PracaGrupypl.praca.dyskusjeinflacja › Re: Odp: Odp: Odp: Odp: inflacja
  • Data: 2003-02-06 21:53:30
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: inflacja
    Od: flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal wrote:

    > I tutaj Ciebie złapałem. Banany kupujesz mimo, ze w Polsce nie rosną, ale
    > zagranicznej pralki już nie kupisz??? Niby jaka jest róznica? Bo na bananach
    > zarabiają polskie dojrzewalnie? Na pralkach też zarabiają polscy pośrednicy.

    Bananow nie kupuje ze wzgledu na dojrzewalnie tylko na sam przedmiot -
    uwaga byla na marginesie.

    > I co powiesz takiemu rolnikowi, któremu jabka zalegają, bo cena jest niska,
    > bo ludzie ich nie kupują tak dużo? Gdyby klienci kupowali jabłka zamiast
    > bananów, to na pewno cena jabłek w skupie by skoczyła... Ale Ty wolisz
    > kierować się swoim interesem...bananów Ci się zachciało....

    Powiem, ze jezeli banany trzeba sprowadzac z daleka, z uzyciem kilku
    rodzajow transportu, przechowywac i jeszcze specjalnie "dojrzewac" (a
    wiec koszty, koszty, koszty), to raczej z jablkami jest cos nie tak.

    > Powiesz, że moje gadanie o bananach jest demagogią? To teraz zamaist jabłka
    > wstaw inny polski produkt a zamiast banan - inny zagraniczny - zobaczymy czy
    > ten sam wywód nie będzie Ci przypominał tego co słyszymy z ust rolników,
    > sklepikarzy, i innych strajkujących przeciwko "zagranicznym produktom". Oni
    > zresztą tez walczą tylko o swój interes - podpierają się tylko argumentami o
    > "dobru społecznym", że działają niby w imieniu narodu....

    Zeby nie bylo, mi tez robi sie zle, jak widze ochronny parasol Panstwa
    nad rolnikami, ktorym nikt nie powie tak jak "miastowym" - produkcja
    jest nieoplacalna, spier... na bezrobocie. Tez bym tak chcial, zeby
    Panstwo doplacalo mi do produkcji ;). I nie oznacza to, ze kupuje gorsze
    produkty w sentymencie do krajowego wytworcy. Ale to jest rola wytworcy
    (produkowac dobrze), a nie Panstwa.

    Flyer