PracaGrupypl.praca.dyskusje › brak swiadectwa

  • 1. Data: 2003-05-05 13:27:29
    Temat: brak swiadectwa
    Od: "Tolek" <D...@l...nl>

    pojechalem dzis do firmy by odebrac swiadectwo pracy (zmieniam prace i do
    dzis mialem okres wypowiedzenia), ale powiedziano mi ze kadrowej nie ma i
    nie ma kto mi wystawic tego swistka. mam przyjechac jutro albo jeszcze
    pozniej. dodam ze firma nie byla rada z tego ze sie zwalniam.
    co mam robic? czekac na ich laske az wystawia mi to swiadectwo?

    tolo

  • 2. Data: 2003-05-05 13:41:46
    Temat: Re: brak swiadectwa
    Od: "InfoServe" <p...@i...pl>

    Poczekaj, z tego co wiem muszą Ci wystawić świadectwo pracy. Następny
    pracodawca musi wiedzieć czy wykorzystałeś urlop itp.

  • 3. Data: 2003-05-05 15:00:09
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Tolek <D...@l...nl> napisał(a):

> [...]
    > pozniej. dodam ze firma nie byla rada z tego ze sie zwalniam.
    > co mam robic? czekac na ich laske az wystawia mi to swiadectwo?

    "Niezwłocznie" oznacza niezwłocznie, to znaczy bez nieuzasadnionej zwłoki.
    Jak ci nie wydadzą jutro, to natychmiast biegnij do Sądu Pracy. Świadecwo
    pracy do druk którego wystawienie zajmuje 10 minut i można to zrobić od ręki.

    Art. 97.
    § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca
    jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie
    świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się
    pracownika z pracodawcą.

  • 4. Data: 2003-05-05 15:02:14
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tolek" <D...@l...nl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozniej. dodam ze firma nie byla rada z tego ze sie zwalniam.
    > co mam robic? czekac na ich laske az wystawia mi to swiadectwo?

    Podpisz swiadectwo z data kiedy go otrzymasz i idz do sadu pracy o
    odszkodowanie za czas w ktorym nie mogles sie zarejestrowac w UP(z uwagi na
    zlosliwosc pracodawcy), co automatycznie przedluza czas oczekiwania na
    zasilek dla bezrobotnych.
    Irek

  • 5. Data: 2003-05-05 17:02:01
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Mon, 5 May 2003 15:27:29 +0200, "Tolek" <D...@l...nl>
    napisał:

> [...]
    >pozniej. dodam ze firma nie byla rada z tego ze sie zwalniam.
    >co mam robic? czekac na ich laske az wystawia mi to swiadectwo?

    Firma ma na tę czynność siedem dni, zgodnie z Dz.U.1996.60.282
    Po tym okresie masz prawo do skargi w PIP i w Sadzie Pracy

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 6. Data: 2003-05-05 18:33:01
    Od: "Andy" <a...@h...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się

    Mają na to ustawowe 7 dni. (zgodnie z KP)
    Andy