PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy w Polsce będziemy mieli...

  • 31. Data: 2007-04-17 12:22:13
    Temat: Re: Kiedy w Polsce będziemy mieli...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bart Ogryczak napisał(a):

    > Nigdy. Polska bedzie taka Portugalia wschodu. Tania sila robocza dla
    > sasiadów. Polacy beda jezdzic "na saksy" do Rumunii.

    Hmm... Za dużo nas :) Czytałem, że za naszymi do Londynu pojechały nasze
    towary i to w takiej ilości, że producenci przecieraja oczy ze
    zdumienia ;)

    j.

  • 32. Data: 2007-04-17 12:22:27
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On Apr 17, 1:00 pm, Any User <z...@u...pl> wrote:

    > No a ile byś chciał w "jakiejkolwiek" pracy?

    > A np. informatycy, lekarze, architekci itd.?

    Dal spokój, ile zarobi informatyk w malym miescie? Cztery kafle
    brutto? Na wykalaczki to moze wystarczy.

  • 33. Data: 2007-04-17 12:26:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bart Ogryczak napisał(a):

    > Dal spokój, ile zarobi informatyk w malym miescie? Cztery kafle
    > brutto? Na wykalaczki to moze wystarczy.

    To jest akurat zły przykład bo w zasadzie praca programisty nie zależy
    od jego lokalizacji geograficznej i co za tym idzie nic nie stoi na
    przeszkodzie aby mieszkał sobie w Pacanowie i pisał kod dla dużej
    światowej korporacji ;)))

    j.

  • 34. Data: 2007-04-17 12:28:20
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On Apr 17, 2:22 pm, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Hmm... Za dużo nas :) Czytałem, że za naszymi do Londynu pojechały nasze
    > towary i to w takiej ilości, że producenci przecieraja oczy ze
    > zdumienia ;)

    Tyskie ;-)
    Niemniej na rozwój kraju sie to przeklada slabo. Zanim kaczysci wzieli
    sie za niszczenie Polski, przez pare lat niszczyli Warszawe. W
    rankingu atrakcyjnosci dla inwestorów z 91 miast UE27 Warszawa spadla
    z 21. na 44. miejsce. Od bycia najbiedniejszym krajem UE uratowalo
    Polske tylko wejscie Rumunii. Niestety, Polska to nie Czechy. Pewnie
    niedlugo i Rumunia nas przescignie (rozwija sie w tempie 10% rocznie).

  • 35. Data: 2007-04-17 12:30:18
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Bart Ogryczak napisał(a):

    [...]

    > Dal spokój, ile zarobi informatyk w malym miescie? Cztery kafle
    > brutto? Na wykalaczki to moze wystarczy.

    A to np. programista nie może mieszkać w Poznaniu, a zarabiać w Poznaniu,
    Warszawie i Chicago? :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2007-04-17 12:36:58
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Bart Ogryczak napisał(a):

    > Nigdy. Polska bedzie taka Portugalia wschodu. Tania sila robocza dla
    > sasiadów. Polacy beda jezdzic "na saksy" do Rumunii.
    Polska chyba nigdy nie bedzie Portugalią wschodu. Wróciłem właśnie
    stamtąd. Trzeba było widzieć, jak się portugalscy robotnicy uwijali
    przed świętami, by położyć w centrum miasta deptak i parking. Robota
    pełną parą - bez nerwowego pośpiechu, bez
    panie-majster-pękł-mi-szpadel-#-to-oprzyj-się-o-becz
    kę, bez jednej
    portugalskiej kur@$% maci. Przyjemnie było patrzeć. Kilku robotników
    poszło do sklepu kupić napoje dla wszystkich. Niebawem wyszli z
    puszkami... coli. Zero ochlejstwa. Deptak i parking skończony w 4 dni. W
    Polsce zajęłoby to to miesiąc.

    pozdr.
    M.

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 38. Data: 2007-04-17 12:41:58
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > krajami. Druga roznica jest taka, ze tam przecietna placa jest duzo
    > wyzsza od najnizszej krajowej i bliska sredniej, u nas jest duza
    > rozbieznosc miedzy srednia a przecietna placa, stad frustracja. Moim

    Z drugiej strony, im mniejszy rozstrzał płac od średniej, tym mniejsza
    motywacja przeciętnego pracownika do maksymalizacji swojej wydajności i
    w konsekwencji awansu, a tym większe zwyczajne lenistwo.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 37. Data: 2007-04-17 12:41:58
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Immona wrote:

    > I nie mowie tu o jakichs
    > sentymentalnych rozczuleniach nad losem takich osob, tylko o tym, co
    > koniecznosc walki o byt robi z ludzi, z ktorymi my wszyscy musimy zyc w
    > tym samym spoleczenstwie i jaki charakter przybiera w efekcie
    > spoleczenstwo - poczynajac od mentalnosci i stosunkow miedzyludzkich, po
    > problemy demograficzne i preferencje polityczne wiekszosci.

    Tzn. jakby podnieść pensje, to wszyscy Polacy jak jeden mąż i niewiasta
    nagle zaczną się rozmnażać i będą głosować na UPR? Szczerze mówiąc, nie
    wydaje mi się to prawdopodobne... ;-)

    T.

  • 39. Data: 2007-04-17 12:44:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    januszek napisał(a):

    > Ja wybrałbym Warkę Czerwoną albo Książece z Lwówka Śląskiego za 1,85 w
    > dobrym sklepie z piwem, które bije na głowę każde "warzone" przemysłowo
    > piwo ;) Wracając do wątku: zapewniam Cię, że w Londynie, za pół
    > godzinną, najniższą stawkę też kupisz tylko najtańsze piwo ;) Niedawno
    > na którymś z portali opublikowany został artykuł, w którym wyliczono, że
    > 7,20 funtów/h to w Londynie próg ubustwa, więc tak bardzo bym się tym
    > roznoszeniem ulotek nie podniecał.
    >
    > j.
    Mając znajomych w kilku krajach europejskich - moge powiedziec jedno -
    wyjezdzanie tam, by zarabiac tylko najnizsza krajowa, to dobre dla
    desperatow, co po kilku w pokoju chca mieszkac. Zeby normalnie zyc
    trzeba zarabiac wiecej, wtedy widac roznice miedzy Polska, a tymi
    krajami. Druga roznica jest taka, ze tam przecietna placa jest duzo
    wyzsza od najnizszej krajowej i bliska sredniej, u nas jest duza
    rozbieznosc miedzy srednia a przecietna placa, stad frustracja. Moim
    zdaniem najnizsza powinna tak na prawde dotyczyc osob wchodzacych na
    rynek - uczacych sie...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 40. Data: 2007-04-17 12:47:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Bart Ogryczak napisał(a):

    > Dal spokój, ile zarobi informatyk w malym miescie? Cztery kafle
    > brutto? Na wykalaczki to moze wystarczy.

    Widzę, ze jesteś niepoprawnym optymistą. W małych miastach znam osoby
    pracujące z 2000 brutto. Powiem więcej - w niektorych duzych miastach
    jest podobnie cienko.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl