PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odejscie z pracy - jak najkorzystniej?

  • 11. Data: 2006-09-13 18:51:09
    Temat: Re: Odejscie z pracy - jak najkorzystniej?
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Michał napisał:

    > raczej nie kożystna.

    litosci...

  • 12. Data: 2006-09-13 19:09:05
    Od: "Mike" <a...@o...pl>

    .

    > Podpowiedzcie cos prosze - zalezy mi na tym, aby kolejny pracodawca nie
    > patrzyl na mnie krzywym okiem, kiedy spojrzy w papiery...
    > Pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi!

    Witam !

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=27900
    Artykuł 42 K.p. nic nie mówi o tym w jakiej formie pracownik powinien
    zawiadomić pracodawcę o tym, że nie przyjmuje nowych warunków pracy lub
    płacy. Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 3 sierpnia 1983 r. ( I PRN 103/83,
    OSNCP z 1985 r. nr 4, poz.156) stwierdził, że z treści art. 42 par. 3
    Kodeksu pracy wynika, że tylko wyrażne oświadczenie pracownika, iż nie
    wyraża zgody na nowe warunki pracy lub płacy (...) prowadzi do rozwiązania
    umowy o pracę. Natomiast brak oświadczenia ze strony pracownika (jego
    milczenie ) prowadzi do wniosku, że przyjął on nowe warunki pracy lub płacy.
    Odmowa przyjęcia przez pracownika nowych warunków zaproponowanych przez
    pracodawcę we wspomnianym wypowiedzeniu zmieniającym traktowana jest jako
    wypowiedzenie umowy o pracę dokonane przez pracodawcę. Na podstawie art. 37
    K.p. pracownikowi należy się płatne zwolnienie na poszukiwanie pracy. Musi
    on w tym celu napisać wniosek do pracodawcy. Zgodnie z treścią art. 37 par.
    2 K.p. wymiar tego zwolnienia wynosi:
    1)2 dni robocze - w okresie dwutygodniowego i jednomiesięcznego
    wypowiedzenia,
    2)3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w
    przypadku jego skrócenia na podstawie art. 36[1] par. 1 K.p.
    Podstawa prawna: F
    art. 18 K.p.,
    art. 36 par. 1 K.p.,
    art. 42 K.p.

    Żegnam.......Mike

  • 13. Data: 2006-09-13 19:16:43
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ee9ch6$s59$1@news.onet.pl>
    Michał <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Jeżeli pracodawca zwolni go sam oczywiście nie z tytułu naruszenia
    > kodeksu pracy to ma sznase na odprawe ...

    Pracodawca musiałby bardzo chcieć go zwolnić. Podejrzewam, że tu taka
    sytuacja nie ma miejsce, a wręcz przeciwnie - pracodawca będzie się modlił,
    by pracownicy mu nie pouciekali z nowego miejsca pracy. Dlatego to, co
    proponujesz nie ma rąk i nóg, bo, aby autor wątku faktycznie dążył do tego,
    by zwolnił go sam pracodawca, to musiałby mu nieźle wejść za skórę, a to
    skończyłoby się w najlepszym razie wypowiedzeniem umowy bez szans na odprawę
    albo wręcz dyscyplinarką.

    --
    Nixe

  • 14. Data: 2006-09-14 11:17:04
    Od: "Radek" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Mike" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > .

    > Witam !
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=27900
    > Żegnam.......Mike

    Wspaniale. Nareszcie dokladnie to, o co pytalem!
    Dzieki WIELKIE, Mike!

  • 15. Data: 2006-09-14 11:17:07
    Od: "Radek" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Zapracowany" <d...@j...karuzela> napisał w wiadomości
    > a czy w umowie lub regulaminie jest okreslone miejsce wykonywania pracy?

    Sek w tym, ze nie ma.

    > Jesli tak to jednak pewne kwestie formalne ulegaja zmianie i powinienes
    > dostac wypowiedzenie warunkow umowy na pismie wraz z zaznaczeniem co ulega
    > zmianie i na co. Mozesz nie przyjac nowych warunkow pracy i to nie bedzie
    > twoja wina, ani twoja wola.

    Pracodawca poinformowal nas (oficjalnie) dopiero dzis, ze w biezacym miejscu
    bedziemy tylko do konca pazdziernika.

    Domyslam sie, ze faktycznie modli sie, aby pracownicy nie pouciekali, bo
    (nie wiedziec czemu) brak chocby 1 z 5 osob w moim dziale to juz BARDZO
    powazny problem. Jesli zdecydowalyby sie na odejscie dwie lub trzy (na co
    sie zanosi) - firma mialaby jeszcze wiekszy powazny klopot.

    --------

    >a jesli napisane jest, że pracownik wykonuje swoje obowiązki w siedzibie
    >firmy, bez wyszczegolnienia adresu, a firma adres zmienia wlansie to co
    >wtedy?

    Dokladnie o to mi chodzilo! Czy z tego tutulu pracodawca jest zobowiazany do
    wreczenia mi aneksu do umowy?
    Czy jesli go nie podpisze, bedzie to "wina" pracodawcy, czy moja? Czy w
    takim wypadku przysluguje mi odprawa?