PracaGrupypl.praca.dyskusje › Klęska polskich reform

  • 11. Data: 2007-02-03 14:08:46
    Temat: Re: Klęska polskich reform
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Nieduża kwota? Oszustwo, wyłudzenie, korupcja - to przestępstwasame w
    > sobie, bez względu na wysokość kwot.

    zakładając 300 mln długi szpitali.

    > Poza tym tu chodzi o zasadę. Dlaczego ateiści, muzułmanie, żydzi mają
    > się składać na chrześcijańską świątynię?

    najpierw się zapoznaj z temat a potem to komentuj.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%85tynia_Opa
    trzno%C5%9Bci_Bo%C5%BCej_w_Warszawie

    > Suma nie jest duża - to prawda. Wystarczyłoby, aby każdy dał 2zł na
    > tacę. A że zrobiono to w ten sposób, to jest to niedopuszczalne. I nie
    > chodzi tu o kwotę, ale o zasady. A te w Polsce liczą się coraz mniej,
    > niestety, co jest dowodem na słuszność tezy w temacie wątku.

    to akurat z tobą się zgodzę że niepotrzebnie się państwo w to wmieszało,
    i dotowanie jej budowy też mi się nie podoba.

  • 12. Data: 2007-02-03 14:11:41
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    @ndre napisał(a):

    > A ja mieszkam w Polsce i całkowicie się z Michałem zgadzam.
    > Mało tego, Polska coraz szybciej zbliża się do katastrofy gospodarczej.
    > O katastrofie cywilizacyjnej to już nawet nie ma co mówić.
    > To już jest trzeci świat.

    poproszę o przykłady.

  • 13. Data: 2007-02-03 14:24:55
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Wcale nie mieszkam za granica a tak wogóle jest przedruk z dziennika
    Polskiego.
    Chcesz przykładów to masz : cały super eksport polega jedynie na tym że
    zachodnie firmy w większości przywożą części lub kupują od innych zachodnich
    firm produkujących na miejscu korzystając z tego że mają zwolnienia z
    podatków i tanią siłę roboczą. To typowy wyzysk trzeciego świata - gotówka
    zarobiona i tak z stąd wypłynie. Oczywiście to duże generalizowanie
    problemu, ale co tak naprawdę się eksportuje z polski - palety, skrzynki,
    ślimaki A może coś z high-tech ???

  • 14. Data: 2007-02-03 14:48:13
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]

    a tak po za tym to bym się proponował zapoznać z definicją "Trzeciego
    świata" np tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Trzeci_%C5%9Awiat,

    a co do katastrofy cywilizacyjnej to się z tobą nie zgodzę, no chyba ze
    nie o tym samym myślimy mówiąc o katastrofie cywilizacyjnej.

  • 15. Data: 2007-02-03 15:03:23
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-02-03 14:01:08 +0100, Tomek <t...@v...pl> said:

    > jak nie chcesz to na kościół nie musisz płacić to nie jest obowiązek.
    > Więc o co ci chodzi. więc czasem się zastanów co piszesz.

    Ależ przymusowo płacę podatki, których spora część przeznaczana jest na
    potrzeby kościoła (np. indoktrynacja w szkołach, niezliczone "wydziały
    papieskie" na uczelniach...), gdy tymczasem brakuje bez przerwy na
    ważne cele. Czasami zastanów się, czy wypada kłamać w przypadkach aż
    tak ewidentnych.

    > Trzeba zarobić na
    >
    > w UK jak i w całej unii dopłaty do produkcji rolnej są 4 krotnie
    > większe niż w Polsce, więc tu się jeszcze bardziej mylisz.

    Ale rolnicy tam, to nie 30% społeczeństwa. Zobacz jaki procent budżetu
    jest TAM a jaki TU. Nie zapomnij o fundowaniu KRUSu, opieki zdrowotnej
    i infrastruktury...

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 16. Data: 2007-02-03 15:06:33
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

> [...]
    >
    > a co do katastrofy cywilizacyjnej to się z tobą nie zgodzę, no chyba ze
    > nie o tym samym myślimy mówiąc o katastrofie cywilizacyjnej.

    A brak opieki lekarskiej, wykańczanie szpitali za długi w które
    szpitale wpędziły kolejne rządy /raczj nierządy/.
    Głodne dzieci w szkołach.
    Największa procentowo liczba ludności żyjąca poniżej minimum
    cywilizacyjnego./z krajów posowieckich/.

    @ndre

  • 17. Data: 2007-02-03 15:17:39
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    camel napisał(a):

    > Ale rolnicy tam, to nie 30% społeczeństwa. Zobacz jaki procent budżetu
    > jest TAM a jaki TU. Nie zapomnij o fundowaniu KRUSu, opieki zdrowotnej i
    > infrastruktury...

    ale dopłaty to są dopłaty do produkcji a nie do ludzi tak że nie ma
    znaczenia ile tam ludzi pracuje. I dopłaty jak sama nazwa mówi Unijne
    wpłacane są z budżetu unijnego a nie państwowego tak że to nie ma
    żadnego znaczenia.
    A po za tym to co wiesz o życiu na wsi? Jak nie utrzymywałeś się z tego,
    nie znasz realiów wsi to skąd możesz wiedzieć jak to wygląda.

    Z mojej strony EOT

  • 18. Data: 2007-02-03 15:20:51
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Nieduża kwota? Oszustwo, wyłudzenie, korupcja - to przestępstwasame w
    > sobie, bez względu na wysokość kwot.
    >
    > Poza tym tu chodzi o zasadę. Dlaczego ateiści, muzułmanie, żydzi mają
    > się składać na chrześcijańską świątynię?

    1. Zadałem sobie swego czasu trud obserwowania przekrętów w naszym
    PRL-Bisie - na przestrzeni kadencji rządu Lesia Zmyłera afery w kwocie
    rzędu 40 mln były mniej więcej dwie na tydzień. W kwotach wyższych -
    jedna na tydzień. Gdzie byli wszyscy ci co teraz się zapluwają w sprawie
    marnych 40 baniek na realizację uchwały sejmu?

    2. Gdzie byli ci, co się zapluwają, kiedy lewica próbowała narażać ludzi
    na konflikt sumienia forsując aborcję na życzenie na koszt państwa?

    Liwiusz, dla jasności: nie jestem zainteresowany dyskusją. Powyższe
    pytania są retoryczne.

    --
    Miss World 2006: Jestem szczęśliwa, że mogę wspaniale uczestniczyć w
    przeżyciu najpiękniejszych kobiet tutaj w Warszawie, gdzie Jan Paweł II,

  • 19. Data: 2007-02-03 15:24:10
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    @ndre napisał(a):

    > A brak opieki lekarskiej, wykańczanie szpitali za długi w które
    > szpitale wpędziły kolejne rządy /raczj nierządy/.

    nie wiem czy zauważyłeś że są szpitale które nie mają długów, nawet
    więcej mają nadwyżki. Kolejny przykład to prywatne kliniki
    współpracujące z NFZtem, też się całkiem dobrze.

    > Głodne dzieci w szkołach
    > Największa procentowo liczba ludności żyjąca poniżej minimum
    > cywilizacyjnego./z krajów posowieckich/.

    znam ludzi naprawdę biednych, nie stać i na wile ale ich dzieci nigdy
    nie były głodne. Ludzi muszą zmienić mentalność a ni tylko wyciągać rękę
    i narzekać że jest ciężko.

  • 20. Data: 2007-02-03 15:27:43
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

> [...]
    > A po za tym to co wiesz o życiu na wsi? Jak nie utrzymywałeś się z tego,
    > nie znasz realiów wsi to skąd możesz wiedzieć jak to wygląda.

    A dopłata do ich renty rolniczej czy emerytury z moich składek to też unia
    dopłaca ?