
    Robson

  • 7. Data: 2006-03-29 08:34:07
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "psd" <t...@o...pl> wrote in message

    > Musisz się zastanowić, czy iść do Sądu, bo następny pracodawca raczej
    > niechętnie patrzy na taki punkt w CV.

    A po co pisać o tym w CV?

> [...]
    > Chyba, że chcesz nagłośnić sprawę i zostać obrońcą uciskanych, a później
    > kandydować do Sejmu. Moim zdaniem, lepiej z nim negocjować odprawę i

    Tak, tak, jak ukradną ci samochód, w żadnym wypadku nie dzwoń
    na policję! Pracodawcy źle na to patrzą. Widać nie masz umiejętności,
    żeby samemu zabezpieczyć samochód. :->
    Kup sobie rower.

    Stach

  • 8. Data: 2006-03-29 09:35:53
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    > A po co pisać o tym w CV?

    Nie ma po co, ale pracodawca może zadzwonić do dawnego pracodawcy dowie się
    o tym.

    > Tak, tak, jak ukradną ci samochód, w żadnym wypadku nie dzwoń
    > na policję! Pracodawcy źle na to patrzą. Widać nie masz umiejętności,
    > żeby samemu zabezpieczyć samochód. :->

    Kwestia kankulacji. Jeśli chodzi o milion, to warto iść do sądu, jeśli
    chodzi o kilkaset to szkoda zachodu. Oczywiście nie wolno odpuścić tak
    sobie. Trzeba go straszyć, że idziesz do Sądu, ale ostatecznie nie idziesz.

    > Kup sobie rower.

    Jaki?

  • 9. Data: 2006-03-29 10:57:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0dkdr$4ei$1@atlantis.news.tpi.pl psd <t...@o...pl>
    pisze:

    > Nie ma po co, ale pracodawca może zadzwonić do dawnego pracodawcy dowie
    > się o tym.
    Chciałbyś pracować u kogoś, kto krzywo patrzy na pracownika, który umie dbać
    o swoje prawa?

> [...]
    > chodzi o kilkaset to szkoda zachodu. Oczywiście nie wolno odpuścić tak
    > sobie. Trzeba go straszyć, że idziesz do Sądu, ale ostatecznie nie
    Dziecinada. Jak Ciebie pracodawca będzie kantował na wynagrodzeniu to wiedz
    że to może dlatego, iż Twój poprzednik (poprzednicy) nauczyczyli go, że tak
    się da. Żaden nie poszedł do sądu i nie nauczył oszusta jak ma się
    wywiązywać z obowiązków.

    > Jaki?
    Trójkołowy ;)))

    Jotte

  • 10. Data: 2006-03-29 14:05:38
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    > Chciałbyś pracować u kogoś, kto krzywo patrzy na pracownika, który umie
    > dbać
    > o swoje prawa?

    Nie chcem, ale muszem.
    Jotte. We wsześniejszych postach prosiłem cię o założenie firmę "Miłosierny
    Jotte sp. z o.o.". Zrobiłeś?
    Zatrutniłbyś w tej swojej firmie faceta, który podał swojego pracodawcę do
    Sądu? Już widzę, jak chcesz odpowiedzieć na moje pytanie. Owszem, zbadasz,
    czy rzeczywiście facet miał rację i jeśli tak, to nie masz nic przeciwko
    zatrudnieniu go. To tyle teorii, w praktyce pracodawca ma duży wybór, mało
    czasu i facet nie miałby szans na wytłumaczenie się. To działa na zasadzie
    "Nie wiem czy on kogoś okradł, czy jego okradziono. W każdym razie jest w
    coś zamieszany."

> [...]
    > tak
    > się da. Żaden nie poszedł do sądu i nie nauczył oszusta jak ma się

    Mój pracodawca nie kantuje mnie, bo zawsze walczę o swoje, kiedy jeszcze
    pracuję. Błędem było dopuścić do takiej sytuacji, a później, skoro jest, to
    kwestia kankulacji. Czy ty poszedłbyś do sądu dla 200 zł?

    > Trójkołowy ;)))

    Jesteś faszystą i antysemitą!

    pozdrawiam