PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypadek w pracy

  • 1. Data: 2008-06-04 16:32:17
    Temat: Wypadek w pracy
    Od: "sure" <s...@g...pl>

    Witam,

    w moim świadectwie pracy widnieje poniższa pozycja. I tu pytanko, zwolnienie
    chorobowe było następstwem wypadku w pracy i czy w obecnej sytuacji powinno
    się to zaliczać do okresów niekładkowych.

    "(okresy nieskładkowe, przypadające w okresie zatrudnienia wskazanym w
    ust.1, uwzglęndiane przy ustalaniu prawa do emerytury lub renty))

    2007-11-06 do 2007-11-26 Zwolnienie chorobowe"

    pozdrawiam
    sure

  • 2. Data: 2008-06-04 17:06:44
    Temat: Re: Wypadek w pracy
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    sure pisze:
> [...]
    > ust.1, uwzglęndiane przy ustalaniu prawa do emerytury lub renty))
    >
    > 2007-11-06 do 2007-11-26 Zwolnienie chorobowe"

    Okresy nieskładkowe są w ustawie:
    http://www.gofin.pl/5,39,30942,3.html

    /cytat/
    "Art. 7. Okresami nieskładkowymi są następujące okresy:

    1) pobierania:

    a) wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy wypłaconego
    na podstawie przepisów Kodeksu pracy,

    b) zasiłków z ubezpieczenia społecznego: chorobowego lub
    opiekuńczego,

    c) świadczenia rehabilitacyjnego,

    d) świadczeń wymienionych w lit. b i c po ustaniu obowiązku
    ubezpieczenia;"
    /koniec cytatu/
    (tam są inne punkty też, ale mało ważne w twoim pytaniu).
    Jeżeli to było zgłoszone jako wypadek przy pracy, i za ten okres
    wypłacony zasiłek z ubezpieczenia *wypadkowego*, to nie powinno to być
    wykazane w świadectwie pracy. Zgłoś się do byłego pracodawcy z prośbą o
    sprostowanie świadectwa pracy. (Możesz się powołać na ten artykuł ustawy).

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 3. Data: 2008-06-04 20:31:30
    Od: "sure" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > świadectwie pracy. Zgłoś się do byłego pracodawcy z prośbą o sprostowanie
    > świadectwa pracy. (Możesz się powołać na ten artykuł ustawy).

    Witam,

    dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Tak mi się coś zdawało że coś
    jest nie tak:)

    pozdrawiam serdecznie
    sure

  • 4. Data: 2008-06-06 11:52:34
    Od: "sure" <s...@g...pl>

    Witan ponownie,

    dzwoniłem do ZUS'u i okazuję się jednak że zalicza się to do okresów
    nieskładkowych. Wydaje mi się to mało uczciwe:/

    pozdrawiam
    sure