PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialność pracodawcy za mienie pracownika

  • 1. Data: 2004-10-06 10:05:53
    Temat: Odpowiedzialność pracodawcy za mienie pracownika
    Od: "Maths" <m...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może wie jaka jest podstawa prawna okreslająca odpowiedzialność
    pracodawcy za mienie pracownika na terenie zakładu pracy?

    O ile wiem pracodawca jest zobligowany do zadośćuczynienia np. w przypadku
    kradzieży mienia pracownika na terenie zakładu pracy...

    pozdr,

    Maths

  • 2. Data: 2004-10-06 10:27:24
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 6 Oct 2004 12:05:53 +0200, Maths <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > przypadku
    > kradzieży mienia pracownika na terenie zakładu pracy...

    Pierwsze slysze - a troche przepracowalem.
    Owszem, moze jest cos w przepisach BHP, ze pracodawca powinien udostepnic
    pomieszczenei czy szafki w celu zabezpieczenia odziezy po przebraniu w
    robocza itp, ale , ze ma zwracac szkody pracownikowi okradzionemu na
    terenie zakladu?
    Wydaje mi sie, ze jedynie po wygraniu przez pracownika sprawy sadowej
    przeciwko pracodawcy, ze kradziez nastapila ewidentnie z przyczyny
    zaniedbania pracodawcy lub jego polecenia sluzbowego (prosze polozyc ta
    kurtke tutaj, nie mamy czasu aby zanosic ja do szatni).
    Ewentualnie ubezpieczenie pracodawcy moze obejmowac wszystkie kradzieze
    dokonane na terenie firmy, lacznie z okradzeniem pracownika - ale wtedy to
    juz pokrywa ubezpieczyciel a nie pracodawca.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##