PracaGrupypl.praca.dyskusje › redukcja do pół etatu

  • 1. Data: 2006-05-06 18:34:12
    Temat: redukcja do pół etatu
    Od: Amber <n...@p...onet.pl>

    pracodawca zaproponował mi ograniczenie zatrudnienia do połowy etatu.
    praca podoba mi się na tyle, że nie chciałbym zrywać umowy, a po
    prostu poszukać sobie drugiej połówki gdzieś indziej. jeszcze mam
    czas, ale prawdopodobnie jednak podpiszę porozumienie stron.

    pojawia się jednak problem delegacji. akurat pracodawca chce mnie
    wysłać na pięć dni w polskę, a mi się to nie uśmiecha. zastanawiam
    się, czy mam prawo odmówić? co mówią przepisy? w końcu drugie pół
    etatu muszę być w drugiej pracy. szczerze mówiąc, chętnie bym tę pracę
    delegacyjną wykonał, ale jako osobne zlecenie czy umowę o dzieło. co
    mam robić?

    a druga kwestia, to urlop. jak się liczy dni urlopu za tę część roku,
    którą przepracowałem do tej pory na całość (tj. do końca maja), a jak
    na nowych warunkach?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-05-07 14:21:36
    Temat: Re: redukcja do pół etatu
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > a druga kwestia, to urlop. jak się liczy dni urlopu za tę część roku,
    > którą przepracowałem do tej pory na całość (tj. do końca maja), a jak
    > na nowych warunkach?

    urlop przeliczasz na godziny, to znaczy za czesc kiedy pracowales na pelny etat:
    ilosc-dni-urlopu*czesc roku*ilosc godzin dziennie. Urlop wykorzystujesz co do
    godziny, oznacza to ze jezeli w ciagu roku przeszedles z pelnego na pol etatu to
    za ten rok bedziesz mial wiecej dni urlopu, ale juz w nastepnym normalnie, a
    kiedy bys przeszedl w polowie roku znow na pelny etat to liczba dni urlopu u
    danego pracodawcy Ci sie zmniejszy, ale tylko za ten rok.

    Przyklad masz 20 dni urlopu, w polowie roku przeszedles na pol etatu, masz:

    ,5*20*8 + ,5*20*4 = 120 godzin urlopu
    jesli wykorzystasz ten urlop pracujac 4 h dziennie bedziesz mial 30 dni urlopu.