PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca, premia i inne takie

  • 11. Data: 2005-02-02 11:26:03
    Temat: Re: Płaca, premia i inne takie
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Feb 2005 12:14:45 +0100, emati <e...@n...wp.pl> napisał:

    > i myślisz że w takiej firmie w której zarabiasz żeby przeżyć
    > (zrozumiałem jako mało) jest sens pytac o premie uznaniowe?

    Wydaje mi sie, ze moglbys sie bardzo zdziwic, ile jest malych firm, ktore
    naprawde duzo placa swoim pracownikom. Z tym, ze w takich przypadkach
    bardzo czesto rozbijaja wynagrodzenie na malutka podstawe i duza premie
    (uzalezniona od sprzedazy wlasnej czy ogolnego wyniku, jednoczesnie latwa
    do wstrzymania w przypadku jakichkolwiek problemow z pracownikiem lub
    klopotow firmy)

    > a tu myślę tak samo,
    >
    > z tego co wiem to regulamin musi być udostępniony do wglądu, u nas np.
    > wisi w gablotce w kadrach i każdy może sobie poczytać... ale zdaję sobie
    > sprawę że to może byc wyjątek.

    To jest wyjatek.
    Z regoly regulamin wynagradzania pracownik poznaje w chwili, gdy wpada
    ktos z kadr i prosi o zlozenie podpisu, ze sie zapoznal.

    > Trafiłem na firmę która przestrzega KP i raczej dobrze traktuje
    > pracowników, choć zarobki są przeciętne..

    Gratuluje.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 12. Data: 2005-02-02 11:26:46
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > Z regoly regulamin wynagradzania pracownik poznaje w chwili, gdy wpada
    > ktos z kadr i prosi o zlozenie podpisu, ze sie zapoznal.

    to moze kolega Cray napisze gdzie aplikuje i rozwieje nasz spór

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2005-02-02 11:36:03
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Feb 2005 12:26:46 +0100, emati <e...@n...wp.pl> napisał:

    > to moze kolega Cray napisze gdzie aplikuje i rozwieje nasz spór

    Po co?
    Dyskusja jest ogolna, podobnie jak prawo jazdy jest na samochod, a nie na
    malego fiata (jak powiedzial egzaminator kursantowi, ktory wszystkie jazdy
    mial na maluchu, a na egzamin podstawili mu poloneza :)).

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 14. Data: 2005-02-02 11:40:15
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

    > Po co?

    ano chociaż po to że treść postu wskazuje na to że człowiek potrzebuje
    rady, a nie naszych wywodów na temat związany z jego problemem...

  • 15. Data: 2005-02-02 11:48:31
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Feb 2005 12:40:15 +0100, emati <e...@n...wp.pl> napisał:

    > ano chociaż po to że treść postu wskazuje na to że człowiek potrzebuje
    > rady, a nie naszych wywodów na temat związany z jego problemem...

    W watku ma przedstawione rozne rozwiazania - naturalnie moze sprecyzowac,
    jesli chce jakiegos szczegolowego rozwiniecia. Mnie osobiscie nie
    interesuje, czy aplikuje do Coca-coli czy do "Filutek i syn".
    Wg mnie powinien dopytac sie warunkow ustnie na rozmowie, wg Ciebie
    wytropic regulamin wynagrodzen nie bedac jeszcze pracownikiem - i tyle
    roznic.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 16. Data: 2005-02-02 17:54:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia emati <e...@n...wp.pl>
    wystukał[a]:
    > Nie do końca masz rację. wysokości premii jednej i drugiej sa
    > określone jasno w regulaminie pracy danego zakładu i tak np u mnie
    > jest zapis taki: (tak mniej więcej)

    Sprostowanie: *mogą być* określone w regulaminie.
    Jeżeli pracodawca chce dawać premię regulaminową wtedy wpisuje ją do
    regulaminu. Jak nie chce dawać takiej premii to nie musi jej nawet
    wpisywać (tzn. nie wpisujesię do regulaminu: w zakładzie YYY nie ma
    premii regulaminowej).
    A premia uznaniowa to już wogle zależy od 'widzimisie' pracodawcy.
    Oczywiście pracownicy mogą tu jedynie operować pojęciem 'dyskryminacja',
    ale to ciężko do udowodnienia - premii uznaniowej wogle pracodawca nie
    musi dawać, w przeciwieństwie do regulaminowej - określonej w
    regulaminie. Krzysztofsf ma rację.

    U nas w firmie jest np. tak, że podstawa jest b. niska, a premia
    reguluje wysokość poborów. Np. podstawa 600 zł i premia od 100-200%
    chociaż może być i więcej (ale comiesiąc mniej więcej tyle samo). W ten
    sposób w razie kłopotów pracodawca może legalnie płacić tylko minimalną
    płacę.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --