PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop macierzynski a zakonczenie umowy o prace.

  • 1. Data: 2003-05-05 13:51:05
    Temat: Urlop macierzynski a zakonczenie umowy o prace.
    Od: toa <d...@a...net.pl>

    Witam
    Niedlugo konczy sie zonie umowa o prace na czas okreslony a poniewaz bedzie wtedy w
    ciazy dluzej niz 3 miesiace to umowa zostanie przedluzona do okresu porodu. I w
    zwiazku z tym mam pytanie: czy nalezy sie jej urlop macierzynski po porodzie czy tez
    nie?

    Pozdrawiam

    t.

  • 2. Data: 2003-05-06 10:05:38
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    toa <d...@a...net.pl> napisał(a):

> [...]
    porodu
    > . I w zwiazku z tym mam pytanie: czy nalezy sie jej urlop macierzynski po

    Witam
    Niestety NIE.Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-06 10:52:43
    Od: "Bastek" <e...@p...onet.pl>

    Witam.

    > Niestety NIE.Pozdrawiam

    A to niby dlaczego ?

    Pozdrawim.

    - Bastek -

  • 4. Data: 2003-05-06 11:00:35
    Od: "Bastek" <e...@p...onet.pl>

    Witam.

    "Zasilek macierzynski przysluguje takze pracownicy zatrudnionej na podstawie
    umowy o prace na czas okreslony lub na czas wykonania okreslonej pracy, z
    która umowa o prace zostala przedluzona do dnia porodu."

    http://www.panoramafirm.com.pl/serwis/praca/articles
    /zasilki.php?z=2

    Pozdrawiam.

    - Bastek -

  • 5. Data: 2003-05-06 15:52:04
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bastek" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    > Witam.

    > A to niby dlaczego ?
    >
    > Pozdrawim.
    >
    > - Bastek -
    Urlop macierzyński jest udzielany pracownicy a w omawianym przypadku
    niestety z dniem porodu przyszła mama przestaje być pracownikiem.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 6. Data: 2003-05-06 16:30:48
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Urlop macierzyński jest udzielany pracownicy a w omawianym przypadku
    | niestety z dniem porodu przyszła mama przestaje być pracownikiem.

    A może by tak podawać podstawy prawne dla kategorycznych stwierdzeń?

    Art. 30 ust.4 ustawy o świadczeniach pieniężnych w razie.... Ubezpieczonej
    będącej pracownicą zatrudnioną na podstawie umowy o pracę na czas określony
    lub na czas wykonania określonej pracy, z którą umowa o pracę na podstawie
    art. 177 § 3 kodeksu pracy została przedłużona do dnia porodu - przysługuje
    prawo do zasiłku macierzyńskiego po ustaniu ubezpieczenia.

    Andrzej K.

  • 7. Data: 2003-05-07 09:47:39
    Od: toa <daniel2@nie_spamuj_alpha.net.pl>

> [...]
    > art. 177 § 3 kodeksu pracy została przedłużona do dnia porodu - przysługuje
    > prawo do zasiłku macierzyńskiego po ustaniu ubezpieczenia.

    Juz wiem w takim razie wszystko co potrzebuje.

    Dziekuje wszystkim za pomoc.

    Pozdr.

  • 8. Data: 2003-05-07 10:39:21
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości:

> [...]
    przysługuje
    > prawo do zasiłku macierzyńskiego po ustaniu ubezpieczenia.

    A może by tak nauczyć się czytac ze zrozumieniem? URLOP to nie to samo co
    ZASIŁEK macierzyński a w wątku było wyraźnie (temat jak i treść wątku)
    napisane że chodzi o urlop, chyba że inicjator wątku w "pokręcony" sposób
    miał na mysli zasiłek :)
    Tutaj sprawa zasiłku jest dość przystępnie opisana i z pewnością się przyda
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/zasilek_macierzynski.a
    sp

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 9. Data: 2003-05-07 15:18:03
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | ZASIŁEK macierzyński a w wątku było wyraźnie (temat jak i treść wątku)
    | napisane że chodzi o urlop, chyba że inicjator wątku w "pokręcony" sposób

    Ja odróżniam urlop macierzyński, także urlop na warunkach urlopu
    macierzyńskiego i zasiłek macierzyński. Odpowiedziałem na skróty, bo
    przecież pytającemu nie chodzi, jak sądzę, o urlop (bo jaki miałby sens
    urlop na bezrobociu), ale o pieniądze. Bez zbędnego bicia piany.

    Andrzej K.