PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło i składki...

  • 1. Data: 2007-02-01 23:46:00
    Temat: umowa o dzieło i składki...
    Od: Łukasz Tomczyk <l...@g...pl>

    Witam!

    W grudniu 2006 pracowałem w ramach umowy o dzieło. Jakie było moje
    zdziwienie, gdy w połowie stycznia otrzymałem wynagrodzenie, które
    wskazywało na odliczenie składek na ubezpieczenie społeczne (od kwoty
    1025 brutto otrzymałem 717,08 zł) Firma ta zazwyczaj podpisywała w
    podobnym zakresie umowy zlecenia, więc moje podejrzenie było takie, iż
    ktoś z działu płac poleciał schematem, i odliczył składki (podejrzenie o
    tyle słuszne że w tytule przelewu jest słowo 'zlecenie'). Po zwróceniu
    uwagi jednak dostałem odpowiedź iż 'ponoć' zmieniły się przepisy i dla
    osób niestudiujących również należy je odliczać!!!. Wg stanu moich
    informacji, informacji gugli, strony ZUS i kodeksu cywilnego nic w tej
    dziedzinie się nie zmieniło.
    Czy ktoś słyszał może o jakichś zmianach które miałyby nastąpić w tej
    dziedzinie? Dodam dla jasności że z tą firmą, ani żadną inną nie miałem
    w momencie podpisywania umowy podpisanej umowy o pracę. Umowy o dzieło,
    które wykonywałem z innej firmy w podobnym okresie były obciążone
    jedynie 19% podatkiem po odliczeniu 20% kosztów uzyskania.

    Z góry dziękuję za odpowiedź :-)

    ŁukaszT

  • 2. Data: 2007-02-02 21:49:50
    Temat: Re: umowa o dzieło i składki...
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eptu3j$fih$1@inews.gazeta.pl>
    Łukasz Tomczyk <l...@g...pl> pisze:

    > Czy ktoś słyszał może o jakichś zmianach które miałyby nastąpić w tej
    > dziedzinie?

    Nie. Żadnych zmian nie było.
    Ty masz rację, tamta firma się myli.

    --