PracaGrupypl.praca.dyskusjeinflacja › Re: Odp: inflacja
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: inflacja
    Date: Fri, 07 Feb 2003 08:44:46 +0100

    Rafal napisał:
    > Ufff....
    > sporo się napisałem an temat moich poglądów na temat liberalizmu.
    > Jeżeli dotrwałeś do końca - to gratuluję :-)))

    Raczej niestety nie. Liberalizm ma to do siebie, w odroznieniu od
    socjalizmu, ze nikt jeszcze go nie wyprobowal. Tak sie zastanawialem,
    czy moze jednak gdzies istnieje ustroj zblizony do liberalizmu. Bez
    doglebnej wiedzy (na moj minus) moge zasugerowac dwa przypadki:

    - kraje z tania bandera (tak to sie chyba nazywa). Co dziwniejsze (a
    moze normalne) tania bandere maja i dobre statki i zlom. Ale juz
    naprawde dziwne, ze firmy wybieraja rownie chetnie (a moze bardziej niz
    rownie) statki stare, zniszczone, zlomowate, o ktorych kazdy wie, ze
    bardziej groza utonieciem od statkow nowiuskich - decyduje cena a nie
    jakosc. Gdyby wolny rynek mial sam sie oczyszczac, to takie zlomowate
    statki, z bandera krajow o minimalnych wymaganiach narzuconych i
    minimalnych oplatach, powinny wypasc z gry. Tak sie nie dzieje, do tego
    stopnia, ze kraje UE musialy ADMINISTRACYJNIE powiedziec - tankowce
    starszej konstrukcji, jednokadlubowe - WON!

    - tzw. raje podatkowe. Jakos nie widze, zeby w tych kraikach powstawaly
    znaczace centra przemyslu swiatowego. Cos im przeszkadza?

    Powroce na zakonczenie do interwencjonizmu panstwowego - nie przekonales
    mnie i nie przekonasz o braku jego potrzeby. Natomiast po czesci, jak
    wczesniej napisalem, zgadzam sie z ocena blednego kierunku
    interwencjonizmu (nie mowie o gornikach, bo kierunek moze i sluszny ale
    sposob niezbyt) w zakresie rolnictwa. Obecny interwencjonizm ma za
    zadanie utrzymanie w zamrozeniu skostnialej struktury tej galezi
    gospodarki. Ale jak by Panstwo nie kombinowalo, w koncu bedzie musialo
    zwinac ten parasol i pomoc rolnikom w zmianie miejsca zamieszkania i
    zawodu.

    Flyer