PracaGrupypl.praca.dyskusje › PPO musi byc moderowana?!!!

  • 31. Data: 2004-09-02 10:29:31
    Temat: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl> wrote:

    > pomiajając fakt, ze ktos wogole wie co to sa naglowki i ze je mozna
    > ustawic.

    Nic nie pomijając. Informacja o tym co to są nagłówki nie jest do życia
    i szczęścia potrzebna. Informacje że akurat te nagłówki można ustawić
    też jakoś nie wydaje się dziwna. Nagłówek 'From:' ustawiasz, nagłówek
    'Subject:' takoż. Kluczowa jest tu kwestia odpowiedniego przekazania
    informacji (na poziomie wiedzy czytelnika), a nie sama informacja.

    > Taka 'Pani Krysia' z sekretariatu, ktora ma wyslac ogloszenie o prace
    > na ppo, umiejac z ledwoscia obslugiwac windows'a i programy jej
    > potrzebne, na 100% to wie...

    W takim razie nie wie też co to FAQ i gdzie go znaleźć, a więc wyśle
    na 100% posta niezgodnego nie tylko w punkcie dot. kodowania, ale także
    i większości pozostałych. Tak więc to 'kodowanie' wielkiej różnicy nie
    zrobi...

    > Czyli ppo ogranicza krag wysylajacych ogloszenia do osob znajacych sie
    > lepiej niz przecietnie na 'komputerach'.

    Jak musisz sobie tak to tłumaczyć, to proszę bardzo. Ja tam osobiście
    znam sporo osób o zerowej wiedzy jeżeli chodzi o komputery, które jednak
    poinstruowane grzecznie co i jak mają zrobić, żeby było dobrze,
    z usenetu korzystają z powodzeniem do dzisiaj. I pomagają innym. Ale to
    sądzę jest kwestia podejścia. Tutaj istnieje podejście, że zamiast komuś
    pomóc i poprawić mu co ma źle, tak by w przyszłości źle nie miał, lepiej
    go przekonać że tak naprawdę to on _nie_ ma źle, to tylko ten wredny
    i zły moderator się czepia. A wciągnąć taką osobę do trzódki
    poszkodowanych i głośno krzyczących 'Precz z moderacją!'.

    > I guzik ma to do zeczy ze jest bezrobocie i ktos chce dac komus
    > prace... Nie... najpierw na kurs komputerowy, a pozniej mozesz
    > zatrudniac pracownikow.

    Jeżeli ktoś daje pracę zasługuje na szacunek i pomoc. To prawda.
    Moderator sam sobie jednak z takim zadaniem nie poradzi, a tutaj
    wspomniany pracodawca też tej pomocy od Was nie dostanie bo ludzie są
    zbyt zajęci przekrzykiwaniem się i udowadnianiem sobie nawzajem jaki to
    moderator zły i jak to by było fajnie jakby tak grupa niemoderowana
    była. No ale muszę też trochę pochwalić. Towarzystwo regularnie
    narzekające tutaj, jest świetne w darciu szat 'za miliony' i w
    przekonywaniu jak to cała grupa społeczna bezrobotnych traci
    niesamowicie na ostrym moderowaniu ppo. :)

    Jestem ciekaw kiedy zobaczę argument, że tak naprawdę to przez
    moderatorów ppo bezrobocie w Polsce jest ciągle tak duże, bo moderatorzy
    filtrują cały wysiłek biednych pracodawców, by ten stan rzeczy zmienić.
    Myślę, że już niedługo. :>

    > Moze do sejmu dac inicjatywe obywatelska, ze pracodawca aby zatrudnic
    > pracownikow musi miec zaswiadczenie o dobrym skonfigurowaniu naglowkow
    > z czytnika newsow???

    A proszę Cię bardzo. Ja Ci przecież bronił nie będę.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 32. Data: 2004-09-02 10:35:55
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 10:27:32 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    Powiec mi tylko prosze, dlaczego na pl.news.admin moderator jest w stanie
    puscic takiego posta i nikt mu nawet zlego slowa za to nie powie?
    Jesli gdzies nalezalobu wykaszac zle kodowanie w procesie moderacji, to
    chyba wlasnie tam

  • 33. Data: 2004-09-02 11:06:28
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Powiec mi tylko prosze, dlaczego na pl.news.admin moderator jest w
    > stanie puscic takiego posta i nikt mu nawet zlego slowa za to nie
    > powie?

    A po co mają mu 'złe słowa' mówić? Moderator ma gdzieś wpisany
    w obowiązkach 'opierdziel' za decyzję niezgodną z Twoim
    pojmowaniem Usenetu? O powody dopuszczenia posta możesz
    zapytać osobiście. Jako pośrednik chyba nie jestem Ci potrzebny.

    No chyba że dążysz do czegoś na kształt 'Ty mi napisz RFD, Ty się zapytaj
    tamtego dlaczego zrobił to i tamto, a Ty mi zrób kawę. Ja sobie tu poczekam
    aż to zrobicie i w międzyczasie pomarudzę że działacie tak wolno.'

    --
    Wojciech Bańcer

  • 34. Data: 2004-09-02 12:21:43
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ch55ut$omh$1@atlantis.news.tpi.pl>, SoPolTrad wrote:
    (..)
    > prace zlecam na Ukrainie, im sie chcialo

    Czy powyższe może w końcu przemówi do zwolenników moderowania i
    trzymania się z niemiecką precyzją wszystkich możliwych RFC?

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 35. Data: 2004-09-02 12:23:41
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 11:06:28 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

> [...]
    > poczekam
    > aż to zrobicie i w międzyczasie pomarudzę że działacie tak wolno.'

    ja po prostu stwierdzam, ze na tak typowo technicznej grupie mniej sie
    przejmuja kodowaniem, niz na ppo.

    A co do RDF, to odpowiedzialem na propozycje osoby, ktora narzekala, ze
    nikt sie nie zainteresowal propozycja wspolpracy. masz z tym jakis problem?

  • 36. Data: 2004-09-02 15:03:42
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdoy8j1x5g9cba@62.233.223.195-ip-bimap.salsa.
    pl...

    > Jak zechcemy...
    > Wydaje mi sie, ze jesli bedzie projekt, to poparcie ( i ewentualne
    > komentarze co do poprawek przed wyslaniem na png) rowniez bedzie,
    > natomiast jesli chodzi o jalowe dyskusje, to wiekszosc osob juz nawet
    > nie ma ochoty zabierac tutaj glosu - ja rowniez z trudem przelamalem
    > poczucie bezsily, zeby odpowiedziec na twojego posta z propozycja

    A, no to powinienem być Ci głęboko wdzięczny? ;>

    Sigurd

  • 37. Data: 2004-09-02 15:06:14
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdox77xf5g9cba@62.233.223.195-ip-bimap.salsa.
    pl...

    > sie dopisze do FAQ ppo.

    "Na grupie dyskusyjnej ppo ustawa o prawach autorskich nie obowiązuje"?
    Na publikację w danym miejscu autor _musi_ się zgodzić.

    Sigurd

  • 38. Data: 2004-09-02 15:57:54
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > ja po prostu stwierdzam, ze na tak typowo technicznej grupie mniej sie
    > przejmuja kodowaniem, niz na ppo.

    A ja stwierdzam, że nie czuję się kompetentny odpowiadać za moderatora
    pna, aczkolwiek widziałbym kilka możliwości dla których tamten post
    mógłby się ukazać.

    Przede wszystkim - mimo fałszywie _nadmiarowej_ [1] deklaracji
    nagłówkowej (ISO-8859-15), sam list zawierał znaki z zakresu us-ascii.
    To że widzisz zamiast polskich liter encje htmla, to nie wina
    'kodowania', tylko bramki. A powód przepuszczenia mógł być prozaiczny -
    wskazanie administratorom potencjalnie niebezpiecznej i źle
    skonfigurowanej bramki, zanim zdąży ją ktoś wykorzystać do wysłania już
    nie tak bardzo naiwnego i nieszkodliwego posta.

    > A co do RDF, to odpowiedzialem na propozycje osoby, ktora narzekala,
    > ze nikt sie nie zainteresowal propozycja wspolpracy. masz z tym jakis
    > problem?

    Bez obrazy, ale jakoś nie bardzo wierzę, że pociągniesz coś takiego
    dalej.

    [1] Co jest nieco inną sytuacją niż najczęstsza sytuacja odwrotna, czyli
    deklaracja us-ascii, a kodowanie użyte w poscie Win-1250 lub iso-8859-2.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 39. Data: 2004-09-02 16:26:41
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdo8prso5g9cba@62.233.223.195-ip-bimap.salsa.
    pl...

    > A co do RDF, to odpowiedzialem na propozycje osoby, ktora narzekala, ze
    > nikt sie nie zainteresowal propozycja wspolpracy. masz z tym jakis
    > problem?

    eeee, to o mnie?
    Nie, ja nie narzekałem, że ja Wam chcę rfd napisac, a Wy nie chcecie.
    Ja narzekałem, że potraficie tylko bezproduktywnie narzekać, a sami nie
    potraficie prostego dokumentu stworzyć. A jak sie znajdzie ktoś, kto się
    ulituje i chce go za Was stworzyć, to dalej wolicie narzekać.

    Sigurd

  • 40. Data: 2004-09-02 17:03:32
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 17:06:14 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > "Na grupie dyskusyjnej ppo ustawa o prawach autorskich nie obowiązuje"?

    Nie.Po prostu, "Ogloszenia wysylane na ppo sa jednoczesnie przesylane na
    ppon."
    Ppo nie jest obowiazkowe, jak wielokrotnie informowano na tej grupie,
    jesli komus nei odpowiada publikacja na drugiej grupie ogloszen o
    prac....(A dlaczego nie mialoby odpowiadac tak przy okazji?)

    > Na publikację w danym miejscu autor _musi_ się zgodzić.

    Czyli trzeba zlikwidowac cala grupe news na ktora przesyla sie CUDZE
    smieszne posty (prhn bodajze), przewaznie niezgodnie z intencja ich autora
    i bez konsultacji z nim.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##