PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy o pracę na czas określony- pytania

  • 1. Data: 2007-02-06 21:01:29
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę na czas określony- pytania
    Od: karolina <d...@v...pl>

    Witam,
    obecnie pracuję na umowe o prace na czas okreslony ( do 2008)w firmie od
    2 lat pół etatu.
    Chciałabym sie zwolnic i stad moje pytania :
    - jak najlepiej rozwiązac umowe, aby wygasła ona jak najszybciej?i jakie
    terminy wypowiedzenia mnie obowiązuja?
    - czy bedzie przysługiwało mi prawo do zasiłku?
    - i jak wygladałaby sprawa z zaległym urlopem? czy zakładajac , ze
    bedzie mnie obowiązywał np 30 dniowy okres wypowiedzenia, czy w tym
    czasie pracodawca ma obowiązek udzielic mi urlopu?

    z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam
    dann5_2006

  • 2. Data: 2007-02-06 21:15:55
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eqaqap$4rg$1@news.onet.pl>
    karolina <d...@v...pl> pisze:

> [...]
    > - jak najlepiej rozwiązac umowe, aby wygasła ona jak najszybciej?i
    > jakie terminy wypowiedzenia mnie obowiązuja?

    A co masz napisane w umowie? Jeśli nie ma tam klauzuli o wypowiedzeniu,
    które w tym przypadku trwa tylko i wyłącznie dwa tygodnie, to pozostaje Ci
    jedynie rozwiązanie umowy za porozumieniem stron. Ew. w skrajnym przypadku
    rozwiązanie bez wypowiedzenia np. w powodu niewywiązania się pracodawcy ze
    swoich obowiązków (ale musiałaby faktycznie mieć miejsce taka sytuacja).

    > - i jak wygladałaby sprawa z zaległym urlopem?

    Albo wykorzystasz go w okresie ewentualnego 2-tygodniowego wypowiedzenia
    albo (jeśli wypowiedzenia nie będzie lub nie zechcesz wykorzystac urlopu)
    dostaniesz ekwiwalent z tego tytułu.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-02-06 21:29:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

> [...]

    > Chciałabym sie zwolnic i stad moje pytania :
    > - jak najlepiej rozwiązac umowe, aby wygasła ona jak najszybciej?i jakie
    Umowa jest na czas określony dłuższy niż 6 m-cy. Takiej umowy nie można
    wypowiedzieć jeśli nie ma w niej klauzuli o możliwości jej wypowiedzenia.
    Jeśli taka klauzula jest, to okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie.
    Inne sposoby to:
    - prozumiene stron (skutek w czasie uzgodnionym przez strony),
    - rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia (skutek natychmiastowy, ale trzeba
    mieć mocny powód bo grozi proces),
    - wygaśnięcie umowy (ale wątpię czy to tak naprawdę cię interesuje bo w tym
    celu musiałabyś umrzeć, zostać aresztowana, uzyskać uprawnienia do renty,
    emerytury albo coś w tym stylu).

    > - czy bedzie przysługiwało mi prawo do zasiłku?
    Tak, ale szczegóły zależą od sposobu rozwiązania umowy.

    > - i jak wygladałaby sprawa z zaległym urlopem?
    J.w.

    > czy zakładajac , ze bedzie mnie obowiązywał np 30 dniowy okres
    > wypowiedzenia
    Tak nie będzie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-02-06 23:04:51
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Jotte wrote:
    > Umowa jest na czas określony dłuższy niż 6 m-cy. Takiej umowy nie można
    > wypowiedzieć jeśli nie ma w niej klauzuli o możliwości jej

    poważnie? Istnieje w Polsce taki rodzaj umowy o pracę, której nie można
    wypowiedzieć ??? :shock:

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 5. Data: 2007-02-07 07:14:23
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 6 Feb 2007 22:29:47 +0100, Jotte napisał(a):

    > Tak, ale szczegóły zależą od sposobu rozwiązania umowy.
    Nie. Zależy od wysokości osiąganego dochodu - pracował na pół etatu.
    Możliwe, oczywiście, jest, że zarobek był wyższy od najniższej krajowej.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2007-02-07 07:14:57
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 06 Feb 2007 23:04:51 +0000, Bronek Kozicki napisał(a):

    > poważnie? Istnieje w Polsce taki rodzaj umowy o pracę, której nie można
    > wypowiedzieć ??? :shock:
    Czas lepiej zapoznać się z KP ;)

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2007-02-07 10:06:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1r5z3207nf5t7.hca4u8jfwdtx$.dlg@40tude.net Waldek
    "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> pisze:

    > Nie. Zależy od wysokości osiąganego dochodu - pracował na pół etatu.
    A fakt, przeoczyłem.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-02-07 10:07:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:896fa$45c90991$d99bc06a$2806@news.news-service.
    com
    Bronek Kozicki <b...@s...net> pisze:

    > poważnie? Istnieje w Polsce taki rodzaj umowy o pracę, której nie można
    > wypowiedzieć ???
    Ano istnieje.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-02-08 21:35:44
    Od: karolina <d...@v...pl>

    Witam,
    w opisanym ponizej problemie, w umowie nie mam zapisanej klauzuli
    odnosnie mozliwosci wczesniejszego rozwiązania umowy.
    z tego co sie orientuje, to mozna wypowiedzieć za porozumieniem stron,
    ale czy pracodawca moze nie wyrazic na to zgody?
    z góry dziękuje i pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-02-08 21:42:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqg53e$353$1@news.onet.pl karolina <d...@v...pl> pisze:

    > z tego co sie orientuje, to mozna wypowiedzieć za porozumieniem stron,
    > ale czy pracodawca moze nie wyrazic na to zgody?

    No nieee...
    Ten poziom głupoty, to już jednak przegięcie.

    --
    Jotte