PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwny punkt w umowie o pracę

  • 1. Data: 2006-03-28 20:23:37
    Temat: Dziwny punkt w umowie o pracę
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    Mam umowę o pracę na czas nieokreślony. Jest tam taki punkt:

    2) Miesięczny dodatek funkcyjny w wysokości 500 zł brutto z zastrzeżeniem,
    iż wypłata dodatku funkcyjnego może zostać zawieszona w przypadku
    zatrudnienia przez Pracodawcę nowego pracownika, który przejąłby cześć
    obowiązków wykonywanych przez dotychczasowego pracownik.

    I tu moje pytanie. Czy taki punkt w umowie jest według kodeksu pracy
    dozwolony.
    Pytam się bo wydaje mi się to trochę dziwne że nie z mojej winy mogę mieć
    obniżoną wypłatę.

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 2. Data: 2006-03-28 20:28:46
    Temat: Re: Dziwny punkt w umowie o pracę
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Pytam się bo wydaje mi się to trochę dziwne że nie z mojej winy mogę mieć
    > obniżoną wypłatę.

    ale z drugiej strony z nie swojej winy masz przez jakis czas wyższą
    wypłatę....
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-03-28 20:35:08
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam

    > ale z drugiej strony z nie swojej winy masz przez jakis czas wyższą
    > wypłatę....

    Tak dostałem więcej jak zwolnił 1 pracownika i teraz wszystko na mojej
    głowie. Z tym że na pasku jest to wykazywane jako premia i nie wlicza mi się
    to do urlopu, chorobowego, nadgodzin, itd. Chcę wynegocjować żeby wpisać tę
    kwotę w podstawę wynagrodzenia, i szukam czy może nie jest to niezgodne z
    KP. Już tak rok pracuje a ta kwota to jest 1/3 mojej wypłaty wiec ciężko
    będzie jak szef zatrudni kogoś nawet na 1/4 etatu i zgodnie z umową zabierze
    mi ten dodatek.

  • 4. Data: 2006-03-28 21:56:47
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > głowie. Z tym że na pasku jest to wykazywane jako premia i nie wlicza mi
    > się to do urlopu, chorobowego, nadgodzin, itd. Chcę wynegocjować żeby
    a to niby dlaczego???

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-03-28 22:27:27
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0c60h$m4s$1@news.onet.pl Marcin_P. <n...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > obowiązków wykonywanych przez dotychczasowego pracownik.
    > I tu moje pytanie. Czy taki punkt w umowie jest według kodeksu pracy
    Taki punkt nie narusza żadnego znanego mi zapisu w prawie pracy.
    Uważam jednak, że powierzenie funkcji, z którą wiąże się dodatek powinno być
    określone osobną umową określającą zakres obowiązków związanych z funkcją,
    kwotę dodatku, okres powierzenia funkcji, zasady odwołania itp.
    Dziwny jest również zapis, że zawieszony zostanie cały dodatek jeśli nowy
    pracownik przejmie tylko część obowiązków związanych z pełnioną funkcją
    (przynajniej tak to zrozumiałem).
    Osobiście wystosowałbym pismo zawierające wniosek o pisemne
    sprostowanie/uściślenie/wyjaśnienie zapisów umowy. No ale tak czy inaczej
    podpisałeś ten świstek.
    BTW - premia winna być określona w warunkach wynagradzania, dodatek
    funkcyjny to co innego.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-03-29 06:03:19
    Od: "Marcin_P" <p...@w...pl>

    Witam,

    Dzięki za odpowiedź i wyjaśnienia.

> [...]
    > podpisałeś ten świstek.

    > BTW - premia winna być określona w warunkach wynagradzania, dodatek

    A możesz coś wiecej czym się to różni. I jak to jest w moim przypadku,
    chodzi mi czy ten dodatek powinien byc brany pod uwage podczas obliczania
    wynagrodzenia za dni na urlopie, chorobowe i nadgodziny.

    Marcin_P.

  • 7. Data: 2006-03-29 07:13:40
    Od: "Marcin_P" <p...@w...pl>

    Witam,

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    > a to niby dlaczego???

    Dlaczego co? Że na pasku jest premia i nie wlicza sie do niczego?. Bo tak
    szef ustalił .
    Czyli ze jak jest w umowie dodatek to powinien sie wliczac do obliczania
    urlopow, chorobowego, nadgodzin itd.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-03-29 10:49:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0d7sc$lua$1@news.onet.pl Marcin_P <p...@w...pl> pisze:

    > A możesz coś wiecej czym się to różni. I jak to jest w moim przypadku,
    > chodzi mi czy ten dodatek powinien byc brany pod uwage podczas obliczania
    > wynagrodzenia za dni na urlopie, chorobowe i nadgodziny.

    http://podatki.difin.pl/ep.php?sub=222

    Jotte

  • 9. Data: 2006-03-29 13:14:56
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > szef ustalił .
    > Czyli ze jak jest w umowie dodatek to powinien sie wliczac do obliczania
    skoro wiesz jak jest wg. prawa i jak z tym postępuje szef, to nie pozostaje
    nic inego jak sąd pracy, ew. wcześniejsze dogadanie się z szefem
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---