PracaGrupypl.praca.dyskusjeNo - a jakie jest wasze zdanie? › Re: No - a jakie jest wasze zdanie?
    From: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: No - a jakie jest wasze zdanie?
    Date: 5 May 2003 22:38:30 GMT

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote:
    > Badani zdecydowanie opowiadają się za modelem państwa opiekuńczego.
    > Pogląd, że państwo powinno zapewnić obywatelom wysoki poziom świadczeń
    > społecznych (takich jak ochrona zdrowia, edukacja itp.) popiera
    > ogromna większość (81 proc.) ankietowanych.

    Podejrzewam, że jakby postawić pytanie jeszcze inaczej, czyli
    czy ci którzy sobie jakoś radzą, zarabiają więcej, powinni płacić
    większe podatki tym samym fundować tej biednej większości
    opiekę zdrowotną, edukację, renty, emerytury to jeszcze
    większa większość odpowiedziałaby twierdząco. Brak edukacji
    ekonomicznej sprowadza ten kraj do idiotycznego rozumowania
    u głupiej większości, że państwo to coś niezwykłego, co
    zapewni im wiele bez zdania sobie sprawy, że to tak naprawdę
    nic innego jak umowa społeczna (w swej genezie dotycząca
    tylko obronności!) na której funkcjonowanie z założenia
    wszyscy muszą się składać. Najczęściej (tego większość
    nie rozumie szczególnie!) jednostka więcej wkłada w to
    państwo niż z niego dostaje. Ktoś mądrze powiedział kiedyś,
    że "państwo nie może ci dać więcej ponad to, co jest ci
    w stanie zabrać".

    Kiedy głupia większość to pojmie?

    > Ponad dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych jest zdania, że
    > prywatyzacja powinna przebiegać powoli i obejmować tylko niektóre
    > przedsiębiorstwa państwowe.

    To pytanie jest źle zadane, bo nie wiadomo co to znaczy niektóre.

    > 65 proc. respondentów uważa, że państwo powinno prowadzić
    > protekcjonistyczną politykę rolną, dotując rolnictwo z budżetu oraz
    > chroniąc je cłami.

    65% nie rozumie, że polskie rolnictwo produkuje znacznie więcej
    niż potrzeba na polski rynek. 65% nie rozumie, że dotacje
    z budżetu to nie są pieniądze wydrukowane na ten cel, tylko
    to co odprowadzają tam podatnicy. Innymi słowy 65% nie rozumie,
    że żeby dotować rolnictwo trzeba się na to składać, czyli płacić
    większe podatki. 65% nie rozumie, że to znaczy, że w portfelu
    zostaje im mniej pieniędzy. 65% nie rozumie, że jakby zostawało
    im więcej to nie państwo (z ich pieniędzy!) musiałoby dotować
    rolnictwo tylko sami mając więcej pieniędzy kupiliby więcej
    od rolnika. Zgodnie ze zdrowymi zasadami rynku - wedle potrzeb.

    Znowu głupia większość.

    > Badani opowiadają się za większym niż obecnie egalitaryzmem płacowym.
    > 68 proc. wyraża opinię, że należy ograniczyć zarobki osób najwyżej
    > zarabiających.

    No jasne. Wszystkim po równo. To już było i się nie sprawdziło.
    Zresztą nie działało, bo równości nie było. Złodziejom ograniczyć
    przez sprawny aparat ścigania, a nie tak po prostu "najwyżej
    zarabiającym". Pewnie większość powie, że oni wszyscy złodzieje.
    Taki już urok tego kraju.

    Geez, ale debilizmy wyszły z tych sondaży. Emigrować czy jeszcze
    wierzyć, że głupia większość kiedyś zmądrzeje? Oto jest pytanie :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10291 dzień życia, sprawność