PracaGrupypl.praca.dyskusjeParametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie › Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Date: 5 Jul 2007 22:23:27 +0200

    > Lukasz Sczygiel wrote:
    >
    > A w Polsce to najbardziej mnie denerwowal w tej dziedzinie fakt, ze
    > zdolnosci komunikacyjne tworza duze nierownosci przy kontaktach z
    > panstwem. W prywatnych firmach ludzie moga zatrudnic kogos za to, ze go
    > lubia i choc mozna skomentowac negatywne skutki tego w szerszej skali,
    > to zabronic nie mozna ani nie nalezy. Ale panstwo powinno traktowac
    > obywateli rowno,
    To nie oznacza ze tak samo.

    > a zapewniam Cie, ze obserwowalam wielokrotnie radykalne
    > roznice w traktowaniu petenta, kierowcy zlapanego na przekroczeniu
    > dozwolonej szybkosci czy pacjenta w panstwowej sluzbie zdrowia w
    > zaleznosci od tego, jak bardzo byl sympatyczny, wygadany, okazujacy
    > szacunek itp.
    No ale to na tym polega. Jesli mamy kierowce ktory butnie twierdzi ze nie
    przekroczy predkosci albo ze musi albo costam i takiego ktory stwierdza ze
    owszem zdazylo mu sie ale jeszcze nigdy wypadku nie mial mandatu tez nie a
    przekroczenie predkosci bylo nieznaczne to ukarala bys ich tak samo?

    Tak, wiem, dalem przyklad tendencyjny ale to dlatego ze jestem czuly na
    generalizacje.

    Tez jestem za tym zeby kazdy byl traktowany jednakowo. Ale to sie uda tylko
    wtedy gdy prawo bedzie jednoznaczne a wsrod ludzi bedzie to postrzegane jako
    konkretnie sformulowane zakazy, nakazy itp.

    Np. Nie wolno posiadac nielegalnie zakupionych danych i programow na plytach cd.
    Kropka. Zaden dozwolony uzytek, zadne kopiowanie. Tak jak nie wolno miec
    narkotykow tak nie wolno by bylo miec mp3 bez legalnej plyty cd.
    Tak nie wolno miec windowsa od kolegi.

    Ale to sie nie uda bo ta branza ma wiele wspolnego z branza narkotykowa i
    zachowaniami dilerow. :)

    > Ja bylam w grupie uprzywilejowanej, ale zjawisko budzilo
    > we mnie bunt, bo dobrze zdaje sobie sprawe z tego, ze w normalnych
    > krajach podstawa urzedniczego profesjonalizmu jest brak dyskryminacji na
    > podstawie jakichkolwiek czynnikow nie zwiazanych z meritum zalatwianej
    > sprawy. I wlasnie tak byc powinno.

    Ano.

    > Chcialam kilka razy, ale szkoda wlozonego czasu i fajnych znajomosci,
    > ktore sie czasami w ten sposob wylapuje.

    No widzisz czyli jednak wychodzisz na plus :)

    > Zeby pozostac przy temacie komunikacji, to jako ciekawostka:
    > http://nz.pasnik.pl/komunikacja.html

    Wiem czytam:) i kilku znajomych tez i znalezli cie przez te grupe :).

    --
    Lukasz Sczygiel