PracaGrupypl.praca.dyskusje › No - a jakie jest wasze zdanie?

  • 1. Data: 2003-05-05 16:07:27
    Temat: No - a jakie jest wasze zdanie?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Przypomnijmy (prosze mnie poprawic, jesli moje dane sa bledne)

    polska statystyka
    10 procent - osoby z wyzszym wyksztalceniem
    30 - srednie
    60 - podstawowe/zawodowe

    za Onetem

    Polacy chcą państwa opiekuńczego!

    Badani zdecydowanie opowiadają się za modelem państwa opiekuńczego -
    wynika z sondażu CBOS. Ośrodek zbadał poglądy społeczeństwa na temat
    istotnych kwestii społeczno-politycznych.

    Badani zdecydowanie opowiadają się za modelem państwa opiekuńczego.
    Pogląd, że państwo powinno zapewnić obywatelom wysoki poziom świadczeń
    społecznych (takich jak ochrona zdrowia, edukacja itp.) popiera
    ogromna większość (81 proc.) ankietowanych.

    Ponad dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych jest zdania, że
    prywatyzacja powinna przebiegać powoli i obejmować tylko niektóre
    przedsiębiorstwa państwowe.

    65 proc. respondentów uważa, że państwo powinno prowadzić
    protekcjonistyczną politykę rolną, dotując rolnictwo z budżetu oraz
    chroniąc je cłami.

    Badani opowiadają się za większym niż obecnie egalitaryzmem płacowym.
    68 proc. wyraża opinię, że należy ograniczyć zarobki osób najwyżej
    zarabiających.

    Dopuszczalność zwalczania przestępczości kosztem ograniczenia swobód
    obywatelskich akceptuje ponad połowa ankietowanych (56 proc.).

    Przeważająca część badanych (41 proc.) uważa, że należy jak najszerzej
    otworzyć się na współpracę z zagranicą. Niewiele mniejszy odsetek (33
    proc.) sądzi, że priorytetem powinna być troska o kulturową i
    gospodarczą niezawisłość Polski.

    Przekonanie, że członkostwo w Unii Europejskiej przyniesie Polsce
    więcej korzyści niż strat jest częstsze (45 proc.) niż opinia, że
    bilans integracji będzie ujemny (25 proc.).

    CBOS zwraca uwagę, że optymizm w przewidywaniach dotyczących następstw
    integracji dla Polski wyraźnie zwiększył się w ciągu ostatniego
    półtora roku.

    CBOS przeprowadził badanie w dniach 1-4 marca na 975-osobowej
    reprezentatywnej, losowo-adresowej próbie dorosłych mieszkańców
    Polski.

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-05-05 17:52:40
    Temat: Re: No - a jakie jest wasze zdanie?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Przypomnijmy (prosze mnie poprawic, jesli moje dane sa bledne)
    >
    > polska statystyka
    > 10 procent - osoby z wyzszym wyksztalceniem
> [...]

    A jaka teza - że jak więcej Polaków będzie mieć wyższe, to nie będą
    chcieli? Nie chcę Ciebie martwić, ale pokazanie dwóch niezwiązanych ze
    sobą badań wcale nie mówi o ich korelacji. Dopiero określenie wskaźników
    wykształcenia dla grupy badanej, mogło by cos wyjaśnić.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-05-05 19:52:17
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > sobą badań wcale nie mówi o ich korelacji. Dopiero określenie wskaźników
    > wykształcenia dla grupy badanej, mogło by cos wyjaśnić.

    Dobrze powiedziane.
    A co do nostalgii do PRLu to sie wcale nie dziwie, mimo iz tamten system byl
    zly, obecny jest niewiele lepszy. Nie neguje ogolnej idei, ale wykonanie
    jest fatalne, cale spoleczenstwo jest zreszta za ten stan rzeczy
    odpowiedzialne, ale najbardziej elity wladzy(politycznej nie gospodarczej)

  • 4. Data: 2003-05-05 22:38:30
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote:
> [...]
    > społecznych (takich jak ochrona zdrowia, edukacja itp.) popiera
    > ogromna większość (81 proc.) ankietowanych.

    Podejrzewam, że jakby postawić pytanie jeszcze inaczej, czyli
    czy ci którzy sobie jakoś radzą, zarabiają więcej, powinni płacić
    większe podatki tym samym fundować tej biednej większości
    opiekę zdrowotną, edukację, renty, emerytury to jeszcze
    większa większość odpowiedziałaby twierdząco. Brak edukacji
    ekonomicznej sprowadza ten kraj do idiotycznego rozumowania
    u głupiej większości, że państwo to coś niezwykłego, co
    zapewni im wiele bez zdania sobie sprawy, że to tak naprawdę
    nic innego jak umowa społeczna (w swej genezie dotycząca
    tylko obronności!) na której funkcjonowanie z założenia
    wszyscy muszą się składać. Najczęściej (tego większość
    nie rozumie szczególnie!) jednostka więcej wkłada w to
    państwo niż z niego dostaje. Ktoś mądrze powiedział kiedyś,
    że "państwo nie może ci dać więcej ponad to, co jest ci
    w stanie zabrać".

    Kiedy głupia większość to pojmie?

    > Ponad dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych jest zdania, że
    > prywatyzacja powinna przebiegać powoli i obejmować tylko niektóre
    > przedsiębiorstwa państwowe.

    To pytanie jest źle zadane, bo nie wiadomo co to znaczy niektóre.

    > 65 proc. respondentów uważa, że państwo powinno prowadzić
    > protekcjonistyczną politykę rolną, dotując rolnictwo z budżetu oraz
    > chroniąc je cłami.

    65% nie rozumie, że polskie rolnictwo produkuje znacznie więcej
    niż potrzeba na polski rynek. 65% nie rozumie, że dotacje
    z budżetu to nie są pieniądze wydrukowane na ten cel, tylko
    to co odprowadzają tam podatnicy. Innymi słowy 65% nie rozumie,
    że żeby dotować rolnictwo trzeba się na to składać, czyli płacić
    większe podatki. 65% nie rozumie, że to znaczy, że w portfelu
    zostaje im mniej pieniędzy. 65% nie rozumie, że jakby zostawało
    im więcej to nie państwo (z ich pieniędzy!) musiałoby dotować
    rolnictwo tylko sami mając więcej pieniędzy kupiliby więcej
    od rolnika. Zgodnie ze zdrowymi zasadami rynku - wedle potrzeb.

    Znowu głupia większość.

    > Badani opowiadają się za większym niż obecnie egalitaryzmem płacowym.
    > 68 proc. wyraża opinię, że należy ograniczyć zarobki osób najwyżej
    > zarabiających.

    No jasne. Wszystkim po równo. To już było i się nie sprawdziło.
    Zresztą nie działało, bo równości nie było. Złodziejom ograniczyć
    przez sprawny aparat ścigania, a nie tak po prostu "najwyżej
    zarabiającym". Pewnie większość powie, że oni wszyscy złodzieje.
    Taki już urok tego kraju.

    Geez, ale debilizmy wyszły z tych sondaży. Emigrować czy jeszcze
    wierzyć, że głupia większość kiedyś zmądrzeje? Oto jest pytanie :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10291 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-05-05 22:39:24
    Od: "andrzej" <j...@o...pl>

    Bialorus ma np. ponad 20% ludzi z wyzszym wyksztalceniem (jeden z
    najwyzszych wskaznikow na swiecie).
    i co to zmienia? :)
    pzdr!

  • 6. Data: 2003-05-06 06:18:55
    Temat: Odp: No - a jakie jest wasze zdanie?
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Flyer <f...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b968dt$od8$...@a...news.tpi.pl...

    > A jaka teza - że jak więcej Polaków będzie mieć wyższe, to nie będą
    > chcieli?

    Masz rację - z tego tekstu to nie wynka.
    Ale ja ma taką cichą, malutką nadzieję, że ta teza jest prawdziwa...

    Rafał

  • 7. Data: 2003-05-06 07:27:55
    Od: "Aga" <c...@w...pl>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> w wiad
    omości do grup dyskusyjnych napisał:b962gj$jc2$...@n...onet.pl...
> [...]
    >
    > CBOS przeprowadził badanie w dniach 1-4 marca na 975-osobowej
    > reprezentatywnej, losowo-adresowej próbie dorosłych mieszkańców

    Jak dla mnie te dane sa troche w innej kolejności bo z tego co widze to te 6
    0 odnosi sie raczej do młodych wykształconych osób.

  • 8. Data: 2003-05-06 08:58:37
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Aga <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b97ni0$jdm$...@n...news.tpi.pl...
    > Jak dla mnie te dane sa troche w innej kolejności bo z tego co widze to te
    6
    > 0 odnosi sie raczej do młodych wykształconych osób.

    Nie rozumiem. Chodzi Ci o to, że 60% społeczeństwa to młode wykształcone
    osoby?

    Rafał

  • 9. Data: 2003-05-06 13:41:30
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Rafal wrote:
    > Nie rozumiem. Chodzi Ci o to, że 60% społeczeństwa to młode
    > wykształcone osoby?

    Nieee. te mlode wyksztalcone osoby to nie maja jeszcze prawa
    wyborczego....