PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odejscie z pracy - jak najkorzystniej?

  • 1. Data: 2006-09-13 12:03:44
    Temat: Odejscie z pracy - jak najkorzystniej?
    Od: "Radek" <g...@i...pl>

    Witam!
    W najblizszym czasie firma, w ktorej pracuje zmienia siedzibie.
    Poniewaz nowa lokalizacja jest dla mnie (i wielu innych pracownikow)
    zupelnie nie do przyjecia (nie mam ochoty na ponad 2 godzinne dojazdy do
    pracy i codzienne wycieczki do lasu po przeciwnej stronie miasta) uznalem,
    ze czas rozstac sie z firma i poszukac czegos innego.

    Zanim jednak to zrobie, mam pytanie:
    Jak najkorzystniej rozwiazac w takim przypadku umowe z pracodawca?
    (umowa na czas nieokreslony, przepracowane 2 lata, z biezacego roku odebrane
    10 z 21 przyslugujacych mi dni urlopu).

    Czy zmiane lokalizacji/miejsca pracy mozna zakwalifikowac do "winy"
    pracodawcy?
    A moze lepsze bedzie porozumienie stron?
    Podpowiedzcie cos prosze - zalezy mi na tym, aby kolejny pracodawca nie
    patrzyl na mnie krzywym okiem, kiedy spojrzy w papiery...
    Pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi!

  • 2. Data: 2006-09-13 12:11:54
    Temat: Re: Odejscie z pracy - jak najkorzystniej?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Radek" <g...@i...pl> napisał

    > Czy zmiane lokalizacji/miejsca pracy mozna zakwalifikowac do "winy"
    > pracodawcy?

    No skąd! Z jakiej niby racji miałaby to być wina?

    > A moze lepsze bedzie porozumienie stron?

    Może być zarówno to, jak też po prostu zwykłe wypowiedzenie umowy.
    Nie musisz podawać przyczyny.

    N.

  • 3. Data: 2006-09-13 13:04:37
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podpowiedzcie cos prosze - zalezy mi na tym, aby kolejny pracodawca nie
    > patrzyl na mnie krzywym okiem, kiedy spojrzy w papiery...

    Najlepiej to jakby cie sami wywalili, więc zacznij chorowac albo coś czego
    nie lubią, jak nie to to tylko "za porozumieniem stron" bo reszta jest
    raczej nie kożystna.

  • 4. Data: 2006-09-13 13:05:30
    Od: Maciek Wisniewski <m...@w...zodiac.mimuw.edu.pl.wytnij.to>

    On 2006-09-13, Radek <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Podpowiedzcie cos prosze - zalezy mi na tym, aby kolejny pracodawca nie
    > patrzyl na mnie krzywym okiem, kiedy spojrzy w papiery...

    Jak moja poprzednia firma zmieniala siedzibe to musiala powiadomic
    o tym wszystkich 3 miesiace przed, na wypadek gdyby trzeba rozwiazac
    czyjac umowe o prace - wiec to chyba wlasnie z winy pracodawcy by bylo.

  • 5. Data: 2006-09-13 13:08:17
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    a czy w umowie lub regulaminie jest okreslone miejsce wykonywania pracy?
    Jesli tak to jednak pewne kwestie formalne ulegaja zmianie i powinienes
    dostac wypowiedzenie warunkow umowy na pismie wraz z zaznaczeniem co ulega
    zmianie i na co. Mozesz nie przyjac nowych warunkow pracy i to nie bedzie
    twoja wina, ani twoja wola.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-09-13 13:43:02
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Zapracowany napisał(a):
> [...]
    > zmianie i na co. Mozesz nie przyjac nowych warunkow pracy i to nie bedzie

    a jesli napisane jest, że pracownik wykonuje swoje obowiązki w siedzibie
    firmy, bez wyszczegolnienia adresu, a firma adres zmienia wlansie to co
    wtedy?

  • 7. Data: 2006-09-13 13:49:52
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Najlepiej to jakby cie sami wywalili, więc zacznij chorowac albo coś czego
    > nie lubią,

    Sorki, ale co Ty bredzisz?

    N.

  • 8. Data: 2006-09-13 15:40:59
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Sorki, ale co Ty bredzisz?

    No człowiek chce przecież zmenić prace nie ?

  • 9. Data: 2006-09-13 16:20:01
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ee98rs$d79$1@news.onet.pl>
    Michał <s...@p...onet.pl> pisze:

    > No człowiek chce przecież zmenić prace nie ?

    I pyta jak to zrobić najkorzystniej.
    Uważasz, że narobienie bagna u byłego pracodawcy do tego stopnia, że zostaje
    się wyrzuconym z pracy jest faktycznie najlepszym wyjściem z sytuacji? Ja
    nie uważam - stąd moje pytanie "co Ty bredzisz".

    --
    Nixe

  • 10. Data: 2006-09-13 16:43:25
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się wyrzuconym z pracy jest faktycznie najlepszym wyjściem z sytuacji? Ja
    > nie uważam - stąd moje pytanie "co Ty bredzisz".

    Jeżeli pracodawca zwolni go sam oczywiście nie z tytułu naruszenia kodeksu
    pracy to ma sznase na odprawe ...