PracaGrupypl.praca.dyskusje › Potwierdzenie pracy

  • 1. Data: 2007-02-07 13:41:31
    Temat: Potwierdzenie pracy
    Od: d...@g...com

    Witam wszystkich

    Mam nadzieję, że ktoś będzie wiedział co z tym fantem zrobić.

    Nie pracowałem do tej pory u nikogo, ale przez 3 lata byłem
    wspólnikiem spółki cywilnej. W styczniu ją rozwiązałem. Parę dni temu
    zostałem przyjęty do pracy m.in. ze względu na doświadczenie, które
    zdobyłem przy prowadzeniu swojej działalności w branży IT.

    Obecnie kadry domagają się ode mnie świadectw pracy za ten okres.
    Jakie dokumenty powinienem im przedstawić? Rozumiem, że świadectwo
    pracy mnie nie dotyczy, bo samemu sobie nie wystawię, a poza tym
    dotyczy ono umowy o pracę, a nie umowy spółki cywilnej. Jednak w jakiś
    sposób powinienem to udokumentować, ale nie wiem czym. Ktoś ma jakiś
    pomysł jak to rozwiązać?

  • 2. Data: 2007-02-07 13:51:36
    Temat: Re: Potwierdzenie pracy
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Obecnie kadry domagają się ode mnie świadectw pracy za ten okres.

    To że domagaja się, nie oznacza wcale, że trzeba im to dać :)
    A na poważnie, do czego "kadrówkom" jest potrzebne świadectwo pracy ?

    > Jednak w jakiś sposób powinienem to udokumentować, ale nie wiem
    czym.

    To znaczy co powinieneś udokumentować?
    Fakt że pracowałeś, zanim, się przyjąłeś do tej nowej firmy ?
    Fakt, że byłeś współwłaścicielem spółki ?

    Pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Lubię chodzić na promocje. Za 50% ceny mogę
    kupić to, czego normalnie bym za darmo nie chciał.

  • 3. Data: 2007-02-07 14:38:32
    Od: d...@g...com

    On 7 Lut, 14:51, "Pegaz" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > -----
    > Lubię chodzić na promocje. Za 50% ceny mogę
    > kupić to, czego normalnie bym za darmo nie chciał.

    Prawdopodobnie chodzi o fakt pracowania przed przyjęciem się do nowej
    firmy. Tak sądzę, ponieważ mam to dodać do kwestionariusza osobowego.
    Czy w ogóle jest jakieś prawo, które nakazuje, aby pracodawca miał
    świadectwa pracy swoich pracowników? Bo jeśli nie to zignoruję to i
    dam tylko wypełnione formularze.

  • 4. Data: 2007-02-07 15:09:13
    Od: d...@g...com

    Tak się teraz zastanawiam, że może chodzić o wyliczenie urlopu na
    podstawie świadectwa pracy. Skoro takowego nie posiadam to mnie to
    pewnie nie obejmuje.
    Ktoś wie więcej na ten temat?

  • 5. Data: 2007-02-07 15:34:29
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Tak się teraz zastanawiam, że może chodzić o wyliczenie urlopu na
    > podstawie świadectwa pracy. Skoro takowego nie posiadam to mnie to
    >pewnie nie obejmuje.

    imho dokładnie o to chodzi (urlop). Do niczego innego w sumie staż pracowy nie jest
    potrzebny.

    a najlepiej przejść sie do kadr i pogadać

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 6. Data: 2007-02-07 16:57:46
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 7 Feb 2007 07:09:13 -0800, d...@g...com wklepał(-a):

    >Tak się teraz zastanawiam, że może chodzić o wyliczenie urlopu na
    >podstawie świadectwa pracy. Skoro takowego nie posiadam to mnie to
    >pewnie nie obejmuje.
    >Ktoś wie więcej na ten temat?

    Może wykonaj jeden telefon do kadr i zapytaj się po co im to. Będziesz wiedział
    od razu, a nie czekał kilka dni na odpowiedź.

  • 7. Data: 2007-02-07 17:50:15
    Od: d...@g...com

    On 7 Lut, 16:34, "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> wrote:

> [...]
    >
    > a najlepiej przejść sie do kadr i pogadać
    >
    > --
    >
    > to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy

    Aha, tak w sumie przypuszczałem, bo osoba za to odpowiedzialna coś
    napomknęła o urlopie. No, ale w takim razie to chyba dowody na
    samozatrudnienie w swojej firmie (spółce cywilnej) nie są im
    potrzebne. Cóż, jutro zaniosę do nich kwestionariusz i zobaczę czy
    będą chcieli inne dokumenty.

  • 8. Data: 2007-02-07 20:11:58
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    grom@x nabazgrolił na ekranie:

    > imho dokładnie o to chodzi (urlop). Do niczego innego w sumie staż pracowy
    > nie jest potrzebny.

    Jest. Np. jak ktoś ma 10-letni okres podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom
    społecznym (umowa o pracę), to nie obowiązuje go tzw. 'okres wyczekiwania'
    jak w pierwszym miesiacu pracy będzie na zwolnieniu lekarskim (jeżeli
    przerwa między poprzednim okresem ubezpieczenia chorobowego była dłuższa
    niż 1 miesiąc).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)