PracaGrupypl.praca.dyskusje › Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie

  • 71. Data: 2007-07-04 10:36:40
    Temat: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Do okienka? Kwitek? Tydzien? Polska naprawde ludziom zaniza wymagania.

    :) :P
    Jestem realista. Tyle jest akceptowalne. Mniej juz nie. To moje minimum.

    > A jak z czyms takim: wchodzisz na Internet, wypelniasz formularz (<20
    > min), wyswietla Ci sie dokument, ktory drukujesz, podpisujesz i wysylasz
    > faksem, w ciagu godziny (na stronie przepraszaja, ze w czasie duzego
    > ruchu moze byc troche dluzej) dostajesz faksem potwierdzenie ze
    > wszystkimi potrzebnymi numerkami i masz DG. Gdzies tam po drodze placisz
    > karta kredytowa albo przelewem z konta internetowego troche mniej, niz
    > kosztuje szesciopak piwa.

    OK. To technikalia mozliwe do realizacji.

    > Potem nie placisz zadnych oplat, ktore nie sa zalezne od zysku, czytaj:
    > zadnych ZUSow. Przychody minus koszty dodawane sa do Twojego dochodu
    > osobistego i opodatkowane w tej samej skali, nie musisz miec nawet
    > osobnego konta.
    A to dowod ze w NZ nie bylo komunizmu. I nie ma. I go nie znaja. Podoba mi sie:)
    W polsce takie cos jest mozliwe ale tylko dzieki charyzmatycznemu wladcy.

    > Zeznania podatkowe tez skladasz przez Internet. A raczej
    > jest to jedno zeznanie, bo dochody z zatrudnienia (jesli dotyczy) i DG
    > deklarujesz na tym samym formularzu.
    >
    > Tak to sie odbywa w kraju bedacym na pierwszym miejscu rankingu krajow
    > najbardziej przyjaznych dla malego biznesu:
    > http://money.cnn.com/magazines/fsb/fsb_archive/2007/
    06/01/100049637/index.htm

    A w australii jest podobnie?

    PS. Znowu poglebiasz swoj wizerunek kompetentnej we wszystkim :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 72. Data: 2007-07-04 11:05:13
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > Ano jest. Ale tak wlasnie powinno byc.
    > Zyjemy "na skroty" nie mamy czasu badac czy ktos jest kompetentny robiac mu
    > przed powierzeniem sprawy jakies testy. Najczesciej patrzymy na ubior,
    > wyposazenie firmy, ulotke reklamowa i na tej podstawie dokonujemy decyzji.
    > W twoim przypadku mamy do czynienia z odslonieciem sie bardzo glebokim.

    Co do tego, ze "tak powinno byc" to mam watpliwosci.

    Sa takie zawody czy branze, w ktorych zdolnosc komunikacji i
    autoprezentacji jest istotna czescia kompetencji. Ale sa takie, w
    ktorych nie jest i brak tej zdolnosci u osob posiadajacych te wlasciwe
    kompetencje moze powodowac dobor, ktory nie jest optymalny, co jest ze
    szkoda dla calej gospodarki - niewykorzystany potencjal. W bardziej
    doswiadczonych w gospodarce rynkowej krajach rekrutanci ucza sie tego, o
    czym wspominal Maciek: zeby odfiltrowac nie zwiazane z kluczowymi
    kompetencjami na dane stanowisko cechy.

    A w Polsce to najbardziej mnie denerwowal w tej dziedzinie fakt, ze
    zdolnosci komunikacyjne tworza duze nierownosci przy kontaktach z
    panstwem. W prywatnych firmach ludzie moga zatrudnic kogos za to, ze go
    lubia i choc mozna skomentowac negatywne skutki tego w szerszej skali,
    to zabronic nie mozna ani nie nalezy. Ale panstwo powinno traktowac
    obywateli rowno, a zapewniam Cie, ze obserwowalam wielokrotnie radykalne
    roznice w traktowaniu petenta, kierowcy zlapanego na przekroczeniu
    dozwolonej szybkosci czy pacjenta w panstwowej sluzbie zdrowia w
    zaleznosci od tego, jak bardzo byl sympatyczny, wygadany, okazujacy
    szacunek itp. Ja bylam w grupie uprzywilejowanej, ale zjawisko budzilo
    we mnie bunt, bo dobrze zdaje sobie sprawe z tego, ze w normalnych
    krajach podstawa urzedniczego profesjonalizmu jest brak dyskryminacji na
    podstawie jakichkolwiek czynnikow nie zwiazanych z meritum zalatwianej
    sprawy. I wlasnie tak byc powinno.

    > Trzeba ci bedzie zamknac stronke. Usunac adres email. I bedzie pozamiatane.
    > Jak to mowia: albo rybki albo akwarium...

    Chcialam kilka razy, ale szkoda wlozonego czasu i fajnych znajomosci,
    ktore sie czasami w ten sposob wylapuje.

    Zeby pozostac przy temacie komunikacji, to jako ciekawostka:
    http://nz.pasnik.pl/komunikacja.html

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 73. Data: 2007-07-05 11:11:14
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > A to dowod ze w NZ nie bylo komunizmu. I nie ma. I go nie znaja. Podoba mi sie:)
    > W polsce takie cos jest mozliwe ale tylko dzieki charyzmatycznemu wladcy.

    Nie. Do zmiany mentalnosci spoleczenstwa charyzmatyczny wladca nie
    wystarczy.

    Historia prawdziwa: mieszkala sobie w domku wraz z rodzina (w NZ)
    kobieta podlaczona do aparatu tlenowego. Nie zaplacony rachunek za prad
    (sto kilkadziesiat dolarow) spowodowal wizyte pracownika firmy
    energetycznej, ktory prad odlaczyl mimo tego, ze rodzina wyjasnila
    kwestie aparatu. Po dwoch godzinach kobieta zmarla. Sprawa trafila
    oczywiscie na czolowki gazet.

    Firma stanela murem za pracownikiem, oglaszajac, ze wedle nich nie
    popelnil bledu i nie ma podstaw do jakichkolwiek sankcji.

    Badanie opinii publicznej wykazalo, ze ponad 60% uwaza, ze winna smierci
    byla rodzina. Na rzad jako winny wskazalo kilka procent, reszta uwazala,
    ze winna jest firma.

    W Polsce bylaby olbrzymia wiekszosc wskazan na firme, w drugiej
    kolejnosci na rzad, wskazania na rodzine szacuje na ponizej 5%.

    Zanim ktos sie oburzy, to argumenty w dyskusji padaly takie: 1) nie
    zadzwonili po karetke zaraz po odlaczeniu - zabraliby ja z aparatem lub
    bez do szpitala (bezplatny) i uratowali 2) rodzina, zamiast negocjowac z
    firma splate, zasadniczo unikala kontaktu z wierzycielem i ignorowala
    kolejne ostrzezenia. Wyrok opinii publicznej brzmial: zabila ja ich
    niezaradnosc, firma robila to, co bylo przewidywalne i zrozumiale.

    Dodatkowo wskazywano na wiekszosciowy udzial panstwa w firmie jako
    przyczyne tragedii. Prywatna firma myslalaby bardziej w kategoriach
    zysku i nie ryzykowalaby zlego PRu dla stu kilkudziesieciu dolarow.

    Przepasc mentalna i tyle.

    > A w australii jest podobnie?

    Nie wiem o Australii nic poza tym, ze tez jest wysoko w tym rankingu,
    odsylam do Googla po szczegoly nt. zakladania tam firmy i podatkow.

    Generalnie oba kraje sa specyficzne ze wzgledu na sposob ich
    zaludnienia. Kolonia karna, planowe zaludnianie przez przesiedlanie
    chetnych z Europy - w czasach, gdy oznaczalo to kilkumiesieczna podroz
    statkiem w nieznane, bez Internetu, telefonu i innych zrodel informacji
    o tym, jak jest w miejscu docelowym. Na taka podroz decydowali sie
    ludzie polegajacy na sobie, o duzej sklonnosci do ryzyka, pragnacy
    osiagnac cos wiecej (o ile w Europie byla wtedy dosc sztywna struktura
    klasowa, to na nowym miejscu, gdzie wszyscy zaczynali mniej wiecej od
    zera, mozna bylo latwiej dorobic sie pozycji spolecznej). Wartosci i
    postawy przechodza z pokolenia na pokolenie.

    W przypadku Polski zabory, II wojna i okupacja, a potem komunizm bardzo
    przetrzebily inteligencje i grupy przedsiebiorcze. Hitlerowcy i Sowieci
    z rozmyslem fizycznie likwidowali elity, zabory i komuna sklonily z
    kolei wiele wyrozniajacych sie jednostek do emigracji lub zniszczyly
    czesc pozytywnych postaw czy kompetencji nie pozwalajac na ich
    realizacje. O ile Australia i NZ to dosc skrajny przyklad panstw, w
    ktorych wiekszosc spoleczenstwa zgodzilaby sie z wiekszoscia tego, co
    mowi JKM (odejmujac agentow i religie), to Polska jest dosyc bliska
    drugiej skrajnosci - nadmiaru postaw roszczeniowych plus wywyzszanie
    cierpietnictwa.

    ZUSy, biurokracja i cala reszta, na ktora narzekamy, sa przeszkodami,
    ale nie przesadzajmy: nie jest tak zle jak w niektorych miejscach.
    Biznes sie w Polsce prowadzic da, wymaga to troche wiecej walki i stresu
    niz w krajach z pierwszych miejsc tamtej listy. Mam silne wrazenie, ze
    gdyby przesiedlic grupe ludnosci z tych nasyconych przedsiebiorczymi
    postawami narodow w polskie warunki, to mimo wszystkich przeszkod wiecej
    by zalozylo firmy i wiecej by wytrwalo niz grupa statystycznych Polakow.
    I to jest znacznie wiekszy problem niz nasze ZUSy.

    Przepraszam za dlugosc postu :)

    I.

  • 74. Data: 2007-07-05 20:10:52
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Nie. Do zmiany mentalnosci spoleczenstwa charyzmatyczny wladca nie
    > wystarczy.

    Nie napisalem ze wystarczy:)
    Nie widze innej drogi niz taka osoba u wladzy aby odkrecic te durnoty jakie
    dzieja sie w polsce.
    Ta osoba plus kilka innych czynnikow moga spowodowac poprawe sytuacji. Jednak
    wydaje mi sie ze same czynniki czy inna "samosc" poprawy nie spowoduje.

> [...]
    >
    > Zanim ktos sie oburzy, to argumenty w dyskusji padaly takie: 1) nie
    > zadzwonili po karetke zaraz po odlaczeniu - zabraliby ja z aparatem lub
    No ale to wina pracownika bo albo nie powiadomil zwierzchnika albo nie
    zadzwonil? No chyba ze powiadomil.

> [...]
    > kolejne ostrzezenia. Wyrok opinii publicznej brzmial: zabila ja ich
    > niezaradnosc, firma robila to, co bylo przewidywalne i zrozumiale.

    Milo takie rzeczy czytac. W sensie takim ze jeszcze rozsadek w ludziach nia zaginal.

> [...]
    > przyczyne tragedii. Prywatna firma myslalaby bardziej w kategoriach
    > zysku i nie ryzykowalaby zlego PRu dla stu kilkudziesieciu dolarow.

    Miedzy nami i nimi? Jesli tak to zgadzam sie.

> [...]
    > kolei wiele wyrozniajacych sie jednostek do emigracji lub zniszczyly
    > czesc pozytywnych postaw czy kompetencji nie pozwalajac na ich
    No ale na poczatki lat 90-tych mielismy mase handlu na lozkach polowych
    wynajmowanie "szczek", masa ludzi wtedy siegnela po swoje. Tak zle z nami jako
    spoleczenstwem nie ma.

    To nasze elyty sa tak durne ze konserwuja takie postawy obiecujac cudze
    pieniadze dla tych biedniejszych.

> [...]
    > mowi JKM (odejmujac agentow i religie), to Polska jest dosyc bliska
    > drugiej skrajnosci - nadmiaru postaw roszczeniowych plus wywyzszanie
    Heh :) tez Go czytam i znajduje coraz wiecej potwierdzen z innych zrodel tego co
    glosi JKM. Co do agentow to wiem co twierdzi ale co takiego dziwnego twierdzi na
    temat religii?

> [...]
    > by zalozylo firmy i wiecej by wytrwalo niz grupa statystycznych Polakow.
    > I to jest znacznie wiekszy problem niz nasze ZUSy.

    No nie wiem. Na pierwszy rzut oka masz racje. Ale biorac pod uwage to co piszesz
    w drugim poscie (tym o nierowmym traktowaniu ludzi przez urzednikow) i to ze
    taki australijczyk nie wie co to domiar tojednak pozwole sie z toba nie zgodzic.
    Albo przynajmniej umniejszyc twoje silne wrazenie.

    > Przepraszam za dlugosc postu :)

    A to komus szkodzi? Zobacz jak sobie klepiemy z Mackiem.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 75. Data: 2007-07-05 20:23:27
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > lubia i choc mozna skomentowac negatywne skutki tego w szerszej skali,
    > to zabronic nie mozna ani nie nalezy. Ale panstwo powinno traktowac
    To nie oznacza ze tak samo.

> [...]
    > dozwolonej szybkosci czy pacjenta w panstwowej sluzbie zdrowia w
    > zaleznosci od tego, jak bardzo byl sympatyczny, wygadany, okazujacy
    No ale to na tym polega. Jesli mamy kierowce ktory butnie twierdzi ze nie
    przekroczy predkosci albo ze musi albo costam i takiego ktory stwierdza ze
    owszem zdazylo mu sie ale jeszcze nigdy wypadku nie mial mandatu tez nie a
    przekroczenie predkosci bylo nieznaczne to ukarala bys ich tak samo?

    Tak, wiem, dalem przyklad tendencyjny ale to dlatego ze jestem czuly na
    generalizacje.

    Tez jestem za tym zeby kazdy byl traktowany jednakowo. Ale to sie uda tylko
    wtedy gdy prawo bedzie jednoznaczne a wsrod ludzi bedzie to postrzegane jako
    konkretnie sformulowane zakazy, nakazy itp.

    Np. Nie wolno posiadac nielegalnie zakupionych danych i programow na plytach cd.
    Kropka. Zaden dozwolony uzytek, zadne kopiowanie. Tak jak nie wolno miec
    narkotykow tak nie wolno by bylo miec mp3 bez legalnej plyty cd.
    Tak nie wolno miec windowsa od kolegi.

    Ale to sie nie uda bo ta branza ma wiele wspolnego z branza narkotykowa i
    zachowaniami dilerow. :)

> [...]
    > krajach podstawa urzedniczego profesjonalizmu jest brak dyskryminacji na
    > podstawie jakichkolwiek czynnikow nie zwiazanych z meritum zalatwianej

    Ano.

    > Chcialam kilka razy, ale szkoda wlozonego czasu i fajnych znajomosci,
    > ktore sie czasami w ten sposob wylapuje.

    No widzisz czyli jednak wychodzisz na plus :)

    > Zeby pozostac przy temacie komunikacji, to jako ciekawostka:
    > http://nz.pasnik.pl/komunikacja.html

    Wiem czytam:) i kilku znajomych tez i znalezli cie przez te grupe :).

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 76. Data: 2007-07-05 21:42:42
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Any User pisze:
    > Co do tej montowni - nie znali widocznie sposobów naprawdę skutecznego
    > zmuszenia ludzi do pracy. Nie chwaląc się, ja takie sposoby znam i cały
    > czas staram się doskonalić.

    Czy ktoś pamięta jeszcze Jacka vel. Experta?

    > Niezależnie od tego, wolę się na kilka najbliższych lat poświęcić
    > projektowi (...) który (mam
    > nadzieję) zrewolucjonizuje

    Brak seksu robi z czasem większe dziury w mózgu niż wąchanie kleju ;)
    podobno ^^

    P.

  • 77. Data: 2007-07-06 11:30:23
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > No ale to wina pracownika bo albo nie powiadomil zwierzchnika albo nie
    > zadzwonil? No chyba ze powiadomil.

    Zadaniem pracownika nie bylo dzwonic po karetke, tylko odlaczyc prad. Do
    zwierzchnikow zdaje sie nie zadzwonil. Przy takich rzeczach jak
    odlaczanie pradu mnostwo gospodarstw domowych opowiada lzawe historie i
    prosi, zeby nie odlaczac. Poniewaz w momencie, gdy on przychodzi, firma
    wyczerpala juz wszystkie mozliwosci negocjacji, jego zadaniem nie jest
    negocjowac, tylko wykonac zadanie.

    > Heh :) tez Go czytam i znajduje coraz wiecej potwierdzen z innych zrodel tego co
    > glosi JKM. Co do agentow to wiem co twierdzi ale co takiego dziwnego twierdzi na
    > temat religii?

    Czyni z niej wazny element swoich publicznie gloszonych pogladow i to w
    wersji dosc skrajnej z mocnymi sympatiami tradycjonalistycznymi,
    regularnie gromiac tych, ktorzy maja nie akceptowany przez niego
    swiatopoglad lub styl zycia nie zwiazany ze sfera gospodarcza.
    Politycznie jest to dla niego dosyc samobojcze, poniewaz wsrod grup
    zlosliwie traktowanych przez JKM, jak wyemancypowane kobiety, ateisci
    czy antyklerykalowie itp. czy po prostu wsrod obojetnych religijnie
    wielkomiejskich yuppie stroniacych od fanatyzmu jest masa ludzi o
    zblizonych do niego pogladach gospodarczych, jednak nie popra go, bo
    slusznie czuja sie obrazeni. Dodatkowo sprawil, ze jego poglady
    gospodarcze - ktore w niektorych krajach naleza do politycznego
    mainstreamu - sa powszechnie kojarzone z kabaretem, ktory odstawia i
    dlatego niektorzy nawet nie sa sklonni sie nad nimi zastanowic, bo
    kojarza je z jego osoba.

    Ja osobiscie lubie lacine (ktorej sie uczylam z wlasnej inicjatywy) i
    tradycjonalistow (moj lubiony watek na ich forum:
    http://forum.krzyz.diw.pl/index.php?topic=430.0 ), ale uwazam agresywne
    i ostentacyjne gloszenie swoich pogladow religijnych w miejscach czy
    sferach dzialalnosci z tym nie zwiazanych za buractwo i brak szacunku do
    ludzi. A kiedy rozmawiam o gospodarce, to pozagospodarcze poglady
    rozmowcy mnie nie obchodza.

    Co do kabaretu, to JKM i jego monarchisci i inne sympatyzujace z nim
    kanapy maja mase kabaretowych zachowan. Jednym z nich jest pisanie
    zaimkow osobowych z wielkiej litery(Jego, Jej, Jemu itp.), w polskiej
    ortografii zarezerwowane dla Boga i tytulow rodzin krolewskich oraz
    dostojnikow koscielnych i naukowych (Jego Krolewska Mosc, Jego
    Eminencja, Jego Magnificencja). Inne to uporczywe zwracanie sie per Pan,
    Pani w miejscach Internetu, gdzie powszechnie przyjete jest zwracanie
    sie przez "Ty". W ich wlasnym gronie wzajemne wyrazanie niebotycznego
    szacunku poprzez nadmiernie wyrafinowana mowe i tytulowanie potrafi
    przybrac absurdalne formy, widzialam. Tak wielka potrzeba
    dowartosciowania (zaspokajana dosc prymitywna metoda) wydaje mi sie
    objawem problemow osobowosciowych.

> [...]
    > taki australijczyk nie wie co to domiar tojednak pozwole sie z toba nie zgodzic.
    > Albo przynajmniej umniejszyc twoje silne wrazenie.

    Nie wiem, jak z Australijczykami, bo nie interesowalam sie tym krajem
    poza powierzchownymi wiadomosciami politycznymi (fauna i problemy z woda
    wykluczaja ten kraj z moich jakichkolwiek planow), ale byl Kiwi, ktory
    ozenil sie z Polka, pojechal do Polski i prowadzi biznes i historie
    rzucania mu klod pod nogi i swojej walki opisal tak, jak Europejczyk by
    opisywal przedzieranie sie przez afrykanski busz. Nawet do polskiej
    prasy sie to dostalo, bodajze Duzy Format, ale dawno. Jest roznica w
    uporze.

    Dygresja: swoja droga to te tutejsze postawy maja swoje przegiecia.
    Ostatnio najwieksza gazeta opublikowala artykul
    zdrowotno-propagandowo-edukacyjny, zeby odejsc od przekonania, ze -
    uwaga - ogrzewanie domu zima jest oznaka slabosci - poniewaz dzieci po
    zyciu w zimnym i wilgotnym pomieszczeniu maja potem choroby ukladu
    oddechowego i zeby odrzucic te szkodliwa postawe i grzac (tutejsze domy
    sa budowane bez ogrzewania).

    > A to komus szkodzi? Zobacz jak sobie klepiemy z Mackiem.

    W sumie jak sobie przypomne ilosc off-topikow informatycznych, to
    rzeczywiscie nie powinnam sie przejmowac :D

    I.

  • 78. Data: 2007-07-06 11:39:56
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lukasz Sczygiel wrote:

> [...]
    > owszem zdazylo mu sie ale jeszcze nigdy wypadku nie mial mandatu tez nie a
    > przekroczenie predkosci bylo nieznaczne to ukarala bys ich tak samo?

    Kazdy by dostal mandat. W praworzadnych krajach, jesli przekroczysz
    predkosc, dostajesz mandat niezaleznie od tego, jak mily czy niemily
    jestes. Taki sam. W Polsce, w przypadku drogowki, dobre umiejetnosci
    komunikacyjne w przypadku drobniejszych wykroczen zapewniaja daleko
    posunieta bezkarnosc.

    I.

  • 79. Data: 2007-07-07 19:22:46
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Kazdy by dostal mandat. W praworzadnych krajach, jesli przekroczysz
    > predkosc, dostajesz mandat niezaleznie od tego, jak mily czy niemily
    > jestes. Taki sam.
    Popieram.

    > W Polsce, w przypadku drogowki, dobre umiejetnosci
    > komunikacyjne w przypadku drobniejszych wykroczen zapewniaja daleko
    > posunieta bezkarnosc.

    I tu tez sie zgadzam ale nie w pelni.
    Jesli mam do czynienia z ustalonymi regulami i sa one jasne to oczywiscie ze
    nalezy traktowac wszystkich rowno.
    Jednak u nas na drogach nie ma tak ustalonych regul. Znaki i ograniczenia
    nastawiane byle jak i przez byle kogo. Dlatego dopuszczam aby przekroczenia o
    5-10% byly traktowane poblazliwie. Oraz nie podoba mi sie ze policja czai sie
    lapiac kierowcow tam gdzie ograniczenia sa ustawione zle.

    Sam przestrzegam przepisow i mandat mam tylko jeden z mojej winy. Ale nie podoba
    mi sie ze ustala sie mgliste zasady i wymaga ich przestrzegania.
    Dlugo by trzeba wyjasniac dlaczego ale niestety nasza polska rzeczywistosc jest
    taka pokrecona...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 80. Data: 2007-07-07 19:55:26
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > prosi, zeby nie odlaczac. Poniewaz w momencie, gdy on przychodzi, firma
    > wyczerpala juz wszystkie mozliwosci negocjacji, jego zadaniem nie jest

    No to przylaczam sie do tych ktorzy twierdza ze rodzina jest winna. Jednak
    rozsadek mowi ze pracownik powinien takie cos zglosic zwierzchnikowi.
    Tego nie ucza w "rozwinietym swiecie"? Ze jak stajesz w obliczu czegos
    niestandardowego, co moze byc wazne to trzeba przekazac wyzej - "madrzejszemu"?

> [...]
    > regularnie gromiac tych, ktorzy maja nie akceptowany przez niego
    > swiatopoglad lub styl zycia nie zwiazany ze sfera gospodarcza.
    Oj, chyba przesadzasz albo czytalas cos co mi umknelo. Religia jest wazna.
    Religia ma duzy, wielki wplyw na gospodarke, spoleczenstwo itp.

> [...]
    > wielkomiejskich yuppie stroniacych od fanatyzmu jest masa ludzi o
    > zblizonych do niego pogladach gospodarczych, jednak nie popra go, bo
    Z tym sie moge zgodzi ale nie rozumiem :) tych ludzi. Z tych tekstow ktore
    czytalem nie wynika ze np. emancypacja jest zla. Z nich wynika ze oczekiwanie
    czegos co sie nie nalezy lub jest niezdrowe jest zle.
    JKM pisze dosyc jasno wiec nie czuje potrzeby go tlumaczyc ale jesli
    wyemancypowana kobieta czuje sie obrazona przez JKM-a to wydaje mi sie ze nie
    czyta ze zrozumieniem.

> [...]
    > mainstreamu - sa powszechnie kojarzone z kabaretem, ktory odstawia i
    > dlatego niektorzy nawet nie sa sklonni sie nad nimi zastanowic, bo

    Ano tak tez to widza moi znajomi. Jesli mowie im co i jak to kiwaja glowami i
    przyznaja racje kiedy mowie ze to JKM tak prawi to dziwia sie jak dzieci.
    "-Ten dziwak?"

    > Ja osobiscie lubie lacine (ktorej sie uczylam z wlasnej inicjatywy) i
    > tradycjonalistow (moj lubiony watek na ich forum:
    > http://forum.krzyz.diw.pl/index.php?topic=430.0 ),
    Nie rozumiem polaczenia laciny, tego watku ktory podalas, JKM i jego podejscia
    do religii.
    Watek przeczytalem ale filmow nie obejzalem bo mam slabe lacze...

> [...]
    > sferach dzialalnosci z tym nie zwiazanych za buractwo i brak szacunku do
    > ludzi. A kiedy rozmawiam o gospodarce, to pozagospodarcze poglady

    I to jest moim zdaniem blad. Nie mozna oddzielic religii od gospodarki.
    Jest tak dlatego ze ludzi gleboko wierzacych albo zachowujacych sie tak jakby
    wierzyli jest tak duzo ze jest to znaczace dla gospodarki.
    Zycie jest ksztaltowane przez wiare i religie. A gospodarka jest ksztaltowana
    przez zycie. To sie splata w wielu miejscach.
    Niedziele a praca.
    Jedzenie wieprzowiny.
    Traktowanie wolowiny i malp.
    Traktowanie dzieci, kobiet, meza.
    To wszystko ma duzy wplyw na gospodarki. Nie zawsze bezposredni lub latwo
    wykrywalny ale wplyw jest i moim zdaniem duzy.
    Glupi przyklad:
    Podejscie chrzescijansko-katolickie: "wszyscy pomagajmy biednym"
    Podejscie chrzescijansko-protestanckie: "nie miejmy biednych".

> [...]
    > ortografii zarezerwowane dla Boga i tytulow rodzin krolewskich oraz
    > dostojnikow koscielnych i naukowych (Jego Krolewska Mosc, Jego
    Nieszkodliwe. Jezyk jest zywy ma pewne zasady ale sluzy ludziom a nie odwrotnie.
    Jesli jest to razace, mylace, uwlaczajace to masa ludzka spowoduje ze to zaginie...

    > Inne to uporczywe zwracanie sie per Pan,
    > Pani w miejscach Internetu, gdzie powszechnie przyjete jest zwracanie
    > sie przez "Ty".
    Tutaj zas mnie osobiscie razi ze wszyscy sa na "Ty". Ja nie ma na to ochoty ale
    to toleruje bo mnie to nie boli. Ale jak dostaje maila od kogos i ten ktos wali
    do mnie per ty mimo ze nigdy z nim nie korespondowalem i go nie znam to mam
    ochote na olanie takiego osobnika. Nie robie tego zazwyczaj ale zdaza mi sie.
    "Tykanie" sie na grupach, forach akceptuje jako zwyczaj miejscowy a nie globalny.

> [...]
    > przybrac absurdalne formy, widzialam. Tak wielka potrzeba
    > dowartosciowania (zaspokajana dosc prymitywna metoda) wydaje mi sie

    Tutaj pewnie powiedzial by wiecej Maciek ale ja to odbieram inaczej.
    Dla mnie jest to sposob zwrocenia uwagi ze nie jestesmy jednakowi.
    Taki zart "jestes unikalny jak 6 miliardow innych".
    Nie jestesmy identyczni - to latwo zaakceptowac.
    Nie jestesmy (i tu sie naraze) tyle samo warci.
    Wartosci nie wyrazam przez pozycje spoleczna ale przez (brak mi slowa)
    "pozytecznosc" dla innych. Zwykly stolarz czy mechanik moze byc wiecej wart niz
    profesor czy minister mimo ze ma znacznie mniejsze znaczenie w skali np. kraju.

    Heh. Kazdy kraj ma swoje dziwnosci :).

    --
    Lukasz Sczygiel