PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy 50000 funtów w Wlk. Brytanii dla programisty to dużo/mało/średnio?

  • 1. Data: 2007-02-07 10:20:11
    Temat: Czy 50000 funtów w Wlk. Brytanii dla programisty to dużo/mało/średnio?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy pensja na początek 50000 funtów rocznie brutto na wyspach to dużo?
    Ile tego będzie do ręki (uwzględniając te wszystkie sławne podwójne
    opodatkowania).

    Chodzi o stanowisko programisty z doświadczeniem 5 lat pracy w Polsce.

    Da się tam za tyle przeżyć jakoś? ;)
    Chodzi o przyzwoite życie z kupnem jakiegoś mieszkania itp.

    Wybaczcie naiwne pytanie, ale kompletnie się nie orientuję w tamtejszych
    realiach ;)
    Jak to odnieść do warunków np. w Warszawie?

    Jeden znajomy opowiada jakoby to było strasznie dużo, drugi mówi że tyle
    to tam sprzątaczki zarabiają.
    Wiem że pewnie zależy wiele od regionu, firmy i warunków, ale może da
    się to odnieść do jakiś średnich widełek?

    W Polsce na takim stanowisku zarabia się powiedzmy 6tys brutto, czyli
    jakieś 12000 funtów.

  • 2. Data: 2007-02-07 10:43:34
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Tomasz Pyra porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy pensja na początek 50000 funtów rocznie brutto na wyspach to dużo?
    > Ile tego będzie do ręki (uwzględniając te wszystkie sławne podwójne
    > opodatkowania).
    Od tego roku zniknelo podwojne opodatkowanie
    > Chodzi o stanowisko programisty z doświadczeniem 5 lat pracy w Polsce.
    Programista czego? php/javascript czy tez java (+przyleglosci) a moze cobol?
    > Da się tam za tyle przeżyć jakoś? ;)
    Pewnie ze sie da:)
    > Chodzi o przyzwoite życie z kupnem jakiegoś mieszkania itp.
    Wg mnie zagranica ma to do siebie, ze tam sie raczej wynajmuje
    mieszkania a nie kupuje.
    > Wybaczcie naiwne pytanie, ale kompletnie się nie orientuję w tamtejszych
    > realiach ;)
    Jest grupa poswiecona zyciu polakow w uk - alt.pl.emigracja.londyn czy
    jakos tak
    > Jak to odnieść do warunków np. w Warszawie? (...)
    > W Polsce na takim stanowisku zarabia się powiedzmy 6tys brutto, czyli
    > jakieś 12000 funtów.
    5 lat doswiadczenia i 6k brutto w wawie?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-02-07 10:59:00
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

> [...]
    > opodatkowania).
    >
    > W Polsce na takim stanowisku zarabia się powiedzmy 6tys brutto, czyli

    Z pobieżnych obliczeń wynika, że wolałbym 6k pln/mc w Polsce niż 50 k funtów/rok na
    wyspach.
    Jeśli w pl mam mieszkanie/dom, nie mam jakichś horendalnych opłat,
    spokojne życie i szanse na rozwój, to bym się nie zastanawiał nad wyjazdem, tylko nad
    podwyżką na miejscu :).

    Natomiast, jeśli nie miałbym żony ani mieszkania/domu, (byłbym młodszy?)
    50 k funtów to kwota na początek, możliwość rozwoju i godne warunki życia,
    to mógłbym się zastanawiać.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-02-07 11:11:54
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    no to ja tak trochę z inne beczki. Nasłuchałem się o tych wyjazdach stąd
    .No i słyszałem taką opinie ze jak się tam ktoś dostanie powiedzmy
    jako programista to fajnie bo jest kasa itp ale z rozwojem i awansami
    to już nie jest tak ciekawie? Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tej
    kwestii.
    A tak pytam bo właśnie jeden kuple się juz tam wq... i wraca bo uważa ze
    tu mu jednak będzie lepiej.

  • 5. Data: 2007-02-07 11:57:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Marcin P. napisał(a):

    > Z pobieżnych obliczeń wynika, że wolałbym 6k pln/mc w Polsce niż 50 k funtów/rok na
    wyspach.

    O właśnie... A jaka jest w UK średnia pensja?
    Bo w Polsce takie 6k, to ponad dwie średnie krajowe.
    A jak 50k będzie wyglądać na tle średniej pensji w UK?

    Wiadomo że to takie sobie kryterium (lepiej mieć 1/2 średniej z Monako,
    niż 2 średnie z Somalii), ale da jakieś pojęcie.

  • 6. Data: 2007-02-07 12:05:59
    Od: RW <r...@o...pl>

    http://www.itjobswatch.co.uk/

  • 7. Data: 2007-02-07 12:20:08
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    > A tak pytam bo właśnie jeden kuple się juz tam wq... i wraca bo uważa ze
    > tu mu jednak będzie lepiej.

    Tylko, żeby traumy jakiejśnie przeżył w PL.
    Jeśli jest specjalistą i ma kontakty, poadzi sobie w kraju,
    ale jeśli przyjdzie mu w Pl za 1000 pln tyrać, to wróci.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-02-07 12:30:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    RW napisał(a):

    > http://www.itjobswatch.co.uk/

    Ooo.. Dziękuję bardzo :)
    50tys wydaje się być niezłą płacą na takie stanowisko.
    A wydawało mi się że na wyspach się więcej zarabia :)

  • 9. Data: 2007-02-07 12:35:31
    Od: "Krzysztof Bednarski" <k...@s...pl>

    50k funtow to duzo i mozna z tego godnie zyc oraz cos odlozyc.
    Jesli chodzi o kupno, to gdzies pod londynem mieszkanie z 2 sypialniami i
    salonem bedzie kosztowac jakies 300-350 k funtow.
    Mysle, ze wyjezdzajac z jakim kolwiek nstawieniem, to jest bardzo dobra
    placa na poczatek.

    --
    Krzysztof Bednarski

  • 10. Data: 2007-02-09 21:46:53
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ooo.. Dziękuję bardzo :)
    > 50tys wydaje się być niezłą płacą na takie stanowisko.
    > A wydawało mi się że na wyspach się więcej zarabia :)

    50 tys to dobra kasa, szczególnie na początek. Wystarcza na wynajęcie
    mieszkania, życie, oszczędności lub "specjalne" wydatki.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.