PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szczere - jak zakombinować

  • 1. Data: 2004-10-06 12:25:38
    Temat: Szczere - jak zakombinować
    Od: "Toke" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zwalniam się z pracy bo znalazłem lepszą. Firma jak to często w tych
    przypadkach bywa - nie zgodziła się na porozumienie stron i muszę kiblować 3
    miesiące. Z nowa firmą mam już podpisaną umowę od 01.01.2005. Niestety nie wiem
    czy przetrwam w starej firmie, szczególnie, że pracodawca zaczyna kręcić tzn.
    wiem, ze nie bedzie chciał wypłacić mi należnej premii za czas wypowiedzenia
    (premie mam za przepracowane na rzecz klienta dni, które sumiennie
    przepracowuje). Ponadto zaczął mnie dziwnie traktować - zmianę przeze mnie
    terminu wizyty u klienta (co do tej pory było normalne - to ja jadąc do klienta
    ustalałem terminy jakie mi i klientowi przypasowały) uznał za nie wykonanie
    polecenia służbowego. Wypowiedzenie podpisane przez prezesa mam już w domu -
    przesłał mi pocztą. Wiem, że nie wytrzymie tych dwóch miesięcy jakie mi zostały
    (bo w grudniu chce wykorzystać urlop - chyba że mi zabroni i będzie chciał
    wypłacić za to kasę - ale nie sądze). Co mogę zrobić? Czy mogę póść na L4? Czy
    pracodawca może mi nie wypalcić należnej premii? (to nie jest premia uznaniowa
    tylko za wykonane zadanie u klienta)
    Poradźcie coś bo ja już 3 nocę z rzędu nie śpie - nerwy mi nie pozwalają.
    Pozdrawiam
    Toke

  • 2. Data: 2004-10-06 12:46:04
    Temat: Re: Szczere - jak zakombinować
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    L4 jest liczone ze sredniej z ostatnich 6 miesiecy wiec musi wyplacic jezeli
    premia byla wykazywana na pasku jako legalny skladnik wynagrodzenia. przy
    czym za pierwsze 30 dni dostaniesz 80% z tej sredniej a za kolejne 100% z
    tym ze raczej czeka cie wtedy wizyta u orzecznika ZUS na ktorego L4 w
    okresie wypowiedzenia dziala jak czerwone na byka, chyba ze masz urwana reke
    albo podobny defekt- z tym ze i tak zostana podejrzliwi.
    Przyklad:
    jeden z pacjentow znajomego lekarza ma amputowana dlon i na skutek tego
    pobiera rente. ZUS wzywa go co najmniej 1-2 razy w roku zeby zweryfikowac
    jego prawa do renty i przyjrzec sie chyba czy ta dlon mu czasem nie odrosla
    Jackare]
    Bytom

  • 3. Data: 2004-10-06 14:22:27
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    pracodawca moze cie zwolnic ze swiadcenia pracy na rzecz firmy
    oczywiście płacąc ci za to.

  • 4. Data: 2004-10-06 15:33:54
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > jego prawa do renty i przyjrzec sie chyba czy ta dlon mu czasem nie odrosla

    A żeby dostać rentę, to pewnie musiał dać łapówkę.
    Taki polski lajf...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 5. Data: 2004-10-06 16:56:24
    Od: "kazoo" <k...@k...pl>

> [...]
    klienta
    > ustalałem terminy jakie mi i klientowi przypasowały) uznał za nie

    Widac koles jakos bardzo wzial do siebie, ze go opuszczasz... nie ma nic
    bardziej bolesnego jak odtracenie! Jak mozesz mu robic taka krzywde;) Bylem
    kiedys w takiej sytuacji - mialem miesiac wypowiedzenia i szef zrobil sie
    strasznie drobiazgowy. Zaczal raz na mnie sie wydzierac to mi nerwy puscily
    i mu pojechalem... dostalem "zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy". Kase
    mi zaplacil,a ja nie musialem (nie moglem) przychodzic do pracy.

    Yo!

  • 6. Data: 2004-10-07 09:59:39
    Temat: Odp: Szczere - jak zakombinować
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ck0v1n$bu7$...@i...gazeta.pl...
    > pracodawca moze cie zwolnic ze swiadcenia pracy na rzecz firmy
    > oczywiście płacąc ci za to.

    ja zrozumiałem, że pracodawca właśnie nie chce tego zrobić skoro nie zgodził
    się na krótszy okres wypowiedzenia

  • 7. Data: 2004-10-08 08:16:10
    Od: "jensen" <j...@i...pl>

    Moja rada (nie wiem czy mam rację) jest tak. Złap obecnego pracodawcę albo
    sprowokuj do złama nia przepisów KP i sam go zwolnij dyscyplinarnie. To
    działa w obie strony ( moze np. nie wypłaca kasy w terminie???)