PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mam już dosyć !!!

  • 11. Data: 2008-06-05 16:00:09
    Temat: Re: Mam już dosyć !!!
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:g28v5o$h0g$1@opal.icpnet.pl...

    > No to zostań sobie dyrektorem w tej sieci. W czym problem?

    pewnie w tym samym, co powoduje, że możesz sobie tylko poszczekiwać, zamiast
    samemu być szefem czegoś :).

    e.

  • 12. Data: 2008-06-05 16:09:59
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Już nie wyrabiam, pracuję w dużej sieci warsztatów samochodowych,
    > ok. 20 placówek w Polsce, wszystkie w dobrej lokalizacji a zarobki 1700
    > brutto, mało kto chce za takie pieniądze pracować, więc zatrudniają
    > uczniaków bez doświadczenia bo na fachowców ich nie stać,
    > i teraz zamiast naprawiać samochody muszę jeszcze uczyć dzieciaków,
    > pracy przez to 2x więcej a wszystko dlatego że firmy nie stać na 700
    > złoty podwyżki, śmieszne to wszystko. Mam dosyć tego wszystkiego !!!

    FeuVert (czy jak to się pisze)? Po prostu zapytaj się w normalnych
    warsztatach: zarobki od 2-3.5k netto. Kwestia co potrafisz - bo z tym różnie
    bywa.

    B.Z.

  • 13. Data: 2008-06-05 16:12:43
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Załóż własny warsztat...
    Nie wyobrażasz sobie jak to biurokracja, jaka ilość zezwoleń i koszty
    narzędzi. W warsztacie nie będziesz pracował kompletem kluczy z Tessco czy
    Castoramy, ale kluczami, których koszt jest rzędu 1k zł. Kiedyś tak "na oko"
    liczyliśmy podstawowe wyposażenie warsztatu i wyszło około 10k, bez urządzeń
    do zbieżności, podnośników, komputera.

    B.Z.

  • 14. Data: 2008-06-05 16:15:38
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jun 2008 18:12:43 +0200, |--=Bartek=--| napisał(a):

> [...]
    > "na oko" liczyliśmy podstawowe wyposażenie warsztatu i wyszło około 10k,
    > bez urządzeń do zbieżności, podnośników, komputera.
    Rozumiem niemałe koszty wyposażenia ale zezwolenia? Na warsztat
    samochodowy??

    --
    pzdr
    Alex

  • 15. Data: 2008-06-05 16:33:05
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    |--=Bartek=--| pisze:
> [...]
    > "na oko" liczyliśmy podstawowe wyposażenie warsztatu i wyszło około 10k,
    > bez urządzeń do zbieżności, podnośników, komputera.

    A dofinansowanie z PUP-a to 13,5 tys - wiec na poczatek powinno
    wystarczyc. Ofc troche wkladu wlasnego, lokal - ale szybko sie zwroci -
    o ile jestes dobry w tym co robisz.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 16. Data: 2008-06-05 16:37:09
    Od: Wojtek M <d...@v...beztego.pl>

    i tu dochodzimy do klasycznie polskiego problemu, kazdy wie lepiej, tylko
    jak co do czego, to nie umie lepiej zrobic

  • 17. Data: 2008-06-05 17:12:37
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Rozumiem niemałe koszty wyposażenia ale zezwolenia? Na warsztat
    > samochodowy??

    Tak - ekologia, zezwolenia, itp.

    B.Z.

  • 18. Data: 2008-06-05 17:21:15
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > A dofinansowanie z PUP-a to 13,5 tys - wiec na poczatek powinno
    > wystarczyc. Ofc troche wkladu wlasnego, lokal - ale szybko sie zwroci - o
    > ile jestes dobry w tym co robisz.

    I na podstawowe narzędzia ci to wystarczy. Teraz idziemy dalej:
    - przyrządy do ustawiania zbieżności: od 6k do 30k
    - podnośnik kolumnowy: od 8k
    - budynek: tu już możesz szaleć, ale przydał by się jakiś kanał
    - komputer (to już wiesz)
    - oprogramowanie:
    a) VAG-COM - jakieś 2k
    b) CDIF2 - od 3.5k (jednak z kablami za jakieś 5k)
    c) jak masz kasę to i KTS - cena od 10k
    - kompresor (przecież klucze pneumatyczne musisz czymś napędzać): od 3.5k
    - wywazarka do kół
    - automat do klimatyzacji: od 10k
    - literatura, np. w postaci Autodaty: jednak książka od 100-300 zł (przecież
    nikt nie zna na pamięć wszystkich ustawień zbieżności i rozrządów)
    - i jeszcze kupe innego śmiecia

    Teraz takie minimum na nowy warsztat to od trzech do X stanowisk.

    B.Z.

  • 19. Data: 2008-06-05 17:23:02
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    >i tu dochodzimy do klasycznie polskiego problemu, kazdy wie lepiej, tylko
    > jak co do czego, to nie umie lepiej zrobic

    Jak by ci to napisac: od dziecka mam kontakt z ta branza - rodzinny
    warsztat, stacja diagnostyczna, stacja paliw, itp. Co prawda mam inne
    zainteresowania, ale caly czas w tym siedze ;-).

    B.Z.

  • 20. Data: 2008-06-05 17:23:45
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 5, 10:39 am, Marszi <m...@o...pl> wrote:

    > i teraz zamiast naprawiać samochody muszę jeszcze uczyć dzieciaków,

    Nauczysz i zwolnią Ciebie, bo dzieciaki zrobią taniej.

    Jeśli rzeczywiście jesteś dobry, nie powinienneś chyba mieć problemu
    ze zmianą pracodawcy. Wiesz co może zaoferować konkurencja?

    --
    mihau