PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca...

  • 1. Data: 2007-12-12 11:00:35
    Temat: Pierwsza praca...
    Od: "Natalia Dąbrowska" <n...@g...pl>

    Taki przypadek: w 2007 roku pracownik z grudniu podjął pierwsza prace- urlop
    mu sie nie należy, a czy w 2008 roku od razu dostanie 20 dni???

    I druga sprawa. W 2007 roku miałam już pierwszą pracę od lutego do sierpnia,
    a pozniej poszłam do następnej pracy od pazdziernika. Czy nadal podlegam
    zasadzie "pierwsej pracy" czyli nadal mam proporcjonalnie naliczany
    urlopu,tak jak w przypadku I pracy? jak dlugo trzeba pracowac, aby to nie
    byla juz pierwsza praca

  • 2. Data: 2007-12-12 11:20:26
    Temat: Re: Pierwsza praca...
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Natalia Dąbrowska wrote a message concerning to following matters on 2007-12-12
    12:00:
> [...]
    > zasadzie "pierwsej pracy" czyli nadal mam proporcjonalnie naliczany
    > urlopu,tak jak w przypadku I pracy? jak dlugo trzeba pracowac, aby to nie

    1) raczej nie dostaniesz calych 20 dni na poczatku roku, tylko za kazdy
    przepracowany miesiac bedzie Ci przyslugiwala 1/12 wymiaru urlopu czyli 1.667
    dnia. chyba dopiero po roku dostajesz na poczatku roku juz pelne 20 dni do
    wykorzystania, ale to tez zalezy raczej od firmy.

    2) na logike biorac jesli juz pracowalas, to teraz nie bedzie twoja pierwsza
    praca i pod ten program nie bedziesz podlegac.
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 3. Data: 2007-12-12 16:59:10
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Phyt0n" <1...@1...1pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pelne
    > 20 dni do wykorzystania, ale to tez zalezy raczej od firmy.

    W roku 2007 nie będzie miał prawa do urlopu, ale w roku 2008 dostanie od
    razu 20 dni. Bo nabędzie prawo do urlopu "kolejnego":

    Kodeks pracy:
    "Art. 153. § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem
    każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego
    mu po przepracowaniu roku.
    § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym. "

    > 2) na logike biorac jesli juz pracowalas, to teraz nie bedzie twoja
    > pierwsza praca i pod ten program nie bedziesz podlegac.

    Liczy się pierwszy rok kalendarzowy pracy. Czyli nadal będzie to twoja
    pierwsza praca, gdyż prawo do "kolejnego urlopu" nabędziesz dopiero
    1.1.2008 ;)
    I jeszcze jedno, jak np. na początku roku pracowałaś 6,5 miesiąca, to w
    tej drugiej pracy (od października) otrzymasz urlop (1,667 dnia) już po
    0,5 miesiąca.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-12-12 19:14:21
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fjp3s4$7ah$1@node1.news.atman.pl, *Nikiel ;-)* wrote:

> [...]
    > I jeszcze jedno, jak np. na początku roku pracowałaś 6,5 miesiąca, to
    > w tej drugiej pracy (od października) otrzymasz urlop (1,667 dnia)

    To ja moze dopytam do konca jeszcze.
    A co jesli ktos zaczal prace w polowie roku na przyklad i jest to jego
    pierwsza praca.
    Czy wtedy po 1.1.2008 uzyskuje znow po 1/12 wymiaru urlopu az do polowy 2008
    (lub wrecz do poczatku 2009) czy od razu 1.1.2007 przysluguje mu 20 dni za
    rok 2008 mozliwe do wykorzystania?

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2007-12-12 19:16:53
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał
    wiadomości news:fjpc9c$4ls$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > 2008 (lub wrecz do poczatku 2009) czy od razu 1.1.2007 przysluguje mu
    > 20 dni za rok 2008 mozliwe do wykorzystania?

    hm.. to były stare przepisy, przed 2004 rokiem ;)
    Teraz te pół roku przerobili na jeden miesiąc ;) ale mniej więcej zasady
    podobne.

  • 6. Data: 2007-12-13 20:22:09
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fjpbu9$8mn$1@node1.news.atman.pl, *Nikiel ;-)* wrote:
    > Użytkownik "darnok" d...@a...spam.ch

    > hm.. to były stare przepisy, przed 2004 rokiem ;)
    > Teraz te pół roku przerobili na jeden miesiąc ;) ale mniej więcej
    > zasady podobne.

    Chybasmy sie nie zrozumieli.

    sformuluje pytanie inaczej.

    Mowie o sytuacji terazniejszej.
    Dla przykladu zaczynam prace 01.06.2007 Pracuje caly czas w jednej firmie i
    dostaje co miesiac mozliwosci wziecia 1/12 urlopu.
    Czy teraz 01.01.2008 otrzymam od razu mozliwosc wziecaia calych 20 dni za
    2008 rok?
    A moze dopiero 01.06.2008 lub dopiero 01.01.2009 bede mial prawo
    wykorzystywac caly urlop od razu, a nie jak teraz 1/12 urlopu po
    przepracowanym miesiacu?

  • 7. Data: 2007-12-21 13:31:56
    Od: "Nikiel ;\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:fjs4bk$ocs$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > A moze dopiero 01.06.2008 lub dopiero 01.01.2009 bede mial prawo
    > wykorzystywac caly urlop od razu, a nie jak teraz 1/12 urlopu po

    Tak. Możesz już w styczniu wykorzystać ten urlop (całe 20 dni) o ile
    pracodawca ci udzieli.

    -oczywiście inaczej jest jakby umowa kończyła ci się w roku 2008. Wtedy masz
    proporcjonalnie 20/12*M (gdzie M to liczba miesięcy w których będzie
    trwał stosunek pracy). Czyli np. umowę masz do 15.06.2008 - to wtedy masz 10
    dni urlopu (już do wykorzystania w styczniu 2008).

    --
    Nikiel ;)

  • 8. Data: 2007-12-22 09:56:41
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fkgfbi$545$1@atlantis.news.tpi.pl, *Nikiel ;)* wrote:

    > Tak. Możesz już w styczniu wykorzystać ten urlop (całe 20 dni) o ile
    > pracodawca ci udzieli.

    Dziekuje swiatecznie za odpowiedz - bo juz zwatpilem, ze ten watek ci umknal
    i zaginal w potopie innych. :)