PracaGrupypl.praca.dyskusjePierwsza praca... › Re: Pierwsza praca...
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pierwsza praca...
    Date: Wed, 12 Dec 2007 17:59:10 +0100

    Użytkownik "Phyt0n" <1...@1...1pl> napisał w wiadomości
    news:fjog5q$nak$1@news.wp.pl...
    > Natalia Dąbrowska wrote a message concerning to following matters on
    > 2007-12-12 12:00:
    > 1) raczej nie dostaniesz calych 20 dni na poczatku roku, tylko za
    kazdy
    > przepracowany miesiac bedzie Ci przyslugiwala 1/12 wymiaru urlopu
    czyli
    > 1.667 dnia. chyba dopiero po roku dostajesz na poczatku roku juz
    pelne
    > 20 dni do wykorzystania, ale to tez zalezy raczej od firmy.

    W roku 2007 nie będzie miał prawa do urlopu, ale w roku 2008 dostanie od
    razu 20 dni. Bo nabędzie prawo do urlopu "kolejnego":

    Kodeks pracy:
    "Art. 153. § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem
    każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego
    mu po przepracowaniu roku.
    § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym. "

    > 2) na logike biorac jesli juz pracowalas, to teraz nie bedzie twoja
    > pierwsza praca i pod ten program nie bedziesz podlegac.

    Liczy się pierwszy rok kalendarzowy pracy. Czyli nadal będzie to twoja
    pierwsza praca, gdyż prawo do "kolejnego urlopu" nabędziesz dopiero
    1.1.2008 ;)
    I jeszcze jedno, jak np. na początku roku pracowałaś 6,5 miesiąca, to w
    tej drugiej pracy (od października) otrzymasz urlop (1,667 dnia) już po
    0,5 miesiąca.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)