PracaGrupypl.praca.dyskusje › [PPO] + ogłoszenie + lekki OT

  • 41. Data: 2004-10-07 13:48:55
    Temat: Re: [PPO] + ogłoszenie + lekki OT
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ck3fqa$q9s$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ... to moderator odpisuje firmie wyjasniajac, ze ogloszenie nie ma tego,
    > tego i tego, proponuje rozwiazanie, a w sytuacji, gdy nie trzeba ingerowac
    > tresc, a tylko poprawic forme (np. kodowanie) sam poprawia i wysyla ze
    > swojego konta z adnotacja, ze poprawiono kodowanie lub usunieto htmla.

    Jasne, tylko zdaje sie kolezanka zapomina, ze moderowanie to praca
    charytatywna i ludzie ktorzy to wykonuja robia to z dobrej woli a to powyzej
    to po pierwsze mnooostwo pracy a po drugie ingerencja w tresc ogloszenia
    (poprawianie kodowania) co juz jest niezgodne z faq.

    > Moje wymagania sa takie, ze odpisujac z uwagami do ogloszenia bede mogla w
    > sygnaturce umiescic nazwe organizacji, tzn. uprzejmosc ta bedzie sie
    > dziala
    > pod jej (nienachalnym) szyldem.

    Heh. Zapomnij. Za podobne chwyty dawny moderator przestal nim byc.

    > Ach, bo wyslanie ogloszenia na ppo to taka specjalistyczna sprawa.

    To nie jest wiedza specjalistyczna, ale tez Usenet nie jest dla kazdego.
    Jak sie nie zna zasad to niech sie nie korzysta.`

    m.

  • 42. Data: 2004-10-07 13:52:55
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

    Użytkownik "magia" <m...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to po pierwsze mnooostwo pracy a po drugie ingerencja w tresc ogloszenia
    > (poprawianie kodowania) co juz jest niezgodne z faq.

    Tresc to w moim rozumienia slowa. Kodowanie nalezy do formy. W razie
    potrzeby moge znalezc prawnika, ktory wystawi opinie na ten temat ;) Co do
    pracy charytatywnej - zglosilam sie przeciez do pomocy.

    > Heh. Zapomnij. Za podobne chwyty dawny moderator przestal nim byc.

    Sorry - ja stawiam sprawe jasno _zanim_ ktokolwiek zacznie ze mna rozmawiac
    o moderacji. Chwyty, to wykorzystywanie swojej pozycji w nie uzgodniony
    przedtem sposob. W momencie, gdy sie zgodze na jakies ustalenia dotyczace
    tego, co wolno w ramach danej funkcji, to bede sie tego trzymac.

    Bylabym zreszta nie moderatorem, tylko "asystentem ds. odrzuconych
    ogloszen" - poprawione bym odsylala do moderatora. Dostepu do wysylania
    wlasnorecznie na ppo przeciez nie zadam.

    > To nie jest wiedza specjalistyczna, ale tez Usenet nie jest dla kazdego.

    Pewna grupka chce, zeby nie byl dla kazdego.
    Ja uwazam, ze powinien byc dla kazdego, kto nie spamuje.

    I.

  • 43. Data: 2004-10-07 14:05:22
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

> [...]

    > Moje wymagania sa takie, ze odpisujac z uwagami do ogloszenia bede mogla w
    > sygnaturce umiescic nazwe organizacji, tzn. uprzejmosc ta bedzie sie

    Oczywiscie mam na mysli odpisywanie na priva pechowemu HRowcowi z porada, a
    nie dopisywanie jakichkolwiek sygnaturek do czegokolwiek, co sie ukaze na
    ppo, gwoli jasnosci.

    I.

  • 44. Data: 2004-10-07 15:39:25
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Wiec niech sie usenetu nie dotyka skoro sie na tym nie zna. Jak sie Tobie
    > w domu spali np. silnik w pralce to też sama go sobie przewiniesz?
    Ty wiesz, o czym piszesz?
    W/g ciebie, jesli ktos kieruje polityka kadrowa firmy to ma kompetencje do
    wysylania ofert, natomiast jest jest jedynie pracownikiem kadr, to juz nie?
    ROTFL

    To wyglada tak: jest sobie _wzorcowa_ grupa p.p.o - i niech wszyscy
    patrza, jak to powinno wygladac. A ze trudno tego uzywac - no coz,
    to tylko wzorcowa grupa.
    Wiesz, dlaczego w Pascalu nie pisze sie duzych systemow (choc
    i mozliwosci, i jakosc generowanego kodu sa porownywalne np. z C)?
    Bo to jest przewaga formy nad trescia.
    To samo jest wymagane na p.p.o - nie tresc sie liczy, tylko forma.
    Grupa p.p.o powinna nazywac sie p.p.w.o -
    pl.praca.wzorcowe.ogloszenia .

    PiotrG

  • 45. Data: 2004-10-07 16:05:50
    Temat: Re: Podawanie danych firmy (Re: [PPO] + ogłoszenie + lekki OT)
    Od: "t." <k...@b...gnet.pl>

    > Tak wiec podawanie nazwy firmy czesto nie jest dla niej korzystne.
    > Sam czesto przegladam oferty pracy, zeby zobaczyc co robi konkurencja -
    > a p.p.o idealnie sie do tego nadaje ze wzgledu na latwosc wyszukiwania.

    heh, chcialem oddac swoj glos na "precz z takim moderowaniem"
    po pierwsze, firmy ktore sie tu oglaszaja nieraz specjalnie zmieniaja nazwe
    swojej firmy - jak juz bylo zauwazone - konkurencja nie spi, a czlowiek,
    ktory szuka pracy najczesciej nie bedzie sie przejmowal ze firma zamiast abc
    nazywa sie cba (powtarzam, najczesciej, bo pewnie znajda sie "takie mastahy"
    co bele gdzie pracowac nie beda)

    po drugie, forma zatrudnienia - wklepac mozna cokolwiek, a i tak sie
    kandydata poinformuje w razie czego, ze "byla pomylka w ogloszeniu", wiec
    jak ktos chce zamiescic dziadowski post to i tak zamiesci

    w tej chwili dziennie ukazuje sie na ppo jakies 10 ofert pracy, moim zdaniem
    to zalosny wynik, moze moderator podalby liczbe odrzucanych ogloszen?
    proponuje odpuscic i wrzucic takze troche tych "mniej udanych" ofert
    pozdrawiam

  • 46. Data: 2004-10-08 06:55:25
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

    > I co, ma zatrudnic kogos na umowe o dzielo do wyslania ogloszenia na
    ppo?

    Moze poprosić kogoś o pomoc (współpracownika, firmowego informatyka, Zenka
    co się na tym zna itp), no chyba że teraz każdy sobie wilkiem i nie można
    nikogo o nic prosić. Nie chodzi przecież o to żeby nie wysyłać ogłoszen,
    ale o to żeby to robić poprawnie.

    > Nie ma sensu ppo "elitaryzowac informatycznie". Idealna sytuacja bylaby

    To nie jest elitaryzowanie, ale troche pokory. Ja będąc programistą nawet
    nie próbuje udawać, że znam się na księgowości lub kadrach i jakoś nie
    czuje, żeby osoby które się na tym znały "elitaryzowały" się. IMHO
    "informatyk" to zawód, tak jak ksiegowa, kadrowa itp. Niech nikt nikomu
    nie wchodzi w kompetencje. Jak juz ksiegowa chce wyslać cos na usenet to
    jestli wie jak, to jest ok, a jak nie to niech się chociaż zapyta a nie
    udaje że wie.

    > taka, gdyby ppo bylo na tyle przyjazne dla pracodawcow, ze gdy nadchodzi
    > ogloszenie takie, ze:
    > - widac, ze firma jest powazna, a nie zaden spam
    > - widac, ze ogloszenie nie spelnia FAQ wylacznie z powodu niewiedzy
    osoby je
    > wysylajacej, a nie zlych intencji

    Ehhh... byloby idealnie gdyby był system który sam odpowiednio koduje
    wiadomosci itp. (chodzi mi o czytnik ;) Ale tak dobrze nie ma i stad są
    problemy.

    > Ach, bo wyslanie ogloszenia na ppo to taka specjalistyczna sprawa.
    Naprawde,

    Nie specjalistyczna, ale minimum wiedzy to jest potrzebne nawet żeby
    skorzystać z kibelka (zeby przypadkiem nie narobić obok).

    > widze tendencje do podnoszenia sobie samooceny jako posiadaczy "wiedzy

    a ja widzę tendencje do podnoszenia sobie samooceny osób którym wydaje się
    że wszystko potrafią i co im jakieś reguły... Proponuje nie płacić
    podatków, co z tego że to wymagane, i że wiekszośc to robi?

    > przejscia dla HRowcow nie bedacych w miare doswiadczonymi internautami.

    Nie chodzi o to żeby stawiać bariery, jestem też za zmianą sposobu
    moderacji, ale nie mam zamiaru czytać dziwnych krzaczków co drugiego
    posta, albo dowiadywać sie o pracy na stanowisku nieokreślonym, z
    nieokreslonym sposobem zatrudnienia albo dla beznazwowej firmy.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 47. Data: 2004-10-08 07:03:25
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

> [...]
    do
    > wysylania ofert, natomiast jest jest jedynie pracownikiem kadr, to juz

    Chyba Ty nie wiesz o czym piszesz. Gdzie to wyczytałeś w moim poście?
    ROTFL^2 za pokręcone myślenie.

    Wysyłać oferty ma ten kto się na tym zna i wie jak, a nie pierwszy z
    brzegu któremu się wydaję że wie lepiej.

    > To wyglada tak: jest sobie _wzorcowa_ grupa p.p.o - i niech wszyscy
    > patrza, jak to powinno wygladac. A ze trudno tego uzywac - no coz,
    > to tylko wzorcowa grupa.

    No jesli komus trudno jest przeczytać zasady i się do nich zastosować, no
    to juz jego problem.
    Powiem inaczej, nawet dając ogłoszenie do gazety, trzeba się trzymać zasad
    okreslonych przez nią i co prawda pusza oni najwieksze głupoty (po
    przeciez maja z tego pieniadze), ale zasad trzeba przestrzegac (np.
    określony rozmiar, ilosc kolorów itp).

    hieh... tak sobie teraz myśle czy jakby ogloszenia byly platne na ppo i
    moderatorzy dostawaliby procent od zamieszczonych ogłoszen, czy tez byłoby
    tyle odpadów ;)

    > Wiesz, dlaczego w Pascalu nie pisze sie duzych systemow (choc
    > i mozliwosci, i jakosc generowanego kodu sa porownywalne np. z C)?
    > Bo to jest przewaga formy nad trescia.

    Ze zapytam jak wyżej. Czy Ty wiesz, o czym piszesz? Zgodze się tylko w
    wypadku jeśli masz na myśli systemy operacyjne, w każdym innym jesteś w
    wielkim błędzie... (ofcz mam na mysli nie pascala jako standard, ale jego
    dzisiejsze odmiany OOP itp).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 48. Data: 2004-10-08 07:22:26
    Od: "Wiha Wrangler" <w...@h...com>

    Użytkownik "Immona" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > "darek" <v...@o...pl> wrote in message
    >
    > Wiec moderacja _jest_ potrzebna. Sadze, ze dyskutowac mozna i trzeba nad
    jej
    > ksztaltem.

    Czesc

    Jasne ze moderacja jest potrzebna, ale moim skromnym zdaniem trzeba
    uproscic formalnosci - zasady wysylania na ppo - FAQ, aby byly strawne
    dla kazdego, choc dla mnie sa one jasne. Zauwazylem, ze czesc pracodawcow
    lubi wysylac anonimowe ofery pracy - to znaczy bez adresu kontaktowego,
    a wymagaja od ludzi przesylania ofert. Tu moja mala uwaga. Istnieje cos
    takiego
    jak ustawa o ochronie danych personalnych i w mysl jej postanowien nie wolno
    wysylac swoich danych personalnych, jesli nie znamy adresu kontaktowego lub
    danych pozawalajacych ustalic tozsamosc osoby, ktora otrzyma te dane.
    Ustawa o ochronie danych osobowych" z dnia z dnia 29 października 1997 r.
    Dz.U.97.133.833 Art. 32.
    Oczywisce nie wolno odrzucac anonimowych ofert, ale warto wstawic
    pouczenie dla poszukujacych pracy, ze na takie oferty nalezy odpowiadac
    rowniez anonimowo - to znaczy z minimalna ilosca danych personalnych.
    Np brak nazwiska i adresu zamieszkania. Jedyny kontakt to e-mial lub komora.
    Potem jak strony beda zainteresowanie wspolpraca to sie wymienia
    szczegolowymi danymi.

    Pozdrawiam,
    Wiha

  • 49. Data: 2004-10-08 08:05:45
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl> napisał w
    wiadomości news:ck5doo$q7f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > nikogo o nic prosić. Nie chodzi przecież o to żeby nie wysyłać ogłoszen,

    No coz... u nas w firmie zatrudnianie pracownikow, jak rowniez ich
    wyszukanie nalezy do dzialu kadr. I gora ma w d... czy kadrowa jest specem
    od usenetu, czy nie. Skonczylo sie na tym, ze zainwestowalam swoj czas PO
    GODZINACH pracy, zeby ja wdrozyc.

> [...]
    > czuje, żeby osoby które się na tym znały "elitaryzowały" się. IMHO
    > "informatyk" to zawód, tak jak ksiegowa, kadrowa itp.

    A jak dostaniesz polecenie napisac program do ksiegowosci? co z tego, ze nie
    jestes ksiegowym, ale jestes informatykiem i napisac program powinienes
    umiec. Na tej samej zasadzie kadrowa ma umiec wyslac ogloszenie do Usenetu.

    > Niech nikt nikomu
    > nie wchodzi w kompetencje. Jak juz ksiegowa chce wyslać cos na usenet to
    > jestli wie jak, to jest ok, a jak nie to niech się chociaż zapyta a nie
    > udaje że wie.

    J.w. Nie udaje, ze wie. Zostalo to wpisane w jej zakres kompetencji, bez jej
    wiedzy i zgody.

    > Ehhh... byloby idealnie gdyby był system który sam odpowiednio koduje
    > wiadomosci itp. (chodzi mi o czytnik ;) Ale tak dobrze nie ma i stad są
    > problemy.

    A co komu szkodzi bledne kodowanie? Jak ktos ma bledne kodowanie, to jego
    ogloszenie przeczytaja tylko Ci, ktorym zalezy na znalezieniu pracy, a Ci
    ktoroym sie nie chce odkodowywac krzaczkow oleja.

    > Nie specjalistyczna, ale minimum wiedzy to jest potrzebne nawet żeby
    > skorzystać z kibelka (zeby przypadkiem nie narobić obok).

    To jest duzo wiecej wiedzy, niz korzystanie z kibelka. Pokaz FAQ osobie,
    ktora korzysta z IE do ogladania Onetu i z OE do odbierania/wysylania poczty
    a poza tym nie zna sie na internecie. FAQ jest skierowane do odob
    posiadajacych wiedze z dzieciny internetu oraz oprogramowania, a nie do
    laikow, ktorymi przeciez tak na prawde w duzej czesci sa pracodawcy.
    Specjalistami maja byc pracownikow. Tylko jak ich znalezc skoro ogloszenie
    nie ukazuje sie na ppo?

    > a ja widzę tendencje do podnoszenia sobie samooceny osób którym wydaje się
    > że wszystko potrafią i co im jakieś reguły... Proponuje nie płacić
    > podatków, co z tego że to wymagane, i że wiekszośc to robi?

    Ja place za rozliczanie mnie z urzedami. Ale taka kadrowa nie bardzo moze
    komus zaplacic. Ona ma to wykonac w ramach obowiazkow sluzbowych.

> [...]
    > posta, albo dowiadywać sie o pracy na stanowisku nieokreślonym, z
    > nieokreslonym sposobem zatrudnienia albo dla beznazwowej firmy.

    Tutaj masz prawo wyboru - sa krzaczki, albo nie ma nazwy firmy - to nie
    czytasz, ale sa tacy, ktorzy chca czytac ogloszenia, nawet te anonimowe lub
    zle zakodowane, bo desperacko szukaja pracy. I chcesz im tego zabronic?

    Kania

  • 50. Data: 2004-10-08 08:09:21
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl> napisał w
    wiadomości news:ck5e23$g0t$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wysyłać oferty ma ten kto się na tym zna i wie jak, a nie pierwszy z
    > brzegu któremu się wydaję że wie lepiej.

    Moze i ma, ale przewaznie wysyla ten, ktoremu szef kaze wyslac. A dzisiaj
    sie z szefostwem nie dyskutuje, bo o prace trudno.

    > No jesli komus trudno jest przeczytać zasady i się do nich zastosować, no
    > to juz jego problem.

    Nie, to problem wszystkich osob uzywajacych ppo, zarowno pracodawcow,
    ktorych ogloszenia sie nie ukazuja, boe nie rozumieja oni tego, co jest
    napisane w FAQ, jak i szukajacych pracy, ktorzy nie maja dostepu do
    ogloszen, bo np sa one zle zakodowane.

> [...]
    > okreslonych przez nią i co prawda pusza oni najwieksze głupoty (po
    > przeciez maja z tego pieniadze), ale zasad trzeba przestrzegac (np.

    Tyle, ze gazety opisuja to w sposob przystepny dla laikow, zawsze mozna
    zadzwonic do biura ogloszen i sie na biezaco dopytac.

    > hieh... tak sobie teraz myśle czy jakby ogloszenia byly platne na ppo i
    > moderatorzy dostawaliby procent od zamieszczonych ogłoszen, czy tez byłoby
    > tyle odpadów ;)

    Podejrzewam, ze jakby byly platne, to z troski o klientow FAQ byloby
    przystepniejsze.

    Kania