PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pułapki łącznego zatrudnienia na dwóch umowach - o pracę i o dzieło

  • 1. Data: 2007-06-12 18:05:07
    Temat: Pułapki łącznego zatrudnienia na dwóch umowach - o pracę i o dzieło
    Od: Marian <spam777_NO_@_SPAM_.wp.pl>

    Witam

    Firma proponuje zatrudnienie na dwóch umowach:
    - o pracę na minimalną kwotę
    - o dzieło na większą kwotę
    (praktycznie są to dwie oddzielne firmy, więc przy umowie o dzieło nie
    ma składek). Alternatywą jest założenie własnej działalności gospodarczej.

    Z wad takiego zatrudnienia (w porównaniu do klasycznej umowy o pracę)
    dostrzegam:
    - konieczność własnego dbania o składki emerytalne (ZUS jeżeli w niego
    wierzymy albo inwestowania tej kwoty jakoś inaczej),
    - potencjalne problemy przy wypłacie pieniędzy z ostatniej umowy o
    dzieło w przypadku odejścia z firmy "w niezgodzie",
    - niska potencjalna renta (bo ubezpieczenie rentowe jest od umowy o pracę)
    - problem ze zdolnością kredytową.

    Mógłbym prosić o podpowiedzenie, o czym jeszcze zapomniałem?

    Marian

  • 2. Data: 2007-06-12 19:06:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Marian napisał(a):
    > Firma proponuje zatrudnienie na dwóch umowach:
    > - o pracę na minimalną kwotę
    > - o dzieło na większą kwotę
    > Mógłbym prosić o podpowiedzenie, o czym jeszcze zapomniałem?

    Glodowa pensja w przypadku choroby i urlopu
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-06-12 22:01:47
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>

    > Mógłbym prosić o podpowiedzenie, o czym jeszcze zapomniałem?

    O tym że jeżeli praca ma lub ma mieć charakter etatu, to jest to do dupy
    pracodawca który chce Cię oszukać i ja osobiście radziłbym wszystkim trzymać
    się od takiego chłamu z daleka. Może wtedy takie cwaniactwo wymrze śmiercią
    naturalną.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-06-14 17:22:06
    Od: Marian <spam777_NO_@_SPAM_.wp.pl>

    badzio wrote:

    > Glodowa pensja w przypadku choroby i urlopu

    Dzięki za odpowiedź. Na szczęście firma deklaruje, że płaci 80% za
    zwolnienia i 100% za urlopy (z pełnej kwoty). Co prawda jest to umowa
    ustna, ale zawsze.

    Marian