PracaGrupypl.praca.dyskusje › upały i okna /torche NTG/

  • 1. Data: 2004-08-18 20:15:35
    Temat: upały i okna /torche NTG/
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam prośbę do grupowiczów. Każdy z nas pracuje w jakims biurze, w gorszych
    lub lepszych warunkach. Mój problem polega na tym, że dostałem w "spadku"
    całkiem fajne biuro, ale ma jedną podstawową wadę: Na całej wschodniej
    ścianie duże (3*2 m) plastikowe okno z szybami "climaplus" (Glaspol).Te
    szyby podobno blokują ucieczkę /wypromieniowanie/ raz "złapanego" do biura
    ciepła. Pokój jest silnie nasłoneczniony, a co za tym idzie warunki pracy
    są jak w Bagdadzie. Podczas gdy w innych pomieszczeniach jest 26-27 stopni
    u mnie jest jak w piekarniku: 29-34. Sytuację trochę ratuje otworzenie okna
    i drzwi=przeciąg: po kilkunastu minutac da sie wytrzymac, ale po zamknięciu
    drzwi temperatura szybko sie podnosi.
    Okno mam cały czas zasłonięte, ale niewiele to zmienia.

    Rozmawiałem z szefem, zgodził się na podjęcie jakiś kroków, które
    uczyniłyby pracę znośniejszą, a ściślej bezpieczniejszą: mam kłopoty z
    nadciśnieniem, a w takim piekarniku wszystko się może zdarzyć. Sprawa
    dotyczy jeszcze kilku podobnych biur.

    Tyle przydługawego wstęmu. Teraz meritum. W jakich warunkach pracujecie,
    jak macie rozwiązany problem silnego nasłonecznienia w letnie dni ? Żalzje
    /wewnętrzne/zewnętrzne/z materiału/ aluminiowe/gumowane itp/? Klimatyzatory
    ? Może jakieś odpowiednio dobrane szyby, które blokuje przegrzewanie
    pomieszczenia w słoneczne dni ? /Ktoś w zakładzie produkującum okna
    wspominał o szybach PLANIBEL lub TOPSOL/

    Będę wdzięczny wszystkim, którzy zechcą się wymienić doświadczeniami.

    PS. Żaluzje pionowe z jasnego materiału nie zdawały egzaminu.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-08-18 21:48:07
    Temat: Re: upały i okna /torche NTG/
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Marek <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Klimatyzatory ?

    Klima. Bardzo zgrubny przelicznik to 100 zł za metr kwadratowy biura
    (minimum 1500 zł).

    Ale kupować klimę pod koniec sierpnia? Już lepiej wytrzymaj te 2-3 tygodnie
    ;)

    P.