PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komentarz do PPO bez moderacji.

  • 21. Data: 2004-08-20 12:28:40
    Temat: Re: Komentarz do PPO bez moderacji.
    Od: mgl <m...@s...net>

    Pablo wrote:

    > A po co ? jeżeli ktoś chce dac tylko ogłoszenie ma od razu uczyć sie czegoś
    > co go nie interesuje i z czego nie korzysta?

    o, o, o! wlasnie tak :)

    pozdrawiam,
    mgl

  • 22. Data: 2004-08-20 12:55:51
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    mgl <m...@s...net> wrote:
    > Przestań korzystać z grup, które Ci się nie podobają. Weź się w garść,
    > ile masz lat? Bądź asertywny!

    W tym przypadku nie chodzi o to, czy mi się podobają, czy nie, bo chcę żeby
    ogłoszenie dotarło do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego umieszczam
    je też w różnych upiornych bazach ogłoszeń, w których rejestracja trwa pół
    godziny, itd. Ale to nie znaczy, że te uciążliwości są potrzebne.

    P.

  • 23. Data: 2004-08-20 13:40:44
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Paszczak wrote:

> [...]
    > umieszczam je też w różnych upiornych bazach ogłoszeń, w których
    > rejestracja trwa pół godziny, itd. Ale to nie znaczy, że te uciążliwości

    Może pójść na rozwiązanie kompromisowe, tzn. stworzyć nową grupe
    pl.praca.oferowana.niemoderowana a starą zostawić na dotychczasowych
    zasadach, niech sobie towarzystwo wzajemnej adoracji sprawdza kodowania i
    konfigurację czytników jeśli tak im sie podoba.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2004-08-20 13:56:48
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    DT <d...@A...pl> wrote:

    > A dlaczego nie chcesz założyć
    > alt.pl.praca.oferowana.bardzo.mocno.moderowana i tam trzymać się
    > sztywno swoich zasad, skoro wydajesz się być w mniejszości ?

    Ale to przecież nie on chce zmieniać status grupy, tylko Ty.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 25. Data: 2004-08-20 14:07:16
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Piotr <p...@n...spamuj.com> wrote:

    [...]

> [...]
    > zasadach, niech sobie towarzystwo wzajemnej adoracji sprawdza kodowania i
    > konfigurację czytników jeśli tak im sie podoba.

    W pl.* to raczej nie przejdzie, a o alt.pl.* już przecież wspominali.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 26. Data: 2004-08-20 18:41:55
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > W pl.* to raczej nie przejdzie, a o alt.pl.* już przecież wspominali.

    alt.pl.* jest do d*, większość serwerów bardzo krótko przetrzymuje
    wiadomości z tej hierarchii, zresztą nie na wszystkich są chyba dostępne. A
    co szkodzi napisać RFC i spróbować przeforsować stworzenie nowej grupy w
    pl.*, w końcu jest na to duże zapotrzebowanie, zwłaszcza że "eksperyment" z
    automoderacją pokazał że grupa w takiej formie lepiej spełniałaby swoje
    zadanie.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 27. Data: 2004-08-20 20:22:19
    Od: mgl <m...@s...net>

    Piotr wrote:
    > pl.*, w końcu jest na to duże zapotrzebowanie, zwłaszcza że "eksperyment" z
    > automoderacją pokazał że grupa w takiej formie lepiej spełniałaby swoje
    > zadanie.

    duze zapotrzebowanie?! kilkanascie, kilkadziesiat osob (liczac z
    nadmiarem), ktore nudza sie w okresie wakacyjnym to "duze
    zapotrzebowanie"? szczerze proponowalbym jednak alt.*, jesli w ogole.

    pozdrawiam,
    mgl

  • 28. Data: 2004-08-20 21:27:10
    Od: s...@p...at.interia.pl (PowerM)

    On Wed, 18 Aug 2004 22:08:52 GMT, DT <d...@A...pl> wrote:

    >Stosunek więcej jak 1/3, czyli mówiąc prostym językiem ukazuje się
    >_znacznie_ ponad 3x więcej "w miarę sensownych" ogłoszeń, których lwia
    >część nie ukazałaby się - dalsze wnioski niech sobie każdy sam
    >wyciągnie...
    Czy ktos prowadzil statystyke z jakich powodow posty sa odrzucane?
    Moze by zaczac od tego co jest najczestszym bledem i sprobowac go
    weliminowac.

    Zgaduje ze glownie chodzi o kodowanie polskich literek i tu jest moje
    pytanie czy nie mozna automatycznie felernych postow przekodowywac do
    formatu wynikowego? Przegladarki to umieja, wiec jest szansa na
    normalizacje postow do zadanego przez moderatora formatu potrzeba
    tylko jednego zdolnego do napisania skryptu.

    Drugim sposobem jest automatyczne wysylanie formatki z prosba o
    sprawdzenie czy wyslany post (kazdy) spelnia wymagania - z dodatkiem
    przykladowego postu z prosba o poprawe pod rygorem nieopublikowania,
    do nadawcy i przyjmowanie do moderacji tylko tych ktore beda zawieraly
    wszystkie wymagane elementy np .

    KTO:
    CO:
    FORMA ZATR:
    KONTAKT:
    itp co sobie kto wymysli

    Taka wyslana formatka musi byc wyraznie oznaczona ze od automata
    poniewaz moga sie zdarzyc pozniej maile od moderatora.

    Moderator byl potrzebny na ppo i jest potrzebny niezaleznie od ilosci
    flame'ow rzuconych na tych ludzi jesli jednak da sie wyeliminowac pare
    punktow spornych to moze nawet niewyksztalcony piekarz znajdzie sobie
    niewyksztalconych pomocnikow przez internet (choc to raczej malo
    prawdopodobne)

    Powerm

  • 29. Data: 2004-08-20 21:31:47
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Piotr <p...@n...spamuj.com> wrote:

    > alt.pl.* jest do d*, A co szkodzi napisać RFC i spróbować przeforsować
    > stworzenie nowej grupy w pl.*,

    RFD, nie RFC. A na przeszkodzie stanie najprawdopodobniej nieznajomość
    zasad zakładania grup. I nie piszę tego ze złośliwości... Prawdopodobnie
    też będziecie musieli przekonać sporo osób na p.n.n-g do waszego pomysłu...
    co może nie być takie łatwe (o ile będzie możliwe).

    > w końcu jest na to duże zapotrzebowanie,

    > zwłaszcza że "eksperyment" z automoderacją pokazał że grupa w takiej
    > formie lepiej spełniałaby swoje zadanie.

    Problem jak zwykle w tym, że to nie jest takie proste. Jednym pokazało, że
    jest dużo więcej śmieci (ponad akceptowalną wartość), innym - podobnym
    Tobie - cały czas nastawionym przeciw moderacji pokazało w sumie tylko to
    co chcieliście zobaczyć. Nawet jakby spam wynosił 90%, to też podejrzewam
    spora część z Was byłaby za niemoderowaną grupą, bo 'przecież jest KF' i
    'Jak mu zależy, to przebrnie'. Zasadniczy problem przewiduję jednak w tym,
    że ludzie przesiadujący na p.n.n-g będą raczej należeć do kategorii
    pierwszej. Ja - nie ukrywam - też będę przeciw, bo to wprowadza bałagan
    i zamieszanie do hierarchii.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 30. Data: 2004-08-20 21:47:28
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    s...@p...at.interia.pl (PowerM) wrote:

> [...]
    > normalizacje postow do zadanego przez moderatora formatu potrzeba
    > tylko jednego zdolnego do napisania skryptu.

    Technicznie jest możliwy taki skrypt oczywiście, ale nie jest to taka
    prosta zamiana znaków (jak to ktoś chyba próbował tu kiedyś przedstawić).

    Taki 'prosty' skrypt bardzo łatwo wprowadzić w maliny choćby stosując inny
    sposób kodowania polskich liter (QP, zamiast 8-bit). Musi sobie radzić z
    rozpoznawaniem standardów (bo zdarzają się posty napisane w UTF-8, czyli
    dwubajtowe, czy też zawierające niedozwolone w kodowaniu ISO-8859-2 znaki
    takie jak np. symbol euro, czy też np. posty z tzw. kłamstwem nagłówkowym,
    czyli takie w których nagłówkach jest jedno, a faktycznie jest drugie, a
    przykładów można mnożyć). Osobną kwestię stanowią nagłówki - tutaj zaleca
    się zakodowanie w formacie QP, ze względu na faktyczną niemożność
    rozpoznania kodowania 8-bit.

    Problem nie jest taki trywialny jak się wydaje na pierwszy rzut oka.

    --
    Wojciech Bańcer