PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dopłaty za dojazdy do pracy

  • 1. Data: 2007-12-11 22:56:43
    Temat: Dopłaty za dojazdy do pracy
    Od: feiran <f...@w...pl>

    Witam.
    Pracuję poza miejscem zamieszkania ( w innym mieście - odległość ok 30
    km ).
    Czy za dojazdy do pracy przysługują mi jakieś ulgi-dopłaty?

  • 2. Data: 2007-12-12 06:08:43
    Temat: Re: Dopłaty za dojazdy do pracy
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    feiran pisze:
    > Witam.
    > Pracuję poza miejscem zamieszkania ( w innym mieście - odległość ok 30
    > km ).
    > Czy za dojazdy do pracy przysługują mi jakieś ulgi-dopłaty?

    Pomyśl: gdyby istniały taki dopłaty i były zależne np: od odległości to
    ja bym mieszkał w np: Krakowie. Kto by mi udowodnił że tam nie mieszkam.
    Co innego adres zameldowania ale to w miarę możliwości zameldowałbym sie
    u jakieś cioci nad morzem lub w górach. Okazało by się że nikt nie
    mieszka tam gdzie pracuje.
    Ale może o czymś nie wiem? Wiem na pewno że jak Ci pracodawca
    zasponsoruje to masz ale to dobra wola pracodawcy.

    Z tytułu dojazdów z innej miejscowości do pracy możesz zwiększyć sobie
    koszty uzyskania przychodu, co spowoduje kilka złoty więcej miesięcznie
    do wypłaty (o ile już tego nie masz).

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2007-12-12 07:57:12
    Od: feiran <f...@w...pl>

    On 12 Gru, 07:08, Marcin <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Z tytułu dojazdów z innej miejscowości do pracy możesz zwiększyć sobie
    > koszty uzyskania przychodu, co spowoduje kilka złoty więcej miesięcznie

    Ale podobno niektóre Biura Pracy realizują takie dopłaty.....

  • 4. Data: 2007-12-12 08:30:03
    Od: "tumek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "feiran" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Witam.
    Pracuję poza miejscem zamieszkania ( w innym mieście - odległość ok 30
    km ).
    Czy za dojazdy do pracy przysługują mi jakieś ulgi-dopłaty?

    dopytaj sie w ksiegowosci , wiem ze taki przepis istnieje - ja np wiecej
    dostaje ( ale i tak to chyba jakies marne kilka zlotych) za to ze mieszkam w
    miescie X a pracuje w miescie obok - odleglosc w km nie gra tu roli. Jak
    mieszkalem w miesjcu-miescie prowadzenia dzialalnosci mojej firmy to nie
    dostawalem za to kaski - ksiegowa bedzie to wiedziala bo to prawdopodobnie z
    automatu dziala. Ale dokladnie nie wiem

  • 5. Data: 2007-12-12 11:21:52
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    feiran wrote a message concerning to following matters on 2007-12-12 08:57:

    > Ale podobno niektóre Biura Pracy realizują takie dopłaty.....

    u nas firma praktykuje podniesienie kosztow uzyskania dochodu do maksymalnego
    poziomu, co potem odbija sie na podatku - dostajesz wiekszy zwrot.

    o doplatach raczej nie slyszalem, chyba ze sie dogadasz w jakis sposob z pracodawca.
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 6. Data: 2007-12-13 16:37:14
    Od: "fafik" <f...@o...pl>

    Użytkownik "feiran" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    Ale podobno niektóre Biura Pracy realizują takie dopłaty.....

    tak- realizują,
    Art. 45. 1. Starosta może dokonywać z Funduszu Pracy przez okres do 12
    miesięcy zwrotu kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania i powrotu do
    miejsca zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, odbywania u pracodawcy
    stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenia lub odbywania
    zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego osobie, która spełnia łącznie
    następujące warunki:

    1) na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy podjęła zatrudnienie
    lub inną pracę zarobkową, przygotowanie zawodowe w miejscu pracy, szkolenie,
    staż lub została skierowana na zajęcia z zakresu poradnictwa zawodowego poza
    miejscem zamieszkania;

    2) uzyskuje wynagrodzenie w wysokości nieprzekraczającej 200 % minimalnego
    wynagrodzenia za pracę.