PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mentalność polskiego pracodawcy...

  • 21. Data: 2003-04-14 15:37:16
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > Pokaż mi tylko drzwi gdzie mogę zapukać.

    Sam je znajdz. To Twoje zycie i Twoja odpowiedzialnosc. Nikt nie przyjdzie
    do Ciebie do domu i nie da nic za darmo, bez wysilku.

  • 22. Data: 2003-04-14 15:55:56
    Od: Maciej Koziński <m...@w...pl>

    motto wrote:
    > Taaaaaaaaak wszyscy bezrobotni nie pracują bo nie chcą, są debilami,
    > skończyli 5 klas i nawet dobrze się wysłowić nie potrafią. Mają dwie lewe
    > ręce i poniżej 2000 zł nie podpiszą umowy. Nina dobrze mówisz.

    Zapewne bardziej politycznie poprawny byłby w świetle powyższej
    wypowiedzi pogląd "czy się stoi czy się leży, dwa tysiączki się należy".
    Pozostanę jednak przy swoim twierdzeniu, że absolwent bez doświadczenia
    jest - smutne to ale prawdziwe - niewiele wart na współczesnym rynku
    pracy. Znam pogląd drugiej strony (pracodawców) na ten temat. Można
    oczywiście wylewać żale, że świat jest taki paskudny, ale niestety - kto
    płaci ten wymaga. A jak nie można zabrać zabawek i iść do konkurencji z
    dużym prawdopodobieństwem zatrudnienia, to ma się niewielką siłę
    przetargową.

    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/

  • 23. Data: 2003-04-14 22:44:01
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Twoj kolega sam znalazl, i to we wzorcowy sposob. Moze tez po prostu czyms
    > "zablysnij"? O, nie umiesz? To moze sie naucz, jak kolega?
    Te kolego ja go nauczyłem programować, nie zapominaj o tym i wcale nie
    zazdroszczę mu, gość przeżył większą biedę ode mnie też mu się należy.

    motto
    icq: 238159966

  • 24. Data: 2003-04-14 22:46:40
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Sam je znajdz. To Twoje zycie i Twoja odpowiedzialnosc. Nikt nie przyjdzie
    > do Ciebie do domu i nie da nic za darmo, bez wysilku.
    Jak nie rozumiesz wybacz nie będę tłumaczył. (a ja nie wierzyłem że przeszło
    40% ludzi w Polsce ma problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu, to się
    chyba nazywa analfabetyzm wtórny o ile dobrze kojarzę) :P

    motto
    icq: 238159966

  • 25. Data: 2003-04-14 22:47:52
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Koziński"
    <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pozostanę jednak przy swoim twierdzeniu, że absolwent bez doświadczenia
    > jest - smutne to ale prawdziwe - niewiele wart na współczesnym rynku
    > pracy.
    A czyja to wina?? Według mnie systemu kształcenia.

    motto
    icq: 238159966

  • 26. Data: 2003-04-14 22:50:50
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To nie jest wyzysk, tylko realia ekonomiczne:
    > 1) wysokie podatki
    Są kraje gdzie płaci się wyższe podatki niż u nas i gospodarka rozwija się
    lepiej...a i bezrobocie jest mniejsze.

    > 2) wysokie narzuty na pensje (ZUS)
    No mój ojciec zapracował na swoją rentę, a ktoś musi mu ja wypłacić (i w
    cale nie ma wysokiej)

    > 3) niechęć banków do udzielania kredytów w sytuacji, gdy bardziej opłaca
    > się pożyczyć pieniądze państwu mającemu duży deficyt budżetowy (i
    > wysokie stopy procentowe) i mającego zawsze najlepsze gwarancje -
    > pieniądze podatników.
    To racja.

    > Większość przedsiębiorców chce dożyć
    > jutra, o inwestycjach można zapomnieć.
    Czy większość? Nie chyba nie!

    motto
    icq: 238159966

  • 27. Data: 2003-04-14 22:56:57
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale czy temu winni sa pracodawcy?
    > Pracodawcy chca miec super praciwnikow za male pieniadze.
    > Pracownicy chca miec super pracodawcow za duze pieniadze.
    > I to jest normalne.
    Normalne jest to, że masz taki towar za jaki zapłacisz... rozumiesz?
    Swojego czasu sąsiad miał firmę zajmującą się przerobem kurczaków i kiepsko
    płacił ludziom. Wtedy miał o ile dobrze pamiętam 37% odpadów z masy
    kurczaków (szło na żarcie dla psów) bo nie dokładnie wykrajali. Zrobił
    eksperyment, powiedział że podniesie ludziom pensję ale w zmian oczekuje
    spadku tego procentu. Procent spadł ciągu tygodnia do 21% on podniósł im
    pensje o 30% i jak się okazało mimo że więcej zapłacił ludziom to i tak
    więcej zostawało dla niego. Niestety zanim skończyłem liceum to zmarł a z
    jego żoną nie żyłem z zgodzie, tak bym miał dobrą pracę.

    > Natomiast obecnie, gdy mamy ok. 20% bezrobocia, ton
    > nadaja pracodawcy. I dlatego moga w takiej sytuacji
    > wymagac cudów.
    Zapomniałeś jeszcze o śmiesznych wynagrodzeniach. :P

    motto
    icq: 238159966

  • 28. Data: 2003-04-14 23:12:30
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maciej Koziński"
    > <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Są kraje gdzie płaci się wyższe podatki niż u nas i gospodarka rozwija się
    > lepiej...a i bezrobocie jest mniejsze.

    Jakies przyklady bym poprosil.

    > No mój ojciec zapracował na swoją rentę, a ktoś musi mu ja wypłacić (i w
    > cale nie ma wysokiej)

    Chyba nie wiesz jak dziala nasz system emerytalny, a polega on na umowie
    pokoeniowe. Od 30 lat bylo wiadomo ze trzeba go zmienic.
    Na poczatku lat 80, skladka ZUS wynosila okolo 15%(cala). Chyba nie musze ci
    mowic ile wynosi teraz i tego ze obecne mlode pokolenia sa najbardziej
    poszkodowanymi pokoleniami, poniewaz musza splacic dlugi(ten slynny
    Gierkowski to maly pikus), wlasnie miedzy innymi ten wadliwego systemu
    ubezpieczen i na to wyboru nie ma.

    > To racja.

    > Czy większość? Nie chyba nie!

    Ich sprawa. Ale widac ze kryzys u nas chula. Dobra luksusowe schodza jak
    swieze buleczki, a to jest oznaka krzysu, poniewaz przesiebiorcy nie wierza
    ze za zainwestowane pieniadze beda mieli godziwe zyski, wiec inwestuja w
    swoje przyjemnosci. Gdyby wierzyli to by dobra luskusowe nie schodzily. To
    zjawsiko znane jest juz od lat :D

  • 29. Data: 2003-04-14 23:24:08
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Jakies przyklady bym poprosił.
    Oj czytałem o podatkach nie pamiętam teraz kraju, ale to któryś z UE.
    Jak znajdę dam Ci link na priv, ale dziś mi się szukać nie chce.

  • 30. Data: 2003-04-14 23:33:54
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Szwecja o ile dobrze pamiętam, ale nie chcę mi się dziś szukać.