PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mentalność polskiego pracodawcy...

  • 11. Data: 2003-04-13 21:40:39
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: Maciej Koziński <m...@w...pl>

    Wizard wrote:

    > bylo malo na pytanie "No a jak Pani sadzi ile byla by Pani warta dla naszej
    > firmy?" kolesia rzucila UWAGA!!
    > 2000zl!!! A najlepsze bylo wyjasnienie: "Bo ja studiowalam w Warszawie i
    > wiem ile jestem warta. Musze sie cenic"

    No cóż, kontaktu z rzeczywistością nie uczą nawet na warszawskich
    uczelniach.
    Z moich obserwacji wynika, że większość świeżych absolwentów jest
    przekonana, że pozjadała wszystkie rozumy i że posady na nich czekają.
    Niestety, tak nie jest, o czym prędko i boleśnie się przekonują.

    święte słowa!

    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/

  • 12. Data: 2003-04-13 21:43:24
    Od: "Wizard" <w...@k...lm.pl>

    > Nie zawsze...

    wiec prosze nie uogolniac

    I co? I nic, bo Pan nie ma odpowiedniego stażu, bo Pan nie ma wyższego...,
    bo Pan
    > jest spoza Gdyni/Warszawy/Poznania, bo Pan nie ma odpowiedniego
    > przygotowania teoretycznego, a przepraszam a kto Pana przysłał?, mogę Pana
    > zatrudnic najpierw na 3 miesiące/6 miesięcy/12 miesięcy za darmo, i jak
    się
    > Pan sprawdzi to Pana zarudnię... To słyszę!

    Tak. Tylko ze takich ludzi jak Ty sa tysiace a setki z nich maja wyzsze
    wyksztalcenie. I co? Pracodawca ma zatrudnic tego slabiej przygotowanego i
    ryzykowac? Powiem Ci ze w tym kraju ciagle mowi sie o prawach pracownikow,
    ale straaasznie rzadko o prawach pracodawcow. Same podatki, przepisy
    utrzymania czy tez zwolnienia pracownika i cale setki innych bzdetow
    naprawde nie ulatwiaja zycia pracodawaca. Co innego wielcy potentaci i
    wuelkie firmy, a co innego pracodawcy malych firm ktore jednak znacznie
    przewazaja. To sa ludzie tacy sami jak my, ktorzy po prostu poszli po
    pieniadz inna droga i najczesciej wlozyli w to 100 razy wiecej pracy.
    Wszyscy widzimy firmy ktore prowadza swoja dzialalnosc dookola nas, ale nie
    widzimy setek innych ktore dawno juz padly. Naprawde trzeba miec sporo
    potencjalu, cale tony wytrwalosci i sporo odwagi by rozkrecic swoj biznes.
    I powiedz mi niby dlaczego Ci ludzie maja ryzykowac swoje, ciezko zarobione
    i wpakowane w interes pieniadze? Wspolczuje Ci bo widze ze jestes wytrwaly i
    byl bys dobrym pracownikiem.
    Ale swiat jest obrzydliwie brutalny i wszyscy staraja sie jakos utrzymac na
    rynku....nawet pracodawcy.

    > Wiem, ale ja nie jestem taki przypadkiem (mam 3 zawody w ręku) i znam
    wiele
    > osób które takimi przypadkami nie są.

    no ale ja nie mowie przeciez konkretnie o Tobie tylko zaznaczam ze trzeba
    miec troche wyrozumialosci dla pracodawcow ktorzy przeciez tez maja rodziny
    na utrzymaniu, tez placa podatki i tez czesto ledwo sobie radza. Wiem bo
    widze to w moim zyciu.

    > OCZYWIŚCIE NIE STAĆ MNIE NA ZAMIESZKANIE PREZ KILKA MIESIECY I WYŻYWIENIE
    SIĘ CHOCIAŻBY W TAKIEJ WARSZAWIE KURWA MAC!

    wybacz ale z takim podejsciem to nie masz szans
    A Twoja bliska okolica? Masz chociazby w swoim miescie urzad pracy?
    Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w takim urzedzie mozna zapisac sie na
    darmowe kursy przygotowawcze na ktore dostaje sie papierki itd.
    A to tylko jedna z wielu mozliwosci.

    Zgadzam sie ze z praca jest ciezko, ale nie jest tak ze jej w ogole nie ma.
    Trzeba tylko uporu i wytrwalosci. Zapozycz sie u rodziny, znajomych i wyjedz
    za granice by zarobic na nauke, albo po prostu zainwestuj kase w szukanie
    pracy.
    Nie bede Ci tu dawal gotowych scenariuszy bo sam ich nie znam. Ale zapewniam
    Cie ze zawsze jest jakies wyjscie. Zawsze

    pozdrawiam
    Wizard

  • 13. Data: 2003-04-13 22:08:09
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) motto napisal(a) Sun, 13 Apr 2003 20:57:55 +0200:
    >doświadczenie, na darmowych stażach?? Wybaczcie, ale to jest wyzysk w
    >czystej formie.

    Ale czy temu winni sa pracodawcy?
    Pracodawcy chca miec super praciwnikow za male pieniadze.
    Pracownicy chca miec super pracodawcow za duze pieniadze.
    I to jest normalne.
    Natomiast obecnie, gdy mamy ok. 20% bezrobocia, ton
    nadaja pracodawcy. I dlatego moga w takiej sytuacji
    wymagac cudow.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 14. Data: 2003-04-13 22:12:02
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wizard" <w...@k...lm.pl> napisał w wiadomości
    > (...)
    > Tak. Tylko ze takich ludzi jak Ty sa tysiace a setki z nich maja
    > wyzsze wyksztalcenie. I co? Pracodawca ma zatrudnic tego
    > slabiej przygotowanego i ryzykowac?
    A kto Ci powiedział gorzej przygotowany?? Bo co bo nie mam wyższego?? (Nie
    mam więcej pytań w tej kwestii). Haha często udzielałem korków z informatyki
    chłoptasiom na 3 roku informy, ludzie dzięki mnie technikum pokończyli bo
    pisałem zaliczenia za siebie i kilka innych osób jednocześnie a ty mi
    wyskakujesz z takimi tekstami.

    > Powiem Ci ze w tym kraju ciagle mowi sie o prawach pracownikow,
    > ale straaasznie rzadko o prawach pracodawców.
    Wiem jak to jest być pracodawcą dobrze wiem, ale jakbym miał pieniądze na
    inwestycję nie zawahałbym się otworzyć własnego interesu. Pamiętasz?? Moja
    siostra jest księgową i wiem jakie firma ma obciążenia.

    > I powiedz mi niby dlaczego Ci ludzie maja ryzykowac swoje, ciezko
    zarobione
    > i wpakowane w interes pieniadze? Wspolczuje Ci bo widze ze jestes wytrwaly
    > byl bys dobrym pracownikiem.
    Po to że ja z chęcią pomogę im zarobić więcej.

> [...]
    > Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w takim urzedzie mozna zapisac sie na
    > darmowe kursy przygotowawcze na ktore dostaje sie papierki itd.
    No tak byłem na kursie aktywnego poszukiwania pracy, kurs obsługi komputera
    to w moim przypadku paranoja bo mam lepszy papier, mam prawko + świadectwo
    kwalifikacji, oprócz tego mam zawód elektryka - elektromechanika urządzeń
    przemysłowych, na kurs sekretarki nie pójdę, kurs na kucharza też opada bo
    jestem kiepskim organoleptykiem. chciałem żeby pośredniak zrefundował mi
    certyfikat Unixa to się nie zgodzili, maiłem jeszcze kilka innych (wręcz
    bardziej przyziemnym planów) to także odrzucili bo dla jednej osoby nie będą
    organizować szkolenia. Co do stażu to najlepiej będzie jak odwiedzisz
    Włocławek i sam zobaczysz tu zakłady popadały, 90% firm idzie na granicy
    bankructwa co miesiąc więcej firm upada niż powstaje bo ludzie nie mają
    pieniędzy etc. Generalnie jest po prostu tragedia.

    > Trzeba tylko uporu i wytrwalosci. Zapozycz sie u rodziny, znajomych i
    wyjedz
    > za granice by zarobic na nauke, albo po prostu zainwestuj kase w szukanie
    > pracy.
    Moi rodzice są z domu dziecka mam tylko babcie i przybranego dziadka oni też
    nie wiele mogą mi pomóc, siostra zarabia 500 zł, jej mąż nie wiele więcej a
    mają na utrzymaniu ciężko chore dziecko, mój ojciec praktycznie umiera, brat
    nie dawno skoczył z okna chcesz więcej?? Ja walczę chce walczyć i nie poddam
    się przynajmniej mam taką nadzieję ale jestem dość ograniczony przez
    sytuację życiową. To że mam Internet to zasługa sąsiada który puścił mi
    kabel (ponoć miało mi to pomóc w znalezieniu pracy)

    > Nie bede Ci tu dawal gotowych scenariuszy bo sam ich nie znam.
    Pokaż mi tylko drzwi gdzie mogę zapukać.

    > Ale zapewniam Cie ze zawsze jest jakies wyjscie. Zawsze
    Szukam cały czas szukam.
    Pozdrawiam i proponuje zakończyc temat ide na spacer.

    --
    motto
    icq: 238159966

    ps. Jak ktoś by miał gdzie zostawić moje CV to z chęcią prześle.

  • 15. Data: 2003-04-14 00:11:46
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    =?ISO-8859-2?Q?Maciej_Kozi=F1ski?= <m...@w...pl>
    writes:

> [...]
    > przekonana, że pozjadała wszystkie rozumy i że posady na nich czekają.
    > Niestety, tak nie jest, o czym prędko i boleśnie się przekonują.

    .. a potem przychodza na ta grupe i wylewaja tony blota na ten
    niewdzeczny swiat, kapitalizm, wolny rynek no i przede wsyzstkim
    pracodawcow sukinkotow :)

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 16. Data: 2003-04-14 01:50:59
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chłoptasiom na 3 roku informy, ludzie dzięki mnie technikum pokończyli bo
    > pisałem zaliczenia za siebie i kilka innych osób jednocześnie a ty mi

    Sorry, ze sie wtrace miedzy wodke a zakaske... Ale jesli jest tak jak
    mowisz, czyli jestes zdolny, cos juz umiesz i masz w sobie troche
    elastycznosci, to czemu nie poszukasz sobie jakiejs niszy? Mala podpowiedz:
    j2me. Rynek aplikacji/gier jest wciaz nienasycony, znalezc dystrybutora to
    nie problem (raczej oni szukaja developerow), narzedzia sa darmowe, jedyne
    co trzeba zainwestowac to troche czasu... Ale sie moze oplacic. Nie ma co
    zalamywac rak, tylko trzeba podkasac rekawy. Ja z tego zyje to i ty bys
    mogl.

    pzdr
    Arkadesh

  • 17. Data: 2003-04-14 03:04:26
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    <ciach>
    > Problem w tym, że nikt na dzień dzisiejszy nie chce dać mi tej szansy.
    No tak. Przyjsc i dac.
    Twoj kolega sam znalazl, i to we wzorcowy sposob. Moze tez po prostu czyms
    "zablysnij"? O, nie umiesz? To moze sie naucz, jak kolega?

    PiotrG

  • 18. Data: 2003-04-14 09:29:51
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co trzeba zainwestowac to troche czasu... Ale sie moze oplacic. Nie ma co
    > zalamywac rak, tylko trzeba podkasac rekawy. Ja z tego zyje to i ty bys
    O tworzeniu gier to ja za dużo nie wiem... Nie gram w gdy i nigdy nie
    próbowałem żadnej napisać, ale zerknę może mi to podpasuje dzięki.

    motto
    icq: 238159966

  • 19. Data: 2003-04-14 09:32:03
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > .. a potem przychodza na ta grupe i wylewaja tony blota na ten
    > niewdzeczny swiat, kapitalizm, wolny rynek no i przede wsyzstkim
    > pracodawcow sukinkotow :)
    Taaaaaaaaak wszyscy bezrobotni nie pracują bo nie chcą, są debilami,
    skończyli 5 klas i nawet dobrze się wysłowić nie potrafią. Mają dwie lewe
    ręce i poniżej 2000 zł nie podpiszą umowy. Nina dobrze mówisz.

    motto
    icq: 238159966

  • 20. Data: 2003-04-14 12:13:09
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

> [...]

    > O tworzeniu gier to ja za dużo nie wiem... Nie gram w gdy i nigdy nie
    > próbowałem żadnej napisać, ale zerknę może mi to podpasuje dzięki.

    To nie musza byc gry. Pomysl jakie aplikacje ludziom moga sie na codzien
    przydac w komorkach... A jesli chodzi o gry to tez nie musi to byc Quake czy
    inna strzelanina, moga byc stare dobre Kierki czy cos takiego... Adres na
    dzien dobry to np www.motocoder.com .

    pzdr
    Arkadesh