PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porównywanie zarobków z innymi w firmie

  • 1. Data: 2006-05-06 18:10:19
    Temat: Porównywanie zarobków z innymi w firmie
    Od: "Kamil Cichy" <k...@v...pl>

    Witam,

    Pracuje w firmie gdzie jedna z osób, nie wyróżniająca sie niczym szczególnym
    zarabia 30% wiecej ode mnie, ma dużo mniejszą odpowiedzialność, dużo mniej
    roboty a do tego ją olewa i często robi błedy

    Próby wynegocjowania podwyżki nic nie dały (i tak ma pan dużo, firmy nie stać,
    zaraz reszta też przyjdzie po podwyżkę)

    Czy w rozmowie z przełożonym mogę sie porównać z tą osobą (jej zakresem
    obowiązków, podejściem do pracy, wynagordzeniem) ??

    Może ktos z was ma jakiś pomysl, jak w takiej sytuacji wywalczyć lepsze zarobki

    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2006-05-06 18:51:34
    Temat: Re: Porównywanie zarobków z innymi w firmie
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kamil Cichy w news:0e0b.0000008f.445ce68a@newsgate.onet.pl napisał(a):

    > Czy w rozmowie z przełożonym mogę sie porównać z tą osobą (jej
    > zakresem obowiązków, podejściem do pracy, wynagordzeniem) ??

    Nie. Ty mówisz przełożonemu dlaczego powinieneś zarabiać więcej (do tych
    powodów nie jest zaliczany: bo on(a) ma więcej) - masz odpowiedzialną pracę,
    wykonujesz ją solidnie, jesteś potrzebnym pracownikiem itp. argumenty.
    Jeżeli ten od kogo zależy Twoja podwyżka ma odmienne zdanie to albo
    pozostaje Ci się z nim zgodzić i pracować za obecną stawkę, albo szukasz
    innej pracy.

    pozdrawiam
    Greg

  • 3. Data: 2006-05-08 07:54:15
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Pracuje w firmie gdzie jedna z osób, nie wyróżniająca sie niczym
    szczególnym
    > zarabia 30% wiecej ode mnie, ma dużo mniejszą odpowiedzialność, dużo mniej
    > roboty

    oooj, może to znajomy królika ?

    > Próby wynegocjowania podwyżki nic nie dały (i tak ma pan dużo, firmy nie
    stać,
    > zaraz reszta też przyjdzie po podwyżkę)

    jakich argumentów użyłeś ?

    > Czy w rozmowie z przełożonym mogę sie porównać z tą osobą (jej zakresem
    > obowiązków, podejściem do pracy, wynagordzeniem) ??

    jeśli w firmie obowiązuje tajność wynagrodzeń, to unikałbym porównywania
    swojej pensji z pensją innej osoby podczas rozmowy z kierownictwem.

    > Może ktos z was ma jakiś pomysl, jak w takiej sytuacji wywalczyć lepsze
    zarobki

    przedstaw szefowi listę swoich ostatnich osiągnięć. Przypomnij o swoich
    sukcesach. Opowiedz mu co nowego się nauczyłeś ostatnio w pracy. Jeśli
    umiesz zastępować innych pracowników w ich zadaniach to przedstaw to jako
    argument za podwyżką (bo jesteś uniwersalny, bo masz wiedzę z kilku obszarów
    działania firmy)

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Towarzysze !
    Podczas gdy wy czytacie tego e-maila,
    stonka ziemniaczana atakuje nasze kartofle.

  • 4. Data: 2006-05-08 10:51:54
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    > Próby wynegocjowania podwyżki nic nie dały (i tak ma pan dużo, firmy nie
    > stać,
    > zaraz reszta też przyjdzie po podwyżkę)

    Jakie przytoczyłeś argumenty na swoją podwyżkę?

    > Czy w rozmowie z przełożonym mogę sie porównać z tą osobą (jej zakresem
    > obowiązków, podejściem do pracy, wynagordzeniem) ??

    W sumie to nie bardzo ;-). Każdy zarabia tyle, na ile ocenia go przełożony
    ;-))))

    Boa.

  • 5. Data: 2006-05-09 08:50:43
    Od: rocq <r...@o...pl>

    Kamil Cichy napisał(a):
> [...]
    > zarabia 30% wiecej ode mnie, ma dużo mniejszą odpowiedzialność, dużo mniej
    > roboty a do tego ją olewa i często robi błedy

    a moze ta osoba ma dluzszy staz w firmie od Ciebie ???

> [...]
    >
    > Czy w rozmowie z przełożonym mogę sie porównać z tą osobą (jej zakresem
    > obowiązków, podejściem do pracy, wynagordzeniem) ??

    tego lepiej nie rob ...

    Pozdrawiam
    G.

  • 6. Data: 2006-05-09 09:17:28
    Od: " bambik" <b...@g...pl>

    > Czy w rozmowie z przełożonym mogę sie porównać z tą osobą (jej zakresem
    > obowiązków, podejściem do pracy, wynagordzeniem) ??
    Możesz, jest to zgodne z prawem ,uczciwe, ___czasem____ nawet skuteczne.
    On ci powie, że to argument nie na miejscu, ale jeśli jest po twojej stronie,
    sam może użyć tego argumentu wyżej.
    Skuteczność jest mało prawdopodobna, bo obecnie w pracy pracownik
    pracownikowi wilkiem, ale możliwa.
    Musisz wyczuć przed romową jak jest, a jeśli nie masz możliwości, musisz to
    tak powiedzieć, by mieć możliwość obrócić to w żart.
    A jak nie poskutkuje to podlej kwiatek na jego biurku, tak by zalały się
    wszystkie dokumenty, ale tak by efekt był widoczny z dużym opóźnieniem,
    zachachmęć mu raport, tak by musiał go szukać pół dnia, i by znalazł go pod
    własnym biurkiem, wsyp soli do filiżanki.....

  • 7. Data: 2006-05-11 08:02:14
    Od: rocq <r...@o...pl>

    bambik napisał(a):
> [...]
    > zachachmęć mu raport, tak by musiał go szukać pół dnia, i by znalazł go pod
    > własnym biurkiem, wsyp soli do filiżanki.....

    a moze zostaw stolec gdzies pod biurkiem i przykryj go jakims
    dokumentem, co by odkryl go "z duzym opoznieniem" , oczywiscie wielkoc
    opoznienia zalezy od wielkosci stolca jak i przykrywajacego go
    dokumentu, pamietaj by proporcje dokument-stolec byly odpowiednio
    zachowane, spory wplyw ma takze zmysl wechu, wiadomo ludzie maja
    bardziej badz mniej wyczulony ...

    nie no co to za metody <lol>
    najlepsza jest sol, ja tak robilem bratu jak mialem 10 lat !!

    Kamil:

    zajrzyj na jobpilot.pl i pracuj.pl, zostaw tam swoje cv, poszukaj jakis
    interesujacych ofert pracy, jak znajdzie sie cos lepszego to polecam
    zmiane pracy :)

  • 8. Data: 2006-05-12 21:01:25
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Kamil Cichy napisał(a):
> [...]
    > zarabia 30% wiecej ode mnie, ma dużo mniejszą odpowiedzialność, dużo mniej
    > roboty a do tego ją olewa i często robi błedy

    Też mam podobną sytuację i czasami aż mnie korci zeby z czymś takim
    wyjechać ale się powstrzymuję. U mnie w firmie każdy trzyma kogoś w
    szachu. Droższy odemnie pracownik na innym co prawda stanowisku, bez
    duzego doswiadczenia wie, że firma nie znajdzie drugiego za takie
    pieniadze i mimo wiecznych scysji wywalcza to o co mu chodzi.
    Ja za duże mam doswiadczenie aby ciągnąć kolejną pięciolatkę za tę samą
    kasę. Wszystkie próby domagania się podwyżki spelzły na niczym, a nawet
    doszło do szantażowania mnie zwolnieniem jeśli nie będę nadal robił
    nadgodzin. Szef wie że powiększyła mi się rodzina i doszła hipoteka i
    nie będę bardzo wojowniczy :-( Z drugiej strony młokos bez doswiadczenia
    na moim stanowisku narobiłby tyle strat, a fachwiec taką ofertę pracy
    wysmieje. Chyba też powinienem się bardziej stawiać.
    Niestety nie potrafię zniżyć sie do poziomu tego "drozszego" i tak po
    prostu trzasnąć drzwiami i wyjść. I tak to się ciągnie :-(

    Pozdrawiam
    zch